علائم از کار افتادن ریه‌ ها و شناخت نشانه های خطرناک و جدی

علائم از کار افتادن ریه‌ ها و اقداماتی برای پیشگیری از آن

علائم از کار افتادن ریه‌ ها ,مردم اغلب مسایل مربوط به سلامتی را نادیده می‌گیرند و نشانه‌هایی را نسبت به افزایش سن و یا خارج شدن از بدن نسبت می‌دهند . نادیده گرفتن آنچه که به نظر می‌رسد علائم نسبتا ً بی‌ضرر هستند , آسان است , اما نمی‌دانند که علایم و نشانه‌های بیماری ریوی دارند .
بیماری‌های مزمن ریوی در زمان دستگیر شدن به بهترین نحو پاسخ می‌دهند . هرچه بیماری طولانی‌تر شود , درمان آن دشوارتر خواهد بود و عواقب آن برای بیمار سخت‌تر خواهد بود .

کم انرژی شدن

سرفه‌ ها‌ی مداوم

کاهش وزن بی‌ دلیل

گیج و مبهوت بودن

سخت نفس کشیدن

درد ناحیه قفسه‌ سینه

خاکستری شدن پوست

خس‌خس موقع نفس کشیدن

 

 

علائم از کار افتادن ریه‌ ها

براساس اطلاعات انجمن ریه آمریکا , ما شش مورد از شایع‌ترین علائم بیماری‌های ریوی را ذکر کرده‌ایم .

سرفه مزمن علائم از کار افتادن ریه‌ ها

اگر مدت بیش از یک ماه سرفه کرده‌اید , از نظر پزشکی یک سرفه مزمن در نظر گرفته می‌شود . تقریبا ً همه بیماری‌های ریوی به عنوان یکی از علایم اصلی آن سرفه مزمن دارند . این نشانه هشدار است که با ریه‌های شما درست نیست .

تنگی نفس و داشتن نفس کشیدن های کوتاه و غیر عمیق

اغلب افراد ( مگر زمانی که بسیار مناسب باشند ) هنگام انجام هر فعالیت فیزیکی یا اعمال خود , از نفس بیرون خواهند آمد , اما اگر شما را در شرایطی که برای شما عجیب هستند , و یا کارهایی را انجام دهید که از نظر فیزیکی مورد نیاز نیستند , باید پزشک خود را ببینید .

ویروس‌های سرماخوردگی یا انفلانزا می‌توانند واقعاً تعداد زیادی از ریه‌ها را انجام دهند. آندره مکی, رئیس تومورشناسی ناشی از تشعشع در مرکز سرطان بیمارستان و مرکز پزشکی مرکز سرطان مری گوردون, ماساچوست می‌گوید: “ اگر شما یک مشکل ریوی اساسی داشته باشید و یا با یک رویداد زندگی مهم برخورد می‌کنید, بیشتر مستعد ابتلا به عفونت باکتریایی در بالای سرما هستید. و عملکرد ریه را به خطر می‌اندازد. برای مشخص کردن مشکل و آنتی‌بیوتیک‌ها به یک ارزیابی پزشکی نیاز دارید. با این حال, برای درمان سرما یا آنفولانزا از آنتی‌بیوتیک درخواست نکنید آن‌هایی که ناشی از ویروس‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها هستند بی‌فایده هستند. تنها در صورتی که یک عفونت باکتریایی را بعد از عفونت ویروسی توسعه دهید, آنتی‌بیوتیک ایجاد کننده علایم تنفسی می‌شود.

تولید موکوس

مخاط , دفاع طبیعی بدن در برابر عفونت‌ها و محرک‌ها در مجاری هوایی است . اگر مبتلا به آنفولانزا و یا سرماخوردگی شدید باشد, خلط و خلط فراوان است , اما اگر به طور مرتب مخاط خود را تولید کنید , ماده‌ای روی ریه‌ها ایجاد می‌شود که می‌تواند نشان‌دهنده یک بیماری مزمن ریه باشد .
۶ مورد از تست‌های تشخیص مورد نیاز برای برونشکتازی را یاد بگیرید .

خس‌خس ( خس‌خس می‌کنید یا سرفه می‌کنید )

خس‌خس سینه یا نفس کشیدن نشانه این است که چیزی می‌تواند راه هوایی را در ریه‌ها مسدود کند و یا چیزی که آن‌ها را بسیار محدود می‌سازد .
خون را به سرفه می‌انداخت

مک کی مکی گفت: “ ما به بیمارانی می‌گوییم که اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید نفس عمیقی بکشید, باید دکتر خود را ببینید. پزشک شما می‌خواهد بیماری‌های بالقوه مانند copd یا حتی کم‌خونی را رد کند (که می‌تواند با یک آزمایش خون ساده تشخیص داده شود). یکی دیگر از دلایل احتمالی سرفه یا خس‌خس سینه, آسم آن است که بیشتر از آسم است که در کودکی گسترش می‌یابد. به طور کلی علایم آسم می‌تواند شامل سرفه خشک, خس‌خس سینه, تنگی نفس, تنگی قفسه‌سینه, و سرماخوردگی باشد که هرگز به نظر نمی‌رسد از آن دور شود.

سرفه کردن خون می‌تواند نشانه عفونت دستگاه تنفسی فوقانی یا ریه‌ها باشد . در هر صورت , این یک نشانه روشن است که چیزی نادرست است و نباید نادیده گرفته شود .

علائم از کار افتادن ریه‌ ها

درد قفسه‌سینه

درد قفسه‌سینه غیرقابل توضیح یا احساس تنگی نفس در قفسه‌سینه هنگامی که تنفس می‌کنید و خارج از منزل باید توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرد .

صدای شما تغییر می‌کند

اگر کسی نظر دارد که صدای شما متفاوت به نظر می‌رسد, توجه کنید. ممکن است به اندازه یک سرماخوردگی ساده باشد, اما خشونت که بیش از دو هفته طول می‌کشد می‌تواند یکی از نشانه‌های جدی بیماری‌های ریوی باشد. از آنجایی که افراد مبتلا به copd نمی‌توانند هوای بیشتری را در ریه‌های خود نگه دارند, آن‌ها می‌توانند تغییراتی را در صدای خود تجربه کنند و یا دچار مشکل شوند

تغییر رنگ ناخن ها
هر شرطی که بافت‌های شما را از گرفتن اکسیژن کافی نگه می‌دارد , می‌تواند منجر به تغییر رنگ در قسمت‌های خاص بدن شود . به طور خاص , در لب‌ها , تخت‌های ناخن و پوست نگاه کنید که می‌تواند آن‌ها را تبدیل به کبود , خاکستری‌رنگ و یا ارغوانی کند . تغییر رنگ ممکن است روشن شود و به محض پیشرفت بیماری , به تدریج کاهش یابد , یا ممکن است ناگهان در طول حمله حاد copd ظاهر شود . اگر اینطور است , به پزشک خود مراجعه کنید . ( درباره درمان‌های خانگی برای تنگی نفس یاد بگیرید . )
کاهش وزن بی‌ دلیل
این کاهش وزن نشانه این است که بدن نمی‌تواند به طور موثر کار کند . طبق گزارش موسسه ریوی , بدن شما به طور مداوم کالری می‌سوزاند تا کاره‌ای اساسی مثل تنفس انجام دهد , اما ماهیچه‌های افراد مبتلا به copd باید سخت‌تر کار کنند تا نیازهای بدن را افزایش دهند . کاهش وزن به تنهایی برای اشاره به مشکلات ریوی کافی نیست , اما اگر با علائم دیگری از بیماری ریه همراه باشد , می‌خواهید از دکتر خود بخواهید که تحقیق کند .

داشتن سرفه ها شبانه
اگر فقط در شب بیدار شود , اما برای افراد مبتلا به آسم , سرفه شبانه باید بررسی شود . بدون توجه به مراقبت صحیح از پزشک خود در مورد یک درمان آسم جدید تردید نکنید . نکته , دلایل دیگری نیز مانند gerd , عفونت‌های ویروسی , آلرژی و بعد از بینی وجود دارد .
تو همیشه خسته هستی
وقتی خسته می‌شوید , خواب خوب شب می‌تواند شما را دوباره جوان کند ; وقتی خسته می‌شوید , تمام خواب در دنیا باعث بازگشت انرژی می‌شود . می‌تواند نشانه بسیاری از بیماری‌ها باشد . بنا به گفته اتحاد سرطان ریه , برای بیماران مبتلا به سرطان ریه , خستگی می‌تواند ناشی از این واقعیت باشد که کاهش عملکرد ریوی به بدن شما آسیب می‌رساند . اگر احساس خواب‌آلودگی می‌کنید علاوه بر علائم احتمالی بیماری‌های ریوی , با پزشک خود صحبت کنید .

 

دیدگاهی در “علائم از کار افتادن ریه‌ ها و شناخت نشانه های خطرناک و جدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *