خوردن پرتقال در طول بارداری آیا مجاز است و بررسی فواید سلامتی آن

خوردن پرتقال در طول بارداری وبهره بردن از این میوه سالم

خوردن پرتقال در طول بارداری , میوه‌ها و سبزیجات بخش مکمل رژیم زن باردار هستند . زمانی که یک زن باردار است ، باید در مورد عادت‌های غذایی خود به عنوان یک غذای غلط دقت کند که می‌تواند منجر به مشکلات جدی شود . اگر برای اولین بار باردار هستید ، به طور طبیعی قبل از خوردن چیزی فکر کنید . در حالی که باردار هستید ، ممکن است شگفت‌زده شوید که آیا می‌توانید مرکبات را مثل پرتقال بخورید یا نه . پرتقال و نارنگی منبع غنی ویتامین C است و خوردن آن‌ها می‌تواند فورا ً شما را خوشحال کند . بوی شیرین و تند مرکبات ممکن است حتی برای شما کمی استراحت از بیماری صبح فراهم کند . اما آیا می‌توانید پرتقال را در طول دوران بارداری بخورید ؟ پیدا کن !

آیا سالم است که پرتقال را در دوران بارداری بخورید ؟

نارنجی قطعا ً یکی از بهترین میوه‌ها برای گنجاندن در رژیم غذایی خود است . شما باید کل میوه را بخورید تا بیش‌ترین سود را به دست آورید . همچنین اگر دوست ندارید پرتقال خام بخورید ، می‌توانید آب‌پرتقال تازه . با این حال ، از نوشیدن آب‌میوه نارنجی موجود در بسته‌ بندی ها اجتناب کنید چون حاوی مواد نگهدارنده است که ممکن است با سیستم شما موافق نباشند . همچنین باید از نوشیدن آب‌پرتقال که توسط فروشندگان خیابانی به فروش می‌رسد خودداری کنید . برای رسیدن به حداکثر مزایا ، تمام میوه‌ها را بخورید و یا آب‌پرتقال تهیه‌شده در خانه را بخورید .

فواید سلامتی خوردن پرتقال در دوران بارداری :

پرتقال غنی از ویتامین C ، آهن ، روی و اسید فولیک است . خوردن پرتقال‌ها در دوران بارداری می‌تواند عملکرد سیستم ایمنی شما را بهبود بخشد، رشد مغز او را تقویت کند و نیز مزایایی را برای لحن پوست فراهم کند . مصرف پرتقال‌ها در طول سه‌ماهه اول بارداری به شدت توصیه می‌شود چون به رشد مغز جنین کمک می‌کند . مقاله زیر را بخوانید تا برخی از فواید سلامتی خوردن پرتقال در بارداری را بیابید .

۱. آن به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند .
نارنجی غنی از ویتامین C است که می‌تواند سیستم ایمنی زن و کودک را تقویت کند . نارنجی همچنین آهن و روی را آزاد می‌کند که برای سیستم ایمنی حیاتی هستند . خوردن پرتقال می‌تواند به کاهش خطر آلرژی در زمانی که باردار است کمک کند . آلوئه ورا هم چنین می‌تواند از توسعه غضروف ، بافت ، رگ‌های خونی و استخوان‌های کودکان نیز پشتیبانی کند .

۲. آن می‌تواند به رشد مغز کودک کمک کند .
نارنگی و پرتقال منبع خوبی از ویتامین B۶ و اسید فولیک است . خوردن پرتقال‌ها به هنگام بارداری به رشد مغز کودک و جلوگیری از نقص لوله عصبی کمک می‌کند که به علت ناهنجاری‌های مغزی و نخاعی در کودک شناخته می‌شوند . اسید فولیک در پرتغال می‌تواند به شکل‌گیری سلول‌های خونی ، رشد بافت‌های جدید و رشد یک جفت سالم کمک کند . با این حال ، مصرف اسید فولیک بیش از حد ممکن است منجر به افزایش شدید وزن نوزاد در یک کودک شود .

۳. این می‌تواند به جلوگیری از یبوست کمک کند .
نارنجی سرشار از فیبر محلول و محلول محلول و سلولز است که می‌تواند به انتقال روده و درمان یبوست ، یک مشکل مشترک در بارداری کمک کند . هم چنین محتوای فیبر در آن‌ها می‌تواند موجب تسکین و تسکین مشکلات شکم و نفخ شکم شود .

۴. آن می‌تواند به کنترل سطوح فشار خون کمک کند .
مقدار بالای پتاسیم در پرتغال می‌تواند به تنظیم سطح فشار خون در زنان باردار و کمک به فشار خون بالا کمک کند .

۵. آن می‌تواند شما را مرطوب نگه دارد .
برای حفظ تعادل سطوح مایع در بدن ، علاوه بر مشارکت در مصرف مایعات روزانه ، پرتقال‌ها ، سدیم و پتاسیم را تامین می‌کنند. با ۸۸ درصد آب ، پرتقال‌ها به تعادل آب و آب در بدن کمک می‌کنند .

۶. آن می‌تواند به نفع پوست شما باشد .
نارنجی دارای آنتی‌اکسیدان قوی است ؛ خوردن آن‌ها می‌تواند تاثیر آرامش‌بخش روی پوست و محکم نگه داشتن آن و تامین رطوبت کافی برای جلوگیری از آکنه داشته باشد .

بهتر است چه مقدار پرتقال در دوران بارداری مصرف شود ؟

یک مقدار روزانه ۸۵ میلی‌گرم ویتامین C برای زنان باردار توصیه می‌شود . این نیاز می‌تواند با مصرف روزانه سه پرتقال و یا سایر مواد غذایی غنی از ویتامین C برطرف شود . اما اگر پرتقال را همراه با سایر غذاها بخورید ، میزان ویتامین C موجود در غذاهای دیگر را که در طول روز مصرف می‌کنید در نظر بگیرید . به خاطر داشته باشید که مصرف روزانه شما نباید بیش از مصرف توصیه‌شده از پرتقال را افزایش دهد چون پرتقال می‌تواند منجر به اسیدیته شود. اگر غذاهای غنی ویتامین C را بخورید ، مطمئن شوید که پرتقال‌ها را به مقدار متوسط مصرف می‌کنید . با پزشک خود در مورد تعداد پرتقال‌ها مشورت کنید تا در رژیم غذایی خود بگنجانید .

خوردن پرتقال در طول بارداری
بهترین زمان برای مصرف پرتقال چیست ؟
پرتقال می‌تواند هر زمانی در طول روز ، حتی در معده خالی مصرف شود . هیچ محدودیتی در مورد زمانی که شما آن‌ها را در رژیم غذایی خود ذکر می‌کنید ، وجود ندارد .

اب پرتقال بدون هر گونه مواد افزودنی و مواد نگهدارنده یک گزینه عالی برای گنجاندن در رژیم غذایی روزانه است . شما می‌توانید هر روز دو لیوان آب پرتغال داشته باشید . یک منبع غنی از کلسیم به عنوان یک منبع غنی از کلسیم می‌تواند به تقویت استخوان‌های شما کمک کند . اگر شما لاکتوز را تحمل کنید، می‌توانید آب‌پرتقال تقویت کنید چون این یک جایگزین خوب برای شیر است و می‌تواند به درمان ناخوشی‌های صبح کمک کند . شما هم چنین می‌توانید آب‌میوه را از پرتقال تازه کم کنید و از یک نوشیدنی تازه لذت ببرید . اما سعی کنید قند زیادی به آن اضافه نکنید چون می‌تواند سطح گلوکز شما را افزایش دهد .

آیا عوارض جانبی خوردن پرتقال در دوران بارداری وجود دارد ؟

طعم پرتقال خوش‌مزه است و می‌تواند فواید بسیاری در طول دوران بارداری داشته باشد، با این حال ، در زمان مصرف بیش از حد ، آن‌ها می‌توانند منجر به مشکلات ناخواسته شوند .

مقدار بالای اسید سیتریک می‌تواند منجر به گلو درد و همچنین از بین بردن مینای دندان شود .
محتوای فیبر ممکن است منجر به گرفتگی عضلات شکم و حرکت شل در صورت مصرف بیش از حد شود .
همانطور که پرتقال‌ها در طبیعت اسیدی هستند ، خوردن آن‌ها در حد افراط می‌تواند باعث سوزش معده در یک زن باردار از بیماری رفلاکس شود ( GERD ) .
اثر ویتامین C در بدن می‌تواند منجر به کار preterm شود .
توصیه‌هایی برای گنجاندن پرتقال در رژیم غذایی خود :
اگر شما عاشق خوردن پرتقال هستید ، بدانید چطور در طول دوران بارداری آن‌ها را بخورید . در اینجا چند نکته برای کمک به شما در مورد پرتقال‌ها در رژیم غذایی خود آورده شده‌است .
مقداری پرتقال را به کاسه منظم سالاد خود اضافه کنید .
آن را با میوه‌های دیگر مخلوط کنید و سالاد میوه درست کنید .
میوه را به پیل اسپری بکنید و آن را در آب‌میوه‌گیری برای لذت بردن از یک لیوان بزرگ و خالی از آب پرتغال ترکیب کنید .
مقداری شکر قهوه‌ای بر روی تکه‌های نارنجی و مایکروویو بپاشید . از غذا به عنوان دسر لذت ببرید .
آیا می‌توانید دانه پرتقال را در دوران بارداری بخورید ؟
مشخص نیست که در دوران بارداری هیچ آسیبی به تخم‌های نارنجی وارد نمی‌شود . اما اگر یک دانه بزرگ را به اشتباه مصرف کنید می‌توانید آن را خفه کنید .
نارنگی می‌تواند فواید بسیاری برای یک زن باردار ارایه دهد . اما اگر در حال برنامه‌ریزی برای گنجاندن آن‌ها در رژیم غذایی منظم خود هستید توصیه می‌شود که ابتدا با پزشک خود مشورت کنید . اگر پزشک شما آن را جلوتر ببرد , آن‌ها را به طور متوسط بخورید . همچنین می‌توانید آن‌ها را پس از بارداری بخورید چون میوه بسیار خوبی برای افزودن به رژیم غذایی پس از بارداری هستند . مقدار کم چربی و شاخص glycemic پرتقال می‌تواند به شما کمک کند به شکل پس از زایمان برگردید . آلوئه ورا هم چنین خواصی دارد که پوست را تغذیه می‌کند و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند . بنابراین , از این میوه خوش‌مزه در طول دوران بارداری جان سالم به در ببرید و سالم بمانید !

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *