معنی و تعریف بلاک کردن در دنیای مجازی

حتما تا انتها بخونید , یا دیگه کسی رو بلاک نکنید با بفرستید برای کسی که شما رو بلاک کرده 

قبل از هر چیزی میریم  سراغ تعریف بلاک کردن ! که جمله خارجی می‌باشد معنی آن یعنی مسدود کردن.

اینجورین هم نوشته می‌شود      Block

 

نکته : این تعریف بنده فقط برای اشخاصی می‌باشد که همدیگر را می‌شناسند شماره تلفن یا راه‌های دیگه‌ای ارتباطی با هم دارند . شخصی که در دنیای مجازی یه وقتی مزاحمت ایجاد کرده و ما مطمئن هستیم با بلاک کردن دیگر هیچ دسترسی به ما ندارد این کار مجاز است بلاک می‌کنیم و مایع سر درد را از خود می‌تراشیم ..خوب پس تا اینجا یاد گرفتیم که باید اشخاصی را بلاک کنیم که هیچ شناختی وی فقط در دنیای مجازی ارتباط داریم   ….

بلاک کردن

 

شناخت اشخاصی که بلاک میکنند و تعریف واقعی بلاک کردن را نمیدانند

 

فکر نکن با بلاک کردن میتونی فرار کنی! نه , اصلا اینطور نیست اون طرف اگر  سوشال مدیا باز باشه ,  حرفشو بهت میزنه از طریق پل‌های ارتباطی دیگه …..

—-

شاید خیلی از کاربرا ناراحت بشید ولی برداشت بنده و تحقیقاتی که در رابطه با بلاک کردن افراد توی دنیای مجازی فهمیدم کسی که بلاک میکنه کاملا عقب افتاده ذهنی داره اینو جدی بهتون میگم , شاید بعضیاتون ناراحت بشید و شاید م بعضی اتون خوشحال بشید ولی کسی که عقب افتادگی ذهنی نداشته باشه کسی رو بلاک نمیکنه در عین حال میدونه که اگر طرف بخواد پیامشو برسونه از جای دیگه میتونه برسونه یا اصلا اگر طرف به بشناستون بریزه میتونه بره در خونشون و هزاران راه و روش دیگه هست که پیغامت و به طرف برسانیم و متاسفانه افرادهایی که بلاک میکنن در درجه اول حسادت نکنید و اینکه عقب افتاده نباشید 

بهترین واکنش در برابر بلاک شدن ((این بخش از وب سایت مریم مبارکی))

حال که این تجربه را داشته‌اید و بلاک شده‌اید باید بدانید مهم است که چه رفتاری داشته باشید. باید قبل از هر چیز آگاه باشید تا با رعایت در رفتارتان، آسیب بیشتری به رابطه وارد نکنید. نباید اجازه دهید احساسات منفی شما باعث رفتار نامعقول شود. بنابراین لازم است تا این موارد را رعایت کنید. اما قبل از آن بهتر است بدانید احساسات و هیجانات، نقش بسیار مهمی در این موقعیت دارند.

کنترل هیجانات منفی و اقدامات مخرب بسیار مهم است. وقتی اتفاقی رخ می‌دهد که دوستش ندارید، احساسات منفی درونتان ایجاد می‌شود و این می‌تواند منجر به رفتار نابالغانه در شما شود.

سعی کنید قبل از هر کاری برای ارتباط دوباره با فرد مقابل، کمی تأمل کنید. اگر هضم اتفاقات پیش آمده برای شما سخت است، باید بدانید برای درک بهتر آن نیازمند زمان هستید. چرا که هر دو نفر رابطه از پیشامدها ناراحت هستند و بهتر است به خودتان زمان بدهید. این فرصتی است تا کمی آرام شوید و قبل از هر تصمیم و هر عملی 24 ساعت فکر کنید. کاملاً منطقی‌ست که به دنبال چرایی بلاک شدن خود و پاسخی برای سوالاتتان باشید، اما درخواست و ملاقات با فردی که این چنین بیزار و خسته از ارتباط بوده، عملی غیر ممکن است.

در این بین کمی تأمل و تفکر کنید و ببینید آیا شما توهینی کرده‌اید؟ همیشه خلوت کردن با خود و گشتن در رفتار خود نتیجه بخش است و باعث می‌شود فقط تقصیر را گردن دیگران نیندازید. اما مواردی هستند که بهتر است آن‌ها را بعد از بلاک شدن رعایت کنید:

به هیچ عنوان مقابله به مثل نکنید: صرفاً از روی هیجانات منفی و عصبانیت برای تلافی، یارتان را بلاک نکنید. اگر امکانی برای بازگشت به رابطه وجود داشته باشد، در واقع با این کار آن را از بین می‌برید.
رابطه را تحلیل کنید: همیشه تحلیل و فکر کردن به اتفاقات ناگوار فرصتی طلایی هستند. به عقب نگاه کنید و ببینید دقیقا چه اتفاقی افتاد. با این کار شما خود را از چرخه تکرار الگوهای رفتاری نامناسب خارج می‌کنید. تصور کنید این رفتار بلاک کردن در رابطه برایتان تبدیل به یک عادت شود. افراد بعد دعوا همدیگر را بلاک می‌کنند و بعد که آرام شدند به رابطه باز می‌گردند. اما این یک الگوی نامناسب و خطرناک است. پس شرایط را آنالیز کنید تا دیگر این الگو را تکرار نکنید.
طرف مقابل را تهدید نکنید: شاید شما فکر کنید بهتر است با او بجنگید تا در این جنگ پیروز شوید. ولی واقعیت این است که رابطه میدان جنگ نیست. خشونت و تهدید و دعوا فقط یک رابطه را بیمار می‌کند و هیچ کمکی به حل مشکلات شما نخواهد کرد.
شما پیام ندهید: اگر یارتان شما را در همه شبکه‌های اجتماعی بلاک نکرده است، لطفا به او پیام ندهید. چرا که این صرفا یک حرکت احساسی و هیجانی است و تصمیم عاقلانه‌ای نیست. در این موقعیت چند احتمال وجود دارد. اولین احتمال این است با پیام دادنتان، این بار از همه جا (همه شبکه‌های اجتماعی) بلاک شوید و آسیب بیشتری ببینید و دوم اینکه شاید با این کار شاهد توهین و خشونت بیشتری باشید و اوضاع را از چیزی که هست بدتر کنید. پس لطفاً صبوری کنید.

 


بلاک-کردن-در-دنیای-مجازی

کنترل احساسات

احساسات خود را مدیریت کنید: تجربه بلاک شدن بسیار می‌تواند دردناک باشد؛ اما نحوه مواجهه با این اتفاق بسیار مهم‌تر است. برای مدیریت احساسات، باید خود را بیشتر بشناسید و شخصیتی قدرتمند برای خود بسازید و این تجربه‌ای هست که با دوره شخصیت قدرتمند، برای ساخت یک انسان قوی تجربه می‌کنید. نحوه واکنش و مواجهه ما با مشکلات اطلاعات مهمی را در مورد شخصیتمان روشن می کند. احساساتی مانند افسردگی، ترس از تنهایی، احساس طرد شدگی و خشم یا هر حس دیگری که در این لحظه تجربه می‌کنید و به آن‌ها اجازه می‌دهید تا رفتارتان را کنترل کند تنها به یک دلیل است: کنترل نداشتن بر احساسات. کنترل بر احساسات با داشتن مهارت هوش هیجانی ممکن می شود. از آن جایی که بیشتر مشکلات ما در روابط به دلیل نداشتن هوش هیجانی کافی‌ است، برای تقویت هوش هیجانی خود می‌توانید از دوره دومینوی هیجانات (هوش هیجانی) مریم مبارکی بهره ببرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *