طرز تهیه نان سیب زمینی با دستور پخت مرحله ای

طرز تهیه نان سیب زمینی که خیلی خوشمزه و رژیمی هست و به خصوص برای صبحانه و عصرانه این نون خیلی میچشبه و برای بچه ها هم بسیار مفید هست. این نون رو روی گار در ماهی تابه آماده می کنیم و نیاز به فر و این ها نداره.

من خیلی موقع ها این نون رو موقعی که دختر کوچولوم تمایلی به صبحانه نشون نمیده و نمیخواد بخوره میدم بهش و می بینم که اون رو میخوره اینو میگم چون بافت نون خیلی عالی هست و تخم مرغ و سیب زمینی داره که برای بچه ها هم مفیده به ویژه در وعده صبحانه.

آنچه در این مقاله از مجله خبری نیوست می خوانید

مواد لازم برای پخت نان سیب زمینی چیست ؟

سیب زمینی ۵۰۰ گرم

شوید، جعفری، پیازچه ۷۰ گرم

تخم مرغ ۱ عدد

آرد ۲ پیمانه

نمک ۱ ق چ

فلفل سیاه ۱ ق چ

زردچوبه نصف ق چ

کره ۱ ق غ

طرز تهیه نان سیب زمینی

مراحل و طرز تهیه نان سیب زمینی :

ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید و داخل آبجوش بزارید با یک ق غ نمک بپزه وقتی پخت از آب خارج کنید و داخل کاسه بزارید و کره بهش اضافه کنید و با گوشتکوب له کنید کاملا یکدست بشه .

سپس نمک و فلفل و زردچوبه و سبزی و تخم مرغ رو بهش اضافه کنید . بعد یک پیمانه آرد را اضافه و خوب مخلوط کنید . نصف آرد باقیمانده نصفشو بریزید روی سطح کار و خمیر و ورز بدید بعد خمیر را به شکل رول در آورده و به قسمت های مساوی تقسیم و چونه کنید .

حالا باقی مانده آرد را کم کم روی سطح کار و روی چونه بپاشید . و با کمک دست یا وردنه به قطر ۲ میل باز کنید وبه صورت دایره . تابه رو با کمی روغن مایع یا کره چرب کنید و خمیر را داخلش بزارید تا پشت و رو سرخ بشه و تا داغه کره محلی روش بمالید و با ماست نوش جان کنید .

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *