طرز تهیه نان سیر و جعفری به روش نان هایدی

طرز تهیه نان سیر و جعفری یک نان و یا غذای ساده و مقوی برای صبحانه و عصرانه که میشه به عنوان تغذیه میان وعده هم ازش بهره برد.

مواد لازم بریا پخت نان سیر و جعفری چیست ؟

3 و نیم پیمانه آرد گندم

35 گرم خمیر مایه فوری

250 الی 300 میلی لیتر شیر گرم

50-70 میلی لیتر آب گرم

1 قاشق چای خوری نمک

2 قاشق چای خوری شکر

3 قاشق غذا خوری روغن

مواد میانی:

70 گرم کره نرم شده

3-4 حبه سیر

1 قاشق غذا خوری جعفری خرد شده

طرز تهیه نان سیر و جعفری

مراحل و طرز تهیه نان سیر و جعفری :

ابتدا  خمیر مایه رو توی یه ظرف میریزیم و شکر رو بهش اضافه می کنیم. سپس 1 قاشق غذا خوری آرد و 2-3 قاشق غذا خوری شیر گرم رو هم اضافه و مخلوط می کنیم .توی یه مکان گرم میزاریم تا خمیر مایه عمل کنه .

آرد رو توی کاسه بزرگ الک می کنیم. نمک و مخلوط خمیر مایه رو اضافه می کنیم، مواد رو با یک قاشق هم میزنیم ، شیر و آب باقی مانده رو اضافه می کنیم. در آخر ، روغن رو اضافه کرده و ورز میدیم تا یه خمیر نرم و انعطاف پذیر بدست بیاریم. (اگه خمیر خیلی سفت شد (بستگی به آرد استفاده شده داره، کمی آب گرم بریزید.)

بعد از اینکه خمیر رو ورز دادیم روشو با پارچه می پوشونیم و میزاریم توی یک مکان گرم (حدود یک ساعت) بمونه. پس از استرحت خمیر ،اون رو به 4 قسمت تقسیم می کنیم با هر کدوم یه نون باگت بلند درست می کنیم.

سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشونیم خمیر را رو روش میزاریم و روشو با پارچه می پوشونیم ، حدود 30 دقیقه کنار میزاریم تا پف کنه. بعد از این مدت با چاقوی تیز به صورت مورب برشش میدیم.

کره نرم شده رو با سیر له شده و جعفری خرد شده می تونیم با کمی نمک مزه دارش کنیم. سیر و کره جعفری را داخل برش های نان می ریزیم .

نونا رو داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت حدود 30 دقیقه (تا زمانی که طلایی روشن بشن) میزاریم تا بپزه.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *