طرز تهیه ژله کیوی مناسب یلدا بسیار خوشرنگ

طرز تهیه ژله کیوی خوب ژله انار و ژله کیوی از گزینه های عالی برای یلدا هستند من ژله کیوی رو  با میوه تازهدرست می کنم همرنگش طبیعی هست و هم دونه های سیاه موه کیوی زیبایی خاصی بهش میده این ژله از دسرهای مخصوص شب یلدا است.

مواد لازم برای آماده کردن ژله میوه کیوی چیست ؟

کیوی متوسط ۱۰ عدد

شکر نصف لیوان

آب نصف لیوان

ژلاتین ۱ ق چ

ژله آلوئه ورا ۲ بسته

بستنی ۴ ق غ

طرز تهیه ژله کیوی

مراحل و طرز تهیه ژله کیوی :

ابتدا کیوی رو پوست گرفته و حلقه حلقه می کنیم .

سپس به همراه آب و شکر روی حرارت متوسط به مدت ۱۰ دقیقه قرار می دهیم و می پزیم.

وقتی کاملا سرد شد توی مخلوط کن می ریزیم تا پوره بشه. ژله و ژلاتین رو با ۳ لیوان آب جوش بنماری می کنیم تا کاملا حل و شفاف بشه .

بستی رو اضافه و خوب هم می زنیم حالا کیوی رو اضافه کرده سپس همه مواد رو مخلوط می کنیم قالب رو خیلی کم چرب کرده و مایه رو داخلش می ریزیم و می زاریم یخچال ۳ تا ۴ ساعت بمونه تا سفت بشه .

اگر چک کردید و ژله شما هنو کامل نگرفته بود حتما زمان بیشتری رو در یخچال بگذارید.

نکته :اگر خواستید با ژله های دیگر هم ترکیب کنید به همین منوال است یک لایه می ریزید اجازه بدید نیم بند بشه و سپس ژله رنگ دیگر رو روی اون بریزید.

روش بنماری کردن:

به دو روش می تونید بنماری کردن رو انجام بدید اینکه آب جوش و ژلاتین یا پودر ژله رو در یک ظزف استیل یا فلزی بریزید و روی کتری یا سماور در حال جوش بگذارید که با بخار حالصل از جوشیدن آب کم کم بنماری شود و هر از گاهی هم بزنید.

یا در داخل قابلمه ای کمی آب بریزید بزارید روی شعله و ظرف حاوی آب جوش و ژلاتین یا پودر ژله داخل قابلمه بزارید طوری که بخار آب قابلمه زیری موجب حل شدن ژلاتین شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *