طرز تهیه آکراس فلافل آفریقایی با دستور پخت ساده و عالی

طرز تهیه آکراس فلافل آفریقایی با لوبیا

طرز تهیه آکراس فلافل آفریقایی بسیا رخوشمزه و لذیذ که به جای نخود در تهیه  این نوع فلافل از لوبیا چشم بلبلی استفاده میشه که طعم بسیار عالی داره و به شما پیشنهاد میشه حتما تهیه کنید و از خوردنش لذت ببرید .البته از فواید این نوع فلافل هم غافل نشید که بسیار برای سلامتی و به ویژه سلامت گوارش و حرکات روه مناسب است.

مواد لازم برای تهیه فلافل آفریقایی آکراس :

لوبیا چشم بلبلی 200 گرم خیس کرده
پیاز متوسط :یک عدد خرد شده
فلفل دلمه ای قرمزیک عدد خرد شده
نمک و فلفل :به میزان لازم
(من پودر انبه هم ریختم)
روغن :به میزان لازم

طرز تهیه آکراس فلافل آفریقایی

طرز تهیه آکراس

روش تهیه و آماده سازی فلافل آفریقایی ( آکراس )

برای تهیه این نوع فلافل بهتر است ابتدا از دو روز قبل لوبیا را در آب بخیسانید و در نهایت پوست آن را جدا کنید، سپس آن را دو بار چرخ نمایید. در مرحله بعد پیاز و فلفل دلمه ای را خرد کرده و به همراه لوبیا ، نمک و فلفل در مخلوط کن بریزید تا خوب له شود و به شکل پوره در بیاید. مواد آکراس را در کاسه ای منتقل کرده و اگر خیلی خشک بود، کمی آب اضافه نمایید و خوب مخلوط کنید. تابه و یا قابلمه کوچکی را روی حرارت قرار داده و روغن بریزید ، روغن باید به اندازه ای باشد که فلافل ها داخل آن شناور شوند.

بعد از داغ شدن روغن ، با قالب مخصوص فلافل مقداری از مواد را برداشته و در روغن بریزید تا سرخ شود. برای اینکه روغن اضافی فلافل ها گرفته شود آن ها را روی یک توری قرار دهید. فلافل ها را در ظرف سرو بچینید و با سبزیجات دلخواه ، مثل کاهو ، گوجه و خیارشور میل نمایید.

برای روغن گیری فلافل ها می تونید از دستمال آشپزخونه یا دستمال کاغذی  استفاده کنید به طوری که فلافل ها رو رودتماال قرار بدید تا روغن اضافیآنها جذب دستمال بشه.

دستور سریع فلافل خانگی روش بسیار ساده ترد و خوشمزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *