طرز تهیه گوشتالو دستور پخت خورشتی خوش طعم و مجلسی

طرز تهیه گوشتالو با چاشنی ها و طعم دهنده های عالی

طرز تهیه گوشتالو غذایی بسیار خوشمزه و با طعمی رو به ترشی که البته بسته به ذائقتون می تونید ترشی اون رو کم و زیاد کنید .به طور کل غذای گوشتالو طعم شبیه به فسنجان و خورشت آلو داره که اغلب افراد که این غذاهای اصیل ایرانی رو دوست دارند و با یک بار خوردن این غذا طرفدارش میشن و در لیست برنامه غذایی شون وارد کنن.

مواد لازم خورشت گوشتالو

پیاز ریز نگینی خرد شده

گردوی چرخ شده

زعفران

نمک و زردچوبه

آلو

گوجه فرنگی

طرز تهیه گوشتالو

طرز تهیه و مراحل پخت گوشتالو

پیاز رو که نگینی ریز خرد کردیم و در تابه تفت میدیم و ادویه ها زردچوبه و فلفل و نمک رو اضافه می کنیم سپس گوشت که در تیکه تقریبا درشت خرد کردیم بهش  اضافه می کنیم. و اجازه میدیم با پیاز باهم تفت بخوره و طعم  ادویه ها به خرد گوشت بره .

در تابه ای جداگانه گردوی چرخ شده را تفت میدیم و به مواد گوشتمون اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم و سپس زعفران دم کرده رو به مواد اضافه کنیم و مقداری آب حدود 3-4 لیوان به مواد اضافه می کنیم و اجازه میدیم گوشتمون بپزه .

در تابه ای آلو ها رو تفت میدیم  در حدی معمولی طوری که خیلی سفت نشه , توی خورشت میریزیم ظاهر آلو حفظ بشه و در روغن همون آلو گوجه ها رو هم سرخ می کنیم و بعد از پخت گوشت به خورشت اضافه می کنیم و اجازه میدیم خورشت جا بیافته .

نکات قابل توجه

** در پخت این خورشت می تونید به جای گوشت از مرغ استفاده کنید فقط دقت داشته باشید که مرغ نسبت به گوشت زمان کمتری برای پخت نیاز داره و بهتره سرخ کنید و به خورشتتون اضافه می کنیم .

طرز تهیه خورشت لوبیا سبز مفید و مقوی با دستور ساده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *