علائم فوبیا رابطه جنسی ترس از صمیمیت جنسی و درمان آن

علائم فوبیا رابطه جنسی بررسی علل ترس از روابط جنسی

علائم فوبیا رابطه جنسی  ترس از رابطه جنسی و یا صمیمیت جنسی نیز  ” phobia ” خوانده می‌شود و این بیش از یک نفرت یا نفرت ساده است . این شرایطی است که زمانی که صمیمیت جنسی تلاش می‌شود باعث ایجاد ترس و یا وحشت شدید می‌شود . برای برخی افراد ، حتی فکر کردن به آن می‌تواند باعث ایجاد این احساسات شود.
فوبیا دیگری وجود دارد که ممکن است همزمان رخ دهد :
**  ترس از ابتلا به یک بیماری یا ویروس
** ترس از برهنگی ( دیدن برهنه دیگران ، دیده شدن برهنه ، یا هر دو )
**  ترس از جنس مخالف
**  ترس از روابط
**  ترس از لمس شدن و لمس کردن دیگران
**  ترس از حاملگی یا زایمان
فرد همچنین ممکن است ترس یا اضطراب عمومی در رابطه با فرد دیگری داشته باشد . سپس این می‌تواند به یک ترس از صمیمیت جنسی تبدیل شود .
نشانه‌های فوبیای جنسی :
فوبیا شامل واکنش مشخص ‌تری نسبت به دوست نداشتن یا ترس از چیزی هستند . به موجب تعریف ، هراس‌ها از ترس و یا اضطراب شدید ناشی می‌شوند . آن‌ها باعث واکنش‌های فیزیکی و روانی می‌شوند که به طور معمول با عملکرد نرمال تداخل دارند .
این واکنش ترس ناشی از رویداد یا وضعیتی است که یک فرد از آن می‌ترسد .
واکنش‌های معمول phobic شامل موارد زیر است :
احساس ترس ، اضطراب و وحشت در هنگام مواجهه با منشا ترس و یا حتی افکار منبع ( در این مورد ، یک برخورد جنسی )
درک این که ترس غیرطبیعی و افراطی است ، اما در عین حال ، ناتوانی در به حداقل رساندن آن
بدتر شدن علائم در صورتی که ماشه از بین نرود
اجتناب از وضعیتی که باعث ترس از واکنش می‌شود
تهوع ، سرگیجه ، تنفس مشکل ، تپش قلب و یا تعریق در هنگام مواجهه با ماشه

علل ترس از روابط جنسی :

همیشه روشن نیست که چه چیزی باعث هراس‌ها ، حتی فوبیای خاص می‌شود . اگر یک دلیل خاص وجود دارد ، درمان آن عامل اول اهمیت دارد . دلایل مختلف ممکن است شامل مسائل فیزیکی یا احساسی باشند :
زمانی که عضلات مهبل به طور غیرارادی در زمانی که نفوذ واژینال استفاده می‌شود ، منقبض می‌شوند . این می‌تواند رابطه دوستانه یا حتی غیر ممکن ایجاد کند .

علائم فوبیا رابطه جنسی
اختلال عملکرد نادرست. اختلال عملکرد کلی ( تصادفات ) به سختی به دست آوردن و حفظ دوام است . اگر چه آن قابل‌درمان است ، ممکن است منجر به احساس شرمساری ، شرمساری ، و یا استرس شود . ممکن است فردی با واحد تصادفات تمایلی به سهیم شدن با شخص دیگری نداشته باشد. بسته به این که احساسات چقدر شدید هستند ، ممکن است باعث شود فرد از صمیمیت جنسی وحشت داشته باشد .
از سو استفاده جنسی یا PTSD مرتبط هستند . سو استفاده از کودکان و یا سو استفاده جنسی می‌تواند باعث اختلال استرس پس از حادثه شود و بر روشی که شما رابطه دوستانه یا رابطه جنسی را مشاهده می‌کنید تاثیر بگذارد . همچنین می‌تواند بر عملکرد جنسی تاثیر بگذارد . این چیزها ممکن است بخشی از ترس از سکس و یا صمیمیت باشند ، اما این چیزها ممکن است بخشی از ترس از سکس افراد باشند . علائم فوبیا رابطه جنسی
ترس از عملکرد جنسی . برخی از مردم نگران این هستند که آیا آن‌ها در تخت‌خواب ” خوب ” هستند یا خیر. این می‌تواند باعث ناراحتی روانی شدید شود و منجر به اجتناب از صمیمیت جنسی و ترس از تمسخر یا عملکرد ضعیف شود .
خجالت و خجالت بدن . شرم از بدن فرد ، و نیز خود آگاه بودن در مورد بدن ، می‌تواند به طور منفی بر رضایت جنسی تاثیر منفی بگذارد و موجب اضطراب شود .
سابقه تجاوز . تجاوز یا تجاوز جنسی می‌تواند موجب اختلال استرسی پس از PTSD و انواع مختلف بدکاری جنسی از جمله رابطه‌های منفی با سکس شود . این ممکن است باعث ایجاد ترس از دوستی جنسی شود .

فوبیاها یک واکنش واضحتری را نشان می دهند از چیزی که دوست ندارند یا از چیزی می ترسند. بر اساس تعریف، ترس ها شامل ترس شدید یا اضطراب هستند. آنها باعث واکنش های فیزیکی و روانی می شوند که معمولا با عملکرد طبیعی مواجه می شوند. این واکنش ترس ناشی از رویداد یا وضعیتی است که فرد از آن می ترسد. واکنش های معمول فوبیا عبارتند از:

**  احساس فوری از ترس، اضطراب و وحشت زمانی که در معرض منبع ترس و یا حتی افکار منبع قرار می گیرید. (در این مورد، برخورد جنسی)
**  درک اینکه ترس غیرعادی و شدید است، اما در عین حال ناتوانی در درک آن است.
**  بدتر شدن علایم اگر عوامل ایجاد آن حذف نشود.
**  اجتناب از وضعیتی که موجب واکنش ترس می شود.
**  تهوع، سرگیجه، مشکل تنفس، تپش قلب، و یا عرق کردن در معرض عوامل ایجاد فوبیا.

درمان برای ترس

اگر یک مولفه فیزیکی وجود داشته باشد، اگر درمان نشود ممکن است منجر به ترس یا اجتناب از روابط جنسی شود .
اگر یک علت فیزیکی شناسایی شود ، درمان به یک مساله خاص بستگی دارد و سپس هر جز احساسی همراه می‌تواند مورد توجه قرار گیرد .
درمان هراس‌ها به طور معمول شامل روان‌درمانی است . انواع مختلفی از روان‌درمانی برای هراس‌ها از جمله درمان رفتاری شناختی ( CBT ) و درمان در معرض قرار گرفتن نشان‌داده شده‌است .
CBT شامل کار بر روی توسعه روش‌های جایگزین تفکر در مورد اضطراب و یا وضعیت است در حالی که تکنیک‌های یادگیری نیز برای رسیدگی به واکنش‌های فیزیکی به ماشه استفاده می‌کنند . این می‌تواند با قرار گرفتن در معرض شرایط مورد نظر ( در تکلیف تکالیف ، برای مثال ) جفت شود .
هم چنین یک درمانگر جنسی می‌تواند برای آدرس دهی ترس نیز مفید باشد . نوع درمان در جلسات انفرادی تا حد زیادی به علل اساسی ترس و شرایط خاص بستگی دارد .
وقتی که دکتر را ببینم
تفاوت بین یک ترس خفیف و ترس از آن این است که ترس و اضطراب بر زندگی شما تاثیر منفی دارد و به روش‌های زیادی بر آن تاثیر می‌گذارد . ترس از سکس می‌تواند با توسعه روابط عاشقانه تداخل پیدا کند . هم چنین آن می‌تواند به احساس انزوا و افسردگی کمک کند . Phobias بسته به وضعیت ، از درمان و / یا دارو قابل‌درمان هستند .
یک پزشک می‌تواند امتحان بدهد تا ببیند آیا یک جز فیزیکی برای ترس از رابطه جنسی وجود دارد یا خیر ، و اگر اینطور است ، به درمان آن کمک کنید . اگر هیچ جنبه فیزیکی اساسی وجود ندارد ، پزشک شما می‌تواند منابع و ارجاع به پزشکانی که در هراس‌ها از آن‌ها تخصص دارند ، فراهم کند .
این شرط قابل‌درمان است . این چیزی نیست که شما تنها با آن روبرو شوید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *