مراقبت از گل زاموفیلیا با شرایط نگهداری آسان در منزل

مراقبت از گل زاموفیلیا و پرورش آن کمترین  ها

مراقبت از گل زاموفیلیا به دنبال یک گیاه خانگی نگهداری پایین هستید تا بدون یک تعهد بزرگ فضای خود را صاف کنید ؟ نه بیشتر از گیاه به نام زاموفیلیا که به عنوان جواهر زنگبار شناخته می‌شود ! گیاهان زاموفیلیا به وسیله برگ‌های سبز و درخشان و به شکل بیضی‌ شکل سبز خود به هر خانه یا دفتر اضافه می‌شوند .

مراقبت از گل زاموفیلیا

 

با نام علمی  Zamioculcas Zamiifolia  که نام دیگر آن جواهر زنگبار است و در فارسی زاموفیلیا نیز تلفظ می شود، یکی از گیاهان گلدار از تیره گل شیپوریان شامل تک گونۀ Zamioculcas Zamiifolia است. این گیاه چند ساله گرمسیری بومی نواحی شرق افریقا (جنوب کنیا تا شمال شرق افریقای جنوبی) است و نام جواهر زنگبار بدین جهت بر آن نهاده شده است. برگ های زیبای این گیاه آن را در زمرۀ یکی از گیاهان آپارتمانی پرطرفدار قرار داده است. این گونه گیاهی به تنش های محیطی بسیار مقاوم است به طوری که خشک کردن این گیاه به مراتب سخت تر از نگهداری و پرورش آن است.

گیاه جاودانه استوایی گرمسیری :
اندازه بالغ ۳ – ۴ ” بلند ”
نوردهی خورشیدی روشن به نور غیر مستقیم
نوع خاک خوب آبکشی شده
PH خاک ۶.۰ – ۷
بهار شکوفه می‌دهد .
گل رنگ زرد رنگ : خوشه گل قهوه‌ای
منطقه بومی آفریقای شرقی

چگونه گیاهان زاموفیلیا را بکاریم :

گیاهان زاموفیلیا به خاطر نگهداری پایین ، نگهداری آسان و مراقبت آسان ، معروف هستند که حتی با کمترین رسیدگی  می‌توانند زنده بمانند . تنها چیزی که آن‌ها نیاز به رشد دارند ، نور کافی و یک آبیاری خوب در هر دو هفته است . با این حال ، بیش از حد نگران فراموش کردن آب گیاهان زاموفیلیا باشید – گیاهان زاموفیلیا از میانه گل رشد می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند تا آب را زیر خاک ذخیره کنند و آن‌ها را ” گیاه مقاوم خشکسالی ” تبدیل کنند .
خوشبختانه ، گیاهان زاموفیلیا به طور خاص مستعد هر یک از آفات نیستند . با این حال ، یک چشم از آفات گیاهی شایع مانند حشرات ، حشرات ، پشه‌های قارچ ، و شته‌ها به عنوان گیاهان زاموفیلیا که می‌توانند توسط این آفت‌های آلوده شوند ، حفظ کنند .

گیاهان زاموفیلیا برگ‌هایی به طور طبیعی درخشان دارند که به مرور زمان به صورت انباشته از غبار به نظر می‌رسند . هرگز برگه‌ای یک گیاه زاموفیلیا را با یک ماده تجاری درخشان تمیز نکنید چون منافذ گیاه را مسدود خواهد کرد ! به جای آن ، به آرامی گرد و غبار و آوار را با کیسه حمام مرطوب پاک کنید تا درخشش خود را احیا کنید .
نور
گیاهان زاموفیلیا دارای طیف وسیعی از شرایط نوری هستند که آن‌ها را به خوبی برای رشد در محیط‌های داخلی مناسب می‌سازد . در حالی که این گیاهان می‌توانند بدون هیچ نور طبیعی زنده بمانند ، در نور روشن و غیر مستقیم بهترین کار را می‌کنند و می‌توانند به سرعت تبدیل به لزج شوند وقتی که نور کافی به آن‌ها داده نشود . از نور خورشید مستقیم دوری کنید چون این می‌تواند برگ‌های گیاه را بسوزاند .
خاک
گیاهان زاموفیلیا تا زمانی که به خوبی تخلیه شوند ، در مورد محیط گلدان خود سر و کار ندارند . اغلب مخلوط گلدان استاندارد باید برای گیاه کافی باشد . اگر زه‌کشی اضافی لازم باشد ، مخلوط کردن در سنگ و ماسه به شما کمک خواهد کرد .
آب
به لطف ریزورم، گیاهان زاموفیلیا شدیدا ً خشکسالی هستند و می‌توانند آبیاری غیرمعمول را انجام دهند . به طور کلی ، این گیاهان باید زمانی که خاک به طور کامل خشک شود ، آبیاری شود – معمولا ً هر هفته یا دو هفته بسته به شرایط رو به رشد آن‌ها . اما در صورت لزوم ، گیاهان زاموفیلیا می‌توانند ماه‌ها بدون آب دوام بیاورند ، بنابراین بهتر است که گیاه زاموفیلیا  را آب کنید تا بیش از حد آب .
دما و رطوبت
متوسط دما و رطوبت خانگی برای گیاهان زاموفیلیا خوب است . به طور کلی , گیاهان زاموفیلیا درجه‌حرارت سرد را خوب تحمل نمی‌کنند ( کم‌تر از 10 درجه سانتی گراد) بنابراین از قرار دادن گیاه زاموفیلیا در یک مکان نزدیک به پیش‌نویس یا به خصوص مناطق سرد خانه شما اجتناب می‌کنند .این گیاهان نیاز به شرایط مرطوب دارند اما اگر خانه شما در طرف خشکی قرار می‌گیرد , رطوبت اطراف گیاه زاموفیلیا را با بخور و یا قرار دادن آن بر روی یک سینی آب در نظر بگیرید .

مراقبت از گل زاموفیلیا

کود
به طور کلی ، گیاهان زاموفیلیا به بارور شدن منظم نیاز ندارند . با این حال ، برای سالم نگه داشتن گیاه در سلامت بهینه ، این گیاه را با کود گیاهی داخلی مناسب کنید و یک تا دو بار در طول فصل رشد فعال آن به نصف کاهش پیدا کنید.

گیاهان زاموفیلیا باید تنها زمانی مورد استفاده قرار گیرند که آن‌ها از ظرف گلدان قبلی خود استفاده کرده‌اند . این معمولا ً توسط the زیر خاک که به لبه ظرف فشار می‌آورد و یا شکل ظرف را تاب می‌دهد ، مشهود است . همانند اکثر گاهان خانگی، معمولا ً این ایده خوبی است که تا بهار یا تابستان برای رشد گیاهان زاموفیلیا صبر کنید چون آن‌ها بهتر قادر به تحمل اختلالات در طول دوره رشد فعال خواهند بود . مطمئن شوید که گلدان گلدان را با سوراخ‌های زه‌کشی برای گیاه انتخاب کنید .

تکثیر و انتشار

گیاهان زاموفیلیا به دو روش اصلی تکثیر می‌شوند : از طریق تقسیم و از طریق برش برگ . تکثیر از طریق تقسیم ساده‌ترین راه برای ایجاد گیاهان زاموفیلیا است – تنها زمانی که گیاه را در یک ظرف جداگانه قرار دهید ، را جدا کنید . همچنین ، گیاهان زاموفیلیا نیز می‌توانند با برش برگ تکثیر شوند . یک برش از یک گیاه بالغ را بردارید که حداقل دو برگ و بخشی از ساقه را دارد و آن را در یک مخلوط خاک خوب آبکشی کنید. برش را در نقطه گرم قرار دهید که نور روشن ( اما نه مستقیم ) را در طول روز دریافت می‌کند . این روش طولانی‌تر از انتشار با تقسیم است و شما ممکن است شش تا نه ماه قبل از اینکه any جدید شروع به رشد کند انتظار داشته باشید !

در اوایل سال ۲۰۱۰ ، شایعاتی پخش شد که گیاهان زاموفیلیا انقدر سمی بودند که می‌توانستند باعث سرطان شوند و باید از هر قیمتی اجتناب کنند . در حالی که ثابت شده‌است که این کار نادرست است ، اما متاسفانه گیاهان زاموفیلیا برای انسان‌ها و حیوانات خانگی نسبتا ً سمی هستند چون همه بخش‌های این نیروگاه کریستال‌های کربنات کلسیم هستند . علایم مسمومیت گیاهی سمی شامل سوزش در ناحیه آسیب‌دیده و ناراحتی شکم در صورت مصرف است .

مراقبت از گل سرخس لانه پرنده بسیا زیبا گیاه آپارتمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *