سالم‌ترین میوه‌ها و مرکبات در زمین برای سلامتی بیشتر

سالم‌ترین میوه‌ها و مفید ترین اون ها بر اساس دارا بودن مواد مغذی

سالم‌ترین میوه‌ها خوردن میوه به صورت منظم می‌تواند سلامتی را افزایش دهدبا این حال, همه میوه‌ها یک‌سان نیستند. برخی از آن‌ها مزایای منحصر به فردی دارند.

در اینجا به معرفی سالم‌ترین میوه ها  روی زمین می پردازیم .

گریپ‌فروت:

گریپ‌فروت یکی از سالم‌ترین مرکبات است.

علاوه بر این که منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است, به خاطر توانایی آن در کاهش وزن و کاهش مقاومت به انسولین معروف است.

برای مثال, در یک مطالعه در مورد افراد عادی, آن‌هایی که قبل از غذا یک گریپ‌فروت تازه خوردند, وزن بیشتری نسبت به آن‌هایی که منبع مورد اعتماد نبودند را از دست دادند.

در همین مطالعه, گروه گریپ‌فروت کاهش معنی‌داری در سطوح انسولین و کاهش مقاومت به انسولین  داشتند.

همچنین, خوردن گریپ‌فروت برای کاهش سطح کلسترول و کمک به جلوگیری از سنگ‌های کلیوی نشان داده شده‌است.


گریپ‌فروت بسیار مغذی است. خوردن آن می‌تواند مقاومت به انسولین, کلسترول و کمک به جلوگیری از سنگ‌های کلیوی را کاهش دهد. همچنین گریپ‌فروت برای کاهش وزن نیز مفید خواهد بود.

آناناس:

در میان میوه‌های گرمسیری, آناناس یک ستاره تغذیه است. یک فنجان (37 / 0 میلی‌لیتر) آناناس, ۲۵ / ۰ درصد از دریافت روزانه را برای ویتامین ث و ۶۰ / ۷۵ درصد از نیاز روزانه به عنوان یک فنجان به دست می‌دهد.

آناناس, مخلوطی از آنزیم‌های شناخته‌شده برای خواص ضد التهابی و توانایی هضم پروتئین است.

مطالعات بر روی لوله و حیوانات نشان می‌دهد که این ویروس ممکن است به محافظت در برابر سرطان و رشد تومور کمک کند.


آناناس غنی از ویتامین سی و منگنز است. محتوای آن ممکن است با التهاب مبارزه کند و خطر سرطان را کاهش دهد.

آووکادو.

آووکادو از سایر میوه‌ها متفاوت است. سالم‌ترین میوه‌ها . بیشتر میوه‌ها در کربوهیدرات بالا هستند, در حالی که چربی در کربوهیدرات کم است و عمدتاً از چربی‌های سالم تشکیل شده‌است.

اکثر چربی در آووکادو, اولئیک اسید, یک چربی تک اشباعی است که به کاهش التهاب و سلامت قلب بهتر مرتبط است.

علاوه بر چربی‌های سالم, آووکادو سرشار از پتاسیم, فیبر و منیزیم هستند.

یک کل آووکادو ۳.۶ درصد از نیاز روزانه را برای پتاسیم فراهم می‌کند. دریافت کافی پتاسیم با کاهش فشار خون و خطر کم‌تر سکته در ارتباط است.

آووکادو سرشار از چربی‌های سالم و پتاسیم هستند که هر دو به خاطر نقششان در ارتقا سلامت قلب مشهور هستند.

بلوبری یا همان تمشک آبی:

بلوبری مزایای زیادی داردآن‌ها یک نمایه تغذیه موثر دارند که به ویژه در فیبر, ویتامین ث, ویتامین k و منگنز هستند. بلوبری نیز بسیار بالاست.

در واقع, معتقدند که آن‌ها دارای بالاترین محتوای آنتی‌اکسیدانی اغلب میوه‌های مصرفی هستند.

آنتی‌اکسیدان در قره‌قاط ممکن است خطر بیماری‌های مزمن نظیر بیماری‌های قلبی, دیابت و آلزایمر را کاهش دهد.

سالم‌ترین میوه‌ها

بلوبری  نیز به دلیل اثرات قوی آن‌ها بر سیستم ایمنی شناخته شده‌استیک مطالعه نشان داد که خوردن به صورت منظم باعث افزایش سلول‌های کشنده طبیعی در بدن می‌شود. این کمک به شما در برابر استرس اکسیداتیو و عفونت‌های ویروسی  دفاع می‌کند.

علاوه بر این, آنتی‌اکسیدان‌ها در آن می تواند اثر حفاظتی روی مغز شما داشته باشند. برای مثال, خوردن بلوبری برای بهبود حافظه در بزرگسالان مسن‌تر نشان‌داده شده‌است.

بلوبری سرشار از مواد مغذی مهم است. آن‌ها دارای ظرفیت آنتی‌اکسیدانی بالایی و خواص افزایش ایمنی هستند که ممکن است از بدن در برابر بیماری محافظت کنند

سیب

سیب جزو رایج‌ترین میوه‌ها قرار دارد و همچنین بسیار مقوی است. آن‌ها حاوی مقدار زیادی فیبر، ویتامین C، پتاسیم و ویتامین K هستند. آن‌ها همچنین ویتامین‌های B (۱۹) را تامین می‌کنند. سالم‌ترین میوه‌ها

مطالعات نشان می‌دهند که آنتی‌اکسیدان‌ها در سیب‌ها می‌تواند سلامت قلب را ارتقا داده و خطر دیابت نوع ۲، سرطان و آلزایمر را کاهش دهد.

یکی دیگر از فواید قابل‌توجه سلامتی سیب، محتوای پکتین آن‌ها است. پکتین یک فیبر پروبیوتیک است که باکتری‌های خوب را در شکم خود تغذیه می‌کند و به بهبود هضم و سلامت متابولیک کمک می‌کند .

سیب خیلی مقوی است. مواد مغذی آن‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر، ممکن است خطر بیماری را کاهش داده و گوارش را بهبود بخشد.

 انار از سالم‌ترین میوه‌ها

انار از سالم‌ترین میوه‌ها هستند که می‌توانید بخورید. آن‌ها نه تنها مواد مغذی دارند بلکه دارای ترکیبات گیاهی قدرتمند نیز هستند که مسئول بسیاری از مزایای سلامتی خود هستند. میزان آنتی‌اکسیدان موجود در انار نیز سه برابر بیشتر از مقدار چای سبز است. مطالعات نشان داده‌اند که انار تاثیرات ضد التهابی دارند و ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کنند.

مراکز درمانی فواید سلامتی زیادی دارند. آن‌ها به شدت در آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات گیاهی دیگر که می‌توانند به کاهش التهاب و جلوگیری از بیماری کمک کنند، بسیار بالا هستند.

انبه

انبه یک منبع عالی از ویتامین C است.

آن‌ها همچنین حاوی فیبر قابل‌حل هستند که می‌تواند مزایای زیادی برای سلامتی فراهم کند.

علاوه بر این، انبه خاصیت آنتی‌اکسیدان قوی و ضد التهابی دارد که می‌تواند به کاهش خطر بیماری کمک کند .

در مطالعات انجام‌شده بر روی حیوانات، نشان‌داده شده‌است که ترکیبات گیاهی در انبه در مقابل دیابت محافظت می‌شوند .

توت‌فرنگی

توت‌فرنگی بسیار مقوی است. مقدار ویتامین سی، منگنز، اسید فولیک و پتاسیم در آن‌ها هستند. در مقایسه با سایر میوه‌ها، توت‌فرنگی، شاخص relatively نسبتاً پایینی دارد. خوردن آن‌ها نباید باعث افزایش قند خون شود .

به طور مشابه انواع توت، توت‌فرنگی ظرفیت آنتی‌اکسیدان قوی دارد که ممکن است ریسک ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش دهد

توت‌فرنگی از نظر مواد غذایی و آنتی‌اکسیدان‌ها غنی هستند. خوردن آن‌ها ممکن است به کنترل سطح قند خون و کاهش ریسک برخی بیماری‌ها کمک کند.

لیمو:

لیمو میوه مرکبات سالمی است که به میزان بالای ویتامین ث خود معروف استآن‌ها ممکن است در ارتقا سلامت قلب به دلیل پتانسیل شان برای کاهش چربی‌های خون و فشار خون مفید باشند.

براساس یافته‌های حاصل از مطالعات حیوانی, محققان پیشنهاد کرده‌اند که ترکیبات گیاهی در لیمو می‌توانند به جلوگیری از افزایش وزن کمک کنند.

مطالعات دیگر نشان می‌دهد که اسید سیتریک در آب لیمو توانایی درمان سنگ‌های کلیه را دارد.

لیموها غنی از ویتامین c و سایر ترکیبات گیاهی هستند که می‌توانند سلامتی قلب را افزایش دهند, کاهش وزن را افزایش دهند و به جلوگیری از سنگ‌های کلیوی کمک کنند.

هندوانه:

هندوانه در ویتامین a و c بالا است. همچنین در برخی از آنتی‌اکسیدان‌ها مانند لیکوپن, کاروتنوئیدها و ویتامین e غنی استبرخی از آنتی اکسیدانت های هندوانه بخاطر اثرات ضد سرطانی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

لیکوپن با کاهش خطر سرطان سیستم گوارشی مرتبط است, در حالی که ویتامین e ممکن است از رشد تومور جلوگیری کند.

مصرف غذاهای غنی به دلیل توانایی آن‌ها در کاهش کلسترول و فشار خون, سلامت قلب را نیز افزایش می‌دهد.

از میان تمام میوه‌ها, هندوانه یکی از بسیار مرطوب کننده است. این کار از ۸۵ / ۰ درصد آب ساخته شده‌است که می‌تواند به شما کمک کند که احساس کاملتری داشته باشید.

هندوانه در آب, مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها زیاد است. همچنین آن به ویژه در یک آنتی‌اکسیدان قوی بنام لیکوپن زیاد است.

زیتون:

زیتون منبع خوبی از ویتامین e, آهن, مس و کلسیم است.

آن‌ها همچنین آنتی‌اکسیدان‌ها بسیاری را ایجاد می‌کنند که ممکن است به جلوگیری از بیماری‌های قلبی و آسیب کبدی و نیز اثرات ضد التهابی کمک کند. به همین ترتیب, زیتون حاوی اولئیک اسید است که ممکن است مزایای متعددی برای سلامت قلب و پیش‌گیری از سرطان فراهم کند.

علاوه بر این, مطالعات حیوانی برخی از ترکیبات گیاهی در زیتون را با خطر کاهش پوکی استخوان ارتباط داده‌اند.

زیتون‌ها انواع ویتامین‌ها, مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها را تامین می‌کنند. این ها ممکن است خطر بیماری‌های قلبی, سرطان و پوکی استخوان را کاهش دهند.

سالم ترین میوه ها

تمشک جنگلی.

توت جنگلی میوه‌های سالم دیگری هستند که مملو از ویتامین‌ها, مواد معدنی, فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند.

آن‌ها مقدار قابل‌توجهی ویتامین ث, ویتامین k و منگنز را فراهم می‌کنندهمچنین, آنتی‌اکسیدان‌های موجود در تمشک نیز نشان داده شده‌اند که التهاب و پیری شریان‌ها را کاهش می‌دهند. هر دو اثر می‌تواند در برابر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و سرطان محافظت کند.

توت جنگلی منبع خوبی از بسیاری از مواد مغذی و ترکیبات مفید گیاهی هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها و خواص ضد التهابی آن‌ها ممکن است خطر بیماری‌های مزمن را کاهش دهد.

موز

موز نیز غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و مزایای کمی برای سلامتی دارند. آن‌ها به خاطر بالا بودن در پتاسیم مشهور هستند. یک موز متوسط ۱۲ % از نیاز روزانه را برای این ماده معدنی فراهم می‌کند .

یک ویژگی منحصر به فرد موز، آرایش کربوهیدرات آن‌ها است. کربوهیدرات‌ها در سبزیجات سبز و نارس عمدتاً شامل نشاسته مقاوم هستند که ممکن است کنترل قند خون را بهبود بخشیده و باعث شود که شما احساس کامل داشته باشید.

موز همچنین شامل پکتین است که ممکن است کنترل قند خون و سلامت هاضمه را بهبود بخشد .

علاوه بر این، مطالعات نشان داده‌اند که رژیم کربو هیدرات بالا و مواد معدنی موز، آن‌ها را به منبع خوبی از سوخت قبل از ورزش تبدیل می‌کند.

موز نیز چندین مواد غذایی و ترکیبات گیاهی از جمله نشاسته مقاوم و pectin را تامین می‌کند. موز نیز می‌تواند برای ورزش، کنترل قند خون و سلامت هاضمه مفید باشد.

انگور قرمز و بنفش

انگور خیلی سالم هستند. محتوای آنتی‌اکسیدان آن چیزی است که باعث می‌شود آن‌ها برجسته شوند. سالم‌ترین میوه‌ها

همچنین مطالعات انجام‌شده بر روی حیوانات حاکی از آن است که ترکیبات گیاهی در انگور ممکن است به حفاظت از قلب، چشم‌ها، مفاصل و مغز کمک کند.

انگور قرمز و بنفش غنی از مواد مغذی و ترکیبات گیاهی دیگر هستند که می‌توانند تورم را کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهند.

گیلاس

غنی از مواد غذایی، به ویژه پتاسیم، فیبر و ویتامین سی هستند. آن‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، از جمله anthocyanins و carotenoids هستند که التهاب را کاهش می‌دهند و ممکن است به جلوگیری از چندین بیماری کمک کنند (۸۷ مورد اعتماد منبع، ۸۸ منبع مورد اعتماد).

یکی دیگر از فواید قابل‌توجه سلامتی گیلاس، محتوای ملاتونین آن‌ها (منبع مورد اعتماد ۸۹) است.

ملاتونین یک هورمون است که وقتی زمان خواب است مغز شما را نشان می‌دهد. این بیماری می‌تواند به درمان بی‌خوابی و اختلالات خواب دیگر کمک کند.

یک مطالعه به این نتیجه رسید که محتوای ملاتونین در آب و گیلاس الکل زمان و کیفیت خواب را افزایش می‌دهد (۹۱ منبع مورد اعتماد).

غنی از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. آن‌ها هم چنین حاوی ملاتونین هستند که ممکن است کیفیت خواب شما را بهبود بخشد.

توجه :

همه میوه‌ها سالم هستند، اما برخی از آن‌ها سالم‌تر از بقیه هستند. سعی کنید انواع میوه‌ها را از لیست بالا بخورید و سلامتی خود را بالا ببرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *