معرفی یک سایت عالی جهت محاسبه دقیق تیغه فولادی و آلومینیوم

تیغه فولادی چیست

تیغه یا همان بهتر کرکره از نوع فولادی ما قصد داریم برای شما توضیح دهیم معمولاً ضخامت این تیغه‌ها از 0.5 میلی‌متر تا یک میلی‌متر در نظر گرفته میشود.مسلماً هرچه ورق ضخیم‌تر باشد مقاومت درب بالاتر هست ولی علاوه بر ضخامت مساحت ورق قبل از شکل‌دهی نیز مهم می‌باشد. وقتی این 2 ویژگی را در کنار هم بررسی نماییم به وزن تیغه خواهیم رسید.

معمولاً درب کرکره برقی فولادی (ضد سرقت) با وزن نهایی خود پس از مونتاژ،میزان مقاومت خود را ابزار  می‌نماید ، مثلاً درب 8 کیلویی، 9 و یا 10 کیلویی.

زمانیکه عنوان میشود درب 10 کیلویی، بدین منظور میباشد که،  در هر مترمربع از این تیغه 10 کیلوگرم ورق بکار میرود.

تیغه فولادی پانج دار

به‌عنوان‌مثال یک درب یا عرض 3 متر و ارتفاع 4 متر که جمعاً 12 مترمربع است چنانچه با تیغه 10 کیلویی تولید گردد، درنهایت 120 کیلو گرم وزن دارد.

روش تولید درب کرکره برقی فولادی (ضد سرقت)

این تیغه ها به روش رول فرمینگ تولید می‌شوند. پروسه رول فرمینگ یک روش شکل‌دهی ورق است که با استفاده از این پروسه ورق به پروفیل‌های مختلف تبدیل می‌گردد ، این پروسه در صنایع کاربردهای زیادی دارد.

تیغه فولادی ازنظر سایز پروفیل به چند دسته تقسیم می شود؟

همان‌طور که قبلاً هم اشاره شد؛ درب‌های کرکره‌ای از مونتاژ شدن تیغه‌ها ، ساخته می‌شوند ،که با توجه به ارتفاع درب ممکن است 20 عدد یا 30 عدد یا 40 عدد تیغه مونتاژ شود تا درب مذکور تولید گردد

منظور از سایز تیغه میزان ارتفاع هر عدد تیغه می‌باشد

درب کرکره برقی فولادی (ضد سرقت)  را می‌توان در سایزهای مختلف تولید کرد ولی بهترین سایز 8 سانتی و 10 سانتی است که در این میان تیغه‌های 8 سانتی بیشترین استفاده رادارند

حال برای روشن شدن موضوع سایز تیغه به مثال زیر توجه فرمایید؛

یک درب مغازه  را تصور کنید؛ فرض کنید از کف مغازه تا زیر سقف مغازه 320 سانتی‌متر فضا داریم برای محاسبه درب‌های کرکره‌ای فاصله کف تا سقف محل موردنظر را ارتفاع می‌نامیم.

با توجه به تعریف بالا ارتفاع مغازه مورد مثال ما 320 سانتی‌متر می‌باشد.

چنانچه از تیغه 8 سانتی‌متری برای ساخت این درب استفاده کنیم طبق محاسبه زیر بایستی 40 عدد تیغه استفاده شود.

320/ 8= 40

چنانچه از تیغه 10 سانتی‌متری برای ساخت این درب استفاده کنیم بایستی 32 عدد تیغه بکار ببریم.

نکته: پس محاسبه ارتفاع درب بایستی 32 سانتی‌متر به ارتفاع محل اضافه کنیم تا ارتفاع اصلی درب به دست آید

ارتفاع = فاصله کف تا سقف محل

ارتفاع با محاسبه رول = ارتفاع محل + 32 سانتی‌متر

برای ساخت درب از ارتفاع با محاسبه دور رول استفاده  می‌گردد.

 

تیغه آلومینویم چیست

 

انواع تیغه آلومینیوم

انواع تیغه های آلومینیومی

از متنوع ترین تیغه های کرکره موجود تو بازار تیغه های آلومینیومی . پس تیغه های های آلومینیومی محبوبیت بالایی بین تیغه های دیگه دارن .

تیغه آلومینیومی دو جداره در مدل های:
60 میلی متری یا 6 سانتی متری
80 میلی متری یا 8 سانتی متری
100 میلی متری یا 10 سانتی متری
و در قالب های:

تک پل
دو پل
سه پل
چهار پل
پانچ دار
و تیغه انتهایی
وجود دارن .

تیغه تک پل

تیغه های تک پل بخاطر وزن بالاشون از تیغه هایی با قیمت خیلی بالا هستن ، که اتفاقا کم هم تولید میشن . تنوع این تیغه ها خیلی کم هست و انتخاب خیلی محدودی میشه بین این نوع از تیغه ها انجام داد . مهم ترین مسئله ای که تیغه های تک پل دارن ، اینه که اگه بعد نصب کرکره اتفاقی برای درب کرکره ای ما بیفته که مجبور باشیم مثلا چند تا از تیغه ها رو تعویض کنیم ممکن با مشکل مواجه بشیم و شبیه اون تیغه رو پیدا نکنیم .

این تیغه ها اغلب به دلیل کاهش پل های اون باید وزن بالایی رو تو تولید براش در نظر گرفت . همین افزایش وزن طبعا منجر به افزایش قیمت تیغه هم میشه . پس از تیغه های تک پل نباید انتظار قیمت پایین رو داشت .

تیغه دو پل درب کرکره

تیغه دو پل بخاطر قیمت مناسبش از محبوب ترین تیغه ها ست . تیغه دو پل با افزایش پل از یک پل به دو پل ضمن بالا بردن استحکام تیغه از وزنش هم کم شده تا قیمت هم مقرون به صرفه ای داشته باشه .
بیشترین تنوعی هم که تو بازار وجود داره برای تیغه های دو پل هست . مثلا شاید شما بخوایید رنگ آمیزی سفارشی برای درب کرکره ای خود داشته باشید . یکی از مزیتایی که تیغه های دو پل دارن هم همین گستردگی تو انتخاب .

کرکره آلمینیومی چیست

کرکره آلومینیومی نوعی درب و جداکننده محیط است که علاوه بر حفظ امنیت به دلیل برقی بودن استفاده آن بسیار آسان است و با توجه به جمع شدن آن به شکل رول فضای کمی رو اشغال می‌کنه.
کرکره های آلومینیومی از بهترین و مقرون بصرفه ترین نوع کرکره های برقی هستن.

کرکره فولادی چیست؟

کرکره فولادی به جنس تیغه هایی گفته میشود که در صورت نصب صحیح قدرت و امنیت بسیار بالایی داره.

کرکره شیشه ای یا شفاف چیست؟

کرکره شیشه ای از جنس پلی کربنات است که بصورت شفاف و شیشه ای برای مصارف خاص استفاده میشه که در عین امنیت بسیار زیاد از زیبایی زیادی هم برخوردار هست.

تفاوت هر کدام

مواد اولیه کرکره برقی

مهمترین فاکتور تاثیرگذار قیمت کرکره برقی مربوط به نوع موادی هست که برای تولید تیغه استفاده میشه . مثلا تیغه های کرکره برقی ارزون ، یا خیلی سبک هستن و یا از مواد اولیه ضایعاتی تولید شدن . تیغه های کرکره حتما باید از مواد اولیه استاندارد تولید بشن تا بتونن امنیت اون محل یا سازه رو برقرار کنن .

یادم میاد تابستون سال 89 با من تماس گرفتن و گزارش خرابی کرکره تو منطقه پاسداران رو دادن .اتفاقا از طریق سرچ گوگل سایت و شماره ما رو پیدا کرده بودن و تماس گرفته بودن . خب طبیعتا تا قبل از اون از خدمات ما استفاده نکرده بودن . خلاصه چون علت اتفاقی که افتاده بود رو خودم میخواستم بررسی کنم تصمیم گرفتم با یکی از بچه ها برم سر حادثه .

خاطره جالب از من :

رسیدم سر حادثه و اتفاقی که افتاده بود این بود که بخش خیلی زیادی از تیغه کرکره روی زمین افتاده بود و یه ماشین سراتو که انگار چپ کرده بود و سقف و کاپوت تقریبا از بین رفته بود اون کنار پارک بود .

حالا ماجرا از این قرار بود که بخش زیاده از تیغه کرکره سقوط کرده بود و روی ماشین افتاده بود . خدا رحم کرده بود عابر یا رهگذری اونجا نبوده که خدایی نکرده این تیغه کرکره روی اون سقوط کنه . خلاصه که به خیر گذشته بود .

اما بذارید علت رو براتون بگم . قصه برای خیلی پیچیده نبود . تقریبا میدونستم ماجرا از کجا آب میخوره . تیغه متفرقه با مواد اولیه بسیار بی کیفیت دست به دست هم داده بودن تا تو گرمای تابستون عصایی های تیغه بر اثر تحمل نکردن وزن تیغه از هم باز بشن و در نهایت تیغه سقوط کنه .

حالا بذارید دقیقا بگم این اتفاق چطور رقم میخوره

مواد اولیه ضایعاتی عدم شکل پذیری یا مقاومت به قالب پذیری دارن . همین عدم شکل پذیری باعث عدم تشکیل عصایی ، غضروفی یا همون قفل های کرکره میشه . برای اینکه مواد اولیه آلومینیوم که زیر دستگاه پرس میره برای تولید تیغه، اگر استاندارد نباشه اون شکل پذیری لازم رو نداره و تیغه به صورت منظم و دقیق شکل نمیگیره .

پس تیغه های کرکره که از مواد ضایعاتی تولید میشن میتونن خیلی خطرناک باشن . چون همین عدم تشکیل صحیح عصایی ها باعث حادثه و سقوط کرکره روی ماشین یا خدایی نکرده شخص میشه که صدمات جبران ناپذیری داره . در نتیجه لطفا فقط و فقط از تیغه های استاندارد استفاده کنید جز در مواردی خاص .

همینطور مواد اولیه آلومینیومی که برای تولید تیغه کرکره استفاده میشه ، در صورت پایین بودن کیفیت و داشتن ناخالصی مشکل عدم سختی پذیری خواهد داشت .[/vc_column_text][vc_column_text el_id=”سختی-یا-ایج-چیست”]

سختی یا ایج چیست؟

معیار سنجش ایج تیغه بر اساس ساعت هست . در پروسه تولید تیغه بعد از خارج شدن تیغه از زیر دستگاه پرس ، تیغه وارد کوره ای به نام کوره AGE ( ایج ) میشه . این کار رو برای افزایش سختی و مقاومت خیلی بیشتر تیغه کرکره انجام میشه . این پروسه مثل پختن یه آجر گلی در داخل کوره هست .

اگه آجر زیاد پخته بشه شکننده میشه و اگر هم کم پخته بشه ضعیف میشه . ایج یه تیغه استاندارد و مناسب بین 12 تا 14 ساعت هست . که در صورت پایین بودن این عدد تیغه اون امنیت کافی رو نداره و بعد از مدتی کار کردن به صدا می افته . به عنوان مثال تیغه با ایج 12 یعنی تیغه 12 ساعت داخل کوره بوده . پس لطفا زمان خرید کرکره حتما به این نکته توجه کنید .[/vc_column_text][vc_column_text el_id=”منظور-از-اتوماتیک-چیست”]

منظور از اتوماتیک

واژه اتوماتیک که در کرکره استفاده میشه تنها به دلیل وجود میکروسوییچی است که متصل به کرکره هست . برای تنظیم حد بالا ( هنگام باز شدن ) و پایین کرکره ( برای زمانی که کرکره بسته میشه ) از این قطعه استفاده میشه . با وجود این قطعه که میکروسوییچ نام داره کرکره اتوماتیک میشه . چون به صورت اتوماتیک در منطقه ای که مد نظر ماست متوقف میشه .

رنگ کرکره

یکی از مزیت هایی که کرکره های برقی دارن تنوع رنگی هست . این تنوع رنگی کاملا واقعیه . یعنی بیشتر رنگ هایی که نیاز داشته باشید رو میشه موجود کرد . فقط بحث زمان و قیمت کرکره هست که اون بسته به تصمیم خود شما هست . و اتفاقا قابلیت رنگ آمیزی به صورت کاملا سفارشی و به روش الکترو استاتیک هست که جلوتر کامل این روش رنگ آمیزی رو توضیح دادم براتون .

خب طبیعتا بخاطر اهمیت دیزاین این قابلیت امکان هماهنگی کرکره با نمای سازه و ساختمون رو میده که تو بعضی متریال ساختمانی مثلا پنجره ها این امکان وجود نداره .

از طرفی کرکره تو فضای باز کار میشه و قرار هست که تو معرض باد ، بارون ، تابش آفتاب ، رطوبت و …. قرار بگیره و رنگی که برای تیغه ها استفاده میشه باید مقاومت کافی رو داشته باشه .

رنگ الکترواستاتیک

تو سال های گذشته برای رنگ کردن تیغه های کرکره از کوره های رنگ استفاده میشد . اما با پیشرفت و افزایش کیفیت ، رنگ های کوره ای جای خودشون رو به سیستم رنگ های ” الکترو استاتیک ” دادن . خوبه که بدونید الکترو استاتیک همون روش رنگ آمیزی بدنه خودروهاست .

رنگ های الکترو استاتیک همونطوری که از اسمشون پیداس ، بعد از بار دار کردن تیغه ، عمل پاشش رنگ پودری روی تیغه ها انجام میشه ، استفاده از این روش کمک میکنه تا تمام سطوح و به خصوص سطوحی مثل عصایی ها که بسیار حساس هستن هم پوشیده از رنگ بشن . پوشش خوب عصایی ها از رنگ کمک به کار کرد بهتر تیغه ها میکنه .

آنودایزینگ

نوع دیگه رنگ آمیزی تیغه ها ، رنگ آمیزی به روش آنودایزینگ هست . توی این روش تیغه های وارد حوضچه های رنگ میشن و عمل رنگ آمیزی صورت میگیره . از این روش برای رنگ های خاصی مثل طلایی و یا رنگ های مات و خاص استفاده میشه .

در نتیجه تیغه های رنگ شده به روش الکترواستاتیک کیفیت و ماندگاری به مراتب بالاتری نسبت به روش کوره ای دارند . رنگ به روش کوره ای خیلی ارزونتر از روش الکترو استاتیک هست .

اما متاسفانه مشاهده شده تیغه های رنگ های کوره ای به قیمت تیغه های رنگ استاتیک به مشتری فروخته میشه که این کم فروشی و نادیده گرفتن حقوق مشتری واقعا ناراحت کننده هست . چون تشخیص رنگ کوره ای از استاتیک قدری مشکل هست و برای مصرف کننده و حتی همکار آسون نیست .

ظاهر کرکره

ظاهر کرکره متاثر از رنگ ، نوع و ابعاد تیغه کرکره است . انتخاب رنگ رو توضیح دادیم که قابل سفارشی سازی هست و میشه با نمای سازه و ساختمون اون رو هماهنگ کرد .

اما نوع تیغه بر اساس کاربری های مختلف از تیغه کرکره برقی شیشه ای (شفاف یا پلی کربنات) ، کرکره آلومینیومی ، کرکره فولادی و رولگیتر برای پنجره ، درب پارکینگ و مغازه استفاده میشه که هر کدوم از تیغه ها برای کاربری مختص خودشون استفاده میشن .

تیغه های آلومینیومی

اما بیشترین تنوع رو تیغه های کرکره برقی آلومینیومی دارن . از این جهت که تمام مدل ها ، سایز ها و رنگ ها تقریبا بصورت آماده در بازار وجود دارند و بسیار هم محبوب هستند .

تیغه فولادی

تیغه های کرکر فولادی از ورق های فولادی تولید میشه و به دلیل وزن بالایی که دارن باید از موتورهای خیلی قوی برای بالا و پایین شدن اون ها استفاده کرد . وزن بالای این تیغه ها به دلیل استقامتی هست که این کرکره ها دارن . اما نکته ای که وجود داره همین سنگینی بیش از حد باعث مشکلاتی مثل جمع شدن نامنظم و گیر کردن کرکره میشه که نصب این تیغه ها رو خیلی خیلی حساس میکنه .

کدام یک کرکره برقی را بهتر است استفاده کنیم ؟

ما توضیحات بالا مزیت و کمیت تیغه آلومینیوم و تیغه فولادی را توضیح دادیم که هر کدام یک مزین خاصی دارد مثلا اگر کرکره فولادی قصد دارید خرید کنید امنیت بالایی نسبت به آلومینیوم دارد

 

چرا آنلاین کرکره ؟

کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی یکی از انواع درب های اتوماتیک و هوشمند است که بر اساس تکنولوژی بسیار جدید طراحی و تولید می شود. امروزه با ظهور کرکره های برقی دیگر، افراد کمی سراغ کرکره های دستی و سنتی می روند، همه در حال امتحان کرکره های جدید هستند. کرکره های برقی به دلیل مزایای فراوان جایگزین بسیار خوبی برای کرکره های سنتی هستند.

اگر بخواهیم تعریف بسیار جامعی از کرکره برقی داشته باشیم باید اشاره کنیم که این دستگاه پنلی از ماده خاصی است که از یک موتور برای بالا و پایین بردن برقی استفاده می کند. در واقع، کرکره های برقی با استفاده از یک موتور به صورت عمودی به سمت بالا یا پایین هدایت می شوند و به افراد اجازه می دهند از مناطق خاصی عبور کنند.موتورهای این دستگاه ویژه می توانند به برق و پنل های خورشیدی متصل شوند تا بازده خورشیدی را افزایش داده و عملکرد مناسب آنها را شامل شود. در واقع کرکره برقی شکل مدرنی از کرکره دستی است که دارای امکانات ویژه ای برای دسترسی آسان به این وسیله خاص می باشد.

کرکره های برقی می توانند امنیت افراد یا کاربران را تامین کنند و محیط یا منطقه را از سرقت در امان نگه دارند. این نوع درب هوشمند معمولاً از آلومینیوم طراحی و ساخته می شود که استفاده از آن آسان بوده و دارای رنگ های متنوعی است که مورد توجه عموم قرار گرفته است. تمام امنیتی که کرکره دستی برای شما فراهم می کند و برقی با چندین درجه بالاتر برای شما فراهم خواهد کرد. با نصب آن بر روی در و پنجره خانه خود می توانید باز و بسته شدن آن را مدیریت کنید. به همین دلیل استفاده از آن در داخل خانه بسیار مهم است. بنابراین اگر هنوز از این دستگاه بسیار کاربردی استفاده نکرده اید، توصیه می کنیم به وب سایت اسمارت کو مراجعه کرده و اطلاعات این محصول را از کارشناسان ارشد مجموعه جویا شوید.

خوب قصد ما از مقاله معرفی وب سایت

خرید آنلاین از وب سایت آنلاین کرکره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *