خوردن آب در نیمه شب و ابتدای شب و تاثیر آن بر خواب و سلامتی

خوردن آب در نیمه شب و پیش از خواب برای بدن ضروری است؟

 خوردن آب در نیمه شب آیا آب آشامیدنی پیش از خواب سالم است؟ شما باید هر روز آب بنوشید تا بدنتان به درستی عمل کند. در طول روز و در حالی که خواب آب را از تنفس، تعریق و مدفوع از سیستم گوارشی از دست می‌دهید.

برخی افراد یک لیوان آب را قبل از اینکه در طول شب آبدار باقی بمانند، می‌نوشند. اما محققان سوال می‌کنند که آیا آب آشامیدنی پیش از خواب سالم است یا خیر.

خوردن آب در نیمه شب

آب و چرخه خواب گسسته

نوشیدن آب قبل از تخت‌خواب می‌تواند میزان زمان‌هایی که برای ادرار نیاز دارید را افزایش دهد.

ادرار شما در شب کاهش می‌یابد و به شما این امکان را می‌دهد که بدون وقفه شش تا هشت ساعت بخوابید. نوشیدن یک لیوان یا دو لیوان آب قبل از تخت‌خواب می‌تواند این چرخه را تغییر دهد.

محرومیت از خواب نیز می‌تواند بر سلامت قلب شما تاثیر منفی بگذارد. کمبود خواب می‌تواند پتانسیل فرد برای توسعه را تحت‌تاثیر قرار دهد:

فشار خون بالا

سطح کلسترول بالا

افزایش وزن

بنا به گزارش بنیاد ملی خواب، مطالعه‌ای نشان داد که بزرگسالان ۴۵ سال سن دارند و بیشتر از شش ساعت در شب در خطر افزایش خطر سکته یا سکته قلبی قرار دارند.

سن همچنین می‌تواند در چرخه ادرار و ادرار نیز نقش داشته باشد. هرچه بزرگ‌تر شوید، بیشتر مثانه بیش فعال را خواهید داشت. این می‌تواند مربوط به شرایط پزشکی باشد که می‌تواند بر عملکرد مثانه ادراری، مانند کاهش عملکرد شناختی ناشی از زوال عقل، یا ضربه‌ای که باعث می‌شود مغز شما سیگنال‌ها را به مثانه تان منتقل کند، مرتبط باشد. بیماری دیابت یا بیماری prostatic خوش‌خیم نیز می‌تواند بر عملکرد مثانه شما اثر بگذارد.

به طور کلی نیازی به نوشیدن آب در وسط شب نیست . بله, شما باید مرطوب باشید اما لازم نیست در وسط شب آب بنوشید. دستشویی به اندازه کافی خسته‌کننده است, شما مجبور نیستید در طول شب آب بنوشید. بدن شما باید شب استراحت کنه توصیه می‌کنم تا قبل از  خواب یک دوش مختصر بگیرید و یا چند دقیقه قبل از خوابیدن  آب بنوشید.

هرگز آبی که شب کنار خود می گذارید را نخورید.

گفتنی است آب آشامیدنی، دارای قند و پروتئین نیست از اینرو به سرعت هدف میکروبهای پراکنده موجود در هوا قرار می گیرد.

اما کسی دلیل اصلی این مزه عجیب آب داخل لیوان را نمی تواند توضیح دهد.

می توان میزان گرد وغبار و باکتری که ممکن است زمان خوابیدن داخل این لیوان جمع شده را تصور کرد، این آب هم چنین دی اکسید کربن را جذب و به گازاسید کربنیک تبدیل می کند و آلوده شده و تغییر ترکیب شیمیایی آن را نیز به دنبال دارد.

گفتنی است، آبی که مزه آن تغییر کرده برای نوشیدن مناسب نیست زیرا باکتری ها و گرد وغبار را به خود جذب کرده است.

پیش از خوابیدن یک لیوان آب بنوشید.

ممکن است شنیده باشید که نوشیدن قبل از خوابیدن باعث می‌شود که شما در طول شب به دستشویی بروید، بنابراین بهتر است که از آن اجتناب کنید.

اگر چه شما نباید  یک بطری بزرگ آب بنوشید، نوشیدن یک لیوان کوچک از آن به شما آسیب نمی‌رساند. خوابیدن قبل از رفتن به رختخواب در واقع به شما کمک می‌کند از بیدار شدن به خاطر تشنگی و یا گرفتگی عضلات شکم در طول شب اجتناب کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *