درمان آبریزش چشم داروی خانگی موثر برای بهبود چشم ها

درمان آبریزش چشم در بدن شما اشک چندین نقش کلیدی را ایفا می‌کند. آن‌ها چشم شما را روغن‌کاری کرده و به شستن ذرات و غبار خارجی کمک می‌کنند. آن‌ها همچنین جزئی از سیستم ایمنی هستند که از شما در برابر عفونت محافظت می‌کند.

درمان آبریزش چشم موثرترین درمان‌های خانگی

خوشبختانه، چندین داروی خانگی موثر برای عفونت‌های چشمی وجود دارد که می‌توانند به شما کمک کنند علائم را تسکین دهید. در حالی که این درمان‌های خانگی می‌توانند به درمان عفونت‌های چشمی کمک کنند، همیشه بهتر است قبل از امتحان کردن درمان‌های خانگی به پزشک خود زنگ بزنید.

زیر پوست پلک‌های بالایی شما اشک می‌ریزد که حاوی آب و نمک هستند. وقتی پلک می‌زنید، اشک پخش می‌شود و چشمان شما را مرطوب نگه می‌دارد. غدد دیگر روغن‌های تولید می‌کنند که اشک را از خود دور نگه می‌دارند و یا از چشم شما بیرون می‌ریزند.

به طور معمول اشک از مجاری اشک شما تخلیه می‌شود و سپس تبخیر می‌شود. وقتی اشک‌های زیادی تولید می‌کنید، آن‌ها مجرای اشک شما را پر می‌کنند و شما آبریزش چشمان را توسعه خواهید داد.

اغلب اوقات، چشم‌های آبکی بدون درمان حل می‌شوند، اما این وضعیت گاهی می‌تواند به یک مشکل مزمن تبدیل شود.

اگر یک حالت طولانی از چشم‌های آبکی داشته باشید با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر علائم دیگری همراه باشد.

درمان آبریزش چشم

در حالی که اشک از چشمانم جاری می‌شود

خیلی عادی است که زمانی که احساساتی، خندان، سرفه، استفراغ، تجربه احساسی قوی، یا خمیازه کشیدن هستید، به طور موقت اشک‌های اضافی تولید کنید.

یکی از رایج‌ترین دلایل برای چشم‌های آبکی، سندرم چشم خشک است. چشم‌های بسیار خشک می‌تواند باعث شود که شما اشک‌های اضافی تولید کنید. از آنجا که چشم‌های شما روغن‌کاری مناسب را دریافت نمی‌کنند، شما به طور مداوم مقدار زیادی از اشک را تولید می‌کنید که این چرخه را ادامه می‌دهد.

اگر اشک‌های شما شامل تعادل مناسب آب، نمک و روغن نباشد، چشم‌های شما بیش از حد خشک می‌شوند. این خشم ناشی از تولید بیش از حد اشک است که از طریق مجرای اشکی به بیرون می‌ریزد.

دلایل مشترک دیگر عبارتند از:

شرایط آب و هوایی چون آب و هوا، باد، سرما و تابش خورشید

کرنش چشمی

عوامل محیطی مانند نور و دود روشن

سرما خوردگی، مشکلات سینوسی و آلرژی

التهاب پلک

پلک زدن به سمت بیرون و یا درونی

مژه‌های بلند مدت

قرمزی چشم و یا عفونت‌های دیگر

مجاری اشک را مسدود کرده بودند

اشیا خارجی، مواد شیمیایی، یا گاز تحریک‌کننده و مایعات در چشم

جراحت، مانند بریدگی یا خراش بر چشم‌ها

برخی از داروهای تجویزی

درمان سرطان، از جمله شیمی‌درمانی و تشعشع

به طور معمول،آبریزش چشم ها موقتی هستند و وقتی که هدف مورد بررسی قرار می‌گیرد و یا چشمان شما درمان می‌شوند، تصمیم خود را حل و فصل می‌کنند. با این حال، در برخی موارد، شرایط ممکن است ادامه داشته باشد

درمان های خانگی  برای جشم ها آبکی

  • تسکین چشم با استفاده از کمپرس سرد
  • کمپرس دمنوش پونه کوهی، زرشک، بابونه و گل همیشه‌ بهار
  • تمیز کردن منظم چشم بویژه اگر دچارعفونت شده باشد.

کلرید سدیم

آب شور یا شور یکی از موثرترین درمان‌های خانگی برای عفونت‌های چشمی است. این روش برای تمیز کردن طبیعی چشمان شما است. نمک دارای خواص ضد میکروبی است. به همین دلیل, تنها به این دلیل است که شور می‌تواند به طور موثر عفونت‌های چشمی را درمان کند.

کیسه‌های چای

گذاشتن کیسه‌های چای سرد بر روی چشم‌ها هنگام بسته شدن آن‌ها می‌تواند راهی برای استراحت و آرامش باشد. برخی می‌گویند که این می‌تواند یک درمان خانگی موثر برای عفونت‌های چشمی باشد.

برخی از انواع چای خاصیت ضد التهابی و تسکین‌دهنده دارند. برای مثال, مطالعات نشان داده‌اند که چای سبز, بابونه, منبع نیترات زدایی و منبع نور سیاه همگی خواص ضد التهابی دارند. به همین دلیل استفاده از کیسه‌های چای در چشمان شما می‌تواند راهی موثر برای کاهش تورم باشد.

کمپرس گرم

اگر چشمان شما زخمی, آلوده, یا عصبانی هستند, یک کمپرس گرم می‌تواند کمک کند. یک منبع الهامی برای شرکت کنندگان در این کنفرانس اظهار داشت که کمپرس گرم می‌تواند سلامت چشم را در مبتلایان به چشم سالم بهبود بخشد.

یک بررسی جامع از این منبع نشان داد که کمپرس گرم می‌تواند به افراد مبتلا به آکنه کمک کند, شرایطی که شامل پلک زدن و قرمز شدن است.

مهم است که توجه کنیم, در حالی که کمپرس گرم باعث آسودگی می‌شود, اما در واقع نمی‌توانند شرایط را درمان کنند.

در اینجا توصیه‌هایی برای فشرده کردن کمپرس گرم آورده شده‌ است.

یک حوله را در آب‌گرم بیندازید و آن را به آرامی در چشم خود بمالید.  از آب‌گرم استفاده کنید

مطمئن شوید که پارچه‌ای که استفاده می‌کنید تمیز است, بنابراین چشم خود را در معرض میکروب‌ها قرار ندهید.

کمپرس سرد

مانند کمپرس گرم, کمپرس سرد دقیقاً عفونت چشمی را درمان نمی‌کند. با این حال, آن‌ها می‌توانند ناراحتی مرتبط با برخی بیماری‌های چشمی را کاهش دهند. کمپرس سرد می‌تواند تورم را در مورد آسیب‌های چشمی و عفونت کاهش دهد. درمان آبریزش چشم

در اینجا توصیه‌هایی برای فشرده کردن کمپرس سرد ارائه شده‌است.

یک حوله را در آب سرد خیس کنید و به آرامی آن را روی چشم‌ها و چشم‌ها قرار دهید

همچنین می‌توانید یک پارچه مرطوب را چند دقیقه قبل از استفاده از آن روی چشم‌هایتان منجمد کنید.

سخت روی چشم خود فشار ندهید.

احتیاط و احتیاط

قبل از استفاده از درمان‌های خانگی برای درمان چشم‌های خود، بهتر است با یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. برخی از عفونت‌های چشمی می‌توانند جدی باشند.

اگر فکر می‌کنید مبتلا به عفونت هستید، با پزشک خود صحبت کنید. اگر فکر می‌کنید که کودک شما دچار عفونت چشمی شده‌است، به جای این که داروها را درمان کند، آن‌ها را به پزشک ببرید

 

خونریزی چشم چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *