برش و خرد کردن سبزیجات باعث آسیب غیر ضروری و ناخواسته

برش و خرد کردن سبزیجات سبب کاهش ویتامین های آن

 برش و خرد کردن سبزیجات تازه و غذا با برش به عنوان رویه‌هایی که سلول‌های گیاهان را مجروح می‌کنند و واکنش‌های مبتنی بر آسیب را از سلول‌های گیاهی ایجاد می‌کنند، رفتار می‌کنند. محققان به عنوان یک قاعده کلی، خرد کردن سبزیجات را به عنوان شکلی از استرسی که بر روی سبزیجات قرار می‌گیرد، مشابه دیگر انواع استرس مانند گرما شدید، سرمای شدید، آب بدن و یا دیگر شرایط فیزیکی درمان می‌کنند.

سبزیجات را خیلی خرد نکنید.

ویتامین به راحتی اکسید می شود و بر اثر حرارت دادن و خرد کردن از بین می رود.

مطالعات به طور مداوم نشان می‌دهند که اگر از چاقو استفاده می‌کنید تا سبزیجات تازه خود را ببرید، یک چاقوی کند می‌تواند باعث آسیب غیر ضروری و ناخواسته شود که شما می‌توانید با استفاده از یک چاقوی تیز از آن دوری کنید. با تیغه رک، شما احتمالاً مقدار نشت الکترولیت را از سبزیجات خود (از جمله نشت پتاسیم و کلسیم) و مقدار خارج از بوها افزایش خواهید داد. با تیغه تیز احتمالاً خطر رشد باکتری و خطر نرم شدن بیش از حد را کاهش خواهید داد. در حالی که شما مشخصاً باید هنگام استفاده از یک چاقوی آشپزخانه تیز بسیار مراقب باشید، به احتمال زیاد می‌توانید از سبزیجات تازه خرد شده خود در هنگام برش با تیغه تیز و مات استفاده کنید.

خطر تغییر رنگ، کاهش طعم، از دست دادن بافت، کمبود آب، و از دست دادن مواد مغذی به طور کلی افزایش می‌یابد چون تکه‌های سبزیجات بریده‌شده کوچک‌تر و کوچک‌تر می‌شوند. به عبارت دیگر، کلم ترش یا کلم خرد شده به طور کلی بیشتر در مناطق بالا نسبت به کلم خرد شده یا کلم خرد شده، ریسک بیشتری دارند. 

به عنوان یک قاعده کلی، هر چه بیشتر سبزیجات تازه خود را خرد یا تکه‌تکه کنید، به سرعت باید خورده شوند. برای مثال، خرد کردن کاهو در یک ساعت سالاد می‌تواند باعث افزایش منافع سلامتی شما در مقایسه با خرد کردن دوتا سه ساعت قبل از مصرف سالاد شود.

برخی از تغییرات دخیل در کاهش سبزیجات، مربوط به میزان تنفس هستند. تنفس شامل تجزیه قند از طریق مصرف اکسیژن از طریق مصرف اکسیژن و آزاد شدن دی‌اکسید کربن است. تنفس یک چیز بد نیست گواهی بر سرزندگی شگفت‌انگیز گیاهان و این واقعیت است که سبزیجات تا حدی زنده می‌مانند، حتی پس از اینکه ما آن‌ها را برداشت کردیم. اما هرچه تنفس سریع‌تر باشد، خطر بزرگ شدن سبزیجات در طول دوره کوتاه‌تر

به طور شگفت‌انگیز، ما مطالعات متعددی را در خصوص پاره کردن کاهو و دست آوردن هویج مشاهده کردیم که ریسک کمتری نسبت به آلودگی باکتریایی با پردازش دست نسبت به پردازش ماشین در کارخانه نشان می‌دهد. باکتری‌ها مثل E. coli و لیستریا به احتمال کمتری در کاهو پاره دستی و هویج hand نسبت به نسخه‌های فرآوری شده این سبزیجات وجود داشته باشند. محققین این آلودگی پایین را به کاهش آسیب ناشی از پردازش دست نسبت داده‌اند. براساس این تحقیق، ما توصیه می‌کنیم که سبزیجات را به شکل کامل هویج بخرید و سپس آن‌ها را با دست پوست کرده و به جای خرید سبزیجات قبل از پوست‌کنده کردن، آن‌ها را در خانه قطع کنید.

برش و خرد کردن سبزیجات

به طور شگفت‌انگیز، ما شاهد چندین مطالعه بوده‌ایم که در آن ظرفیت آنتی‌اکسیدان کل سبزیجات در زمانی که این سبزیجات بریده و خرد شده، افزایش می‌یابد. در حالی که این نتایج به نظر می‌رسد که شما می‌توانید فواید سلامتی بیشتری را از برش در مقابل کل سبزیجات دریافت کنید، ما باور نداریم که این نتیجه‌گیری درست باشد. وقتی سبزیجات کاهش پیدا می‌کنند، با افزایش مقدار آنتی‌اکسیدان‌ها به نام فنول های القا شده، واکنش نشان می‌دهند، براساس این تحقیق، ما معتقدیم که برش سبزیجات باید به عنوان روشی برای افزایش سلامت آنتی‌اکسیدان در نظر گرفته شود.

براساس تمام مطالعات انجام‌شده که ما مورد بررسی قرار داده‌ایم, ما متقاعد شده‌ایم که شما می‌توانید از برخی از اصول عقل سلیم استفاده کنید که در حال تصمیم‌گیری درباره برش سبزیجات هستید. اگر از خوردن کرفس تازه از ساقه لذت می‌برید, این رویکرد نسبت به ما به عنوان راهی برای لذت بردن از کرفس تازه مناسب است. (فقط مطمئن شوید که کار خوبی دارید) اگر از کرفس خرد شده در سالاد لذت ببرید, آن روش نیز منطقی به نظر می‌رسد. فقط مطمئن شوید که از یک چاقوی تیز استفاده می‌کنید تا از آسیب سلولی غیر ضروری اجتناب کنید, و کرفس را تا جایی که ممکن است به مصرف سالاد تازه نزدیک کنید. خرد کردن به اندازه کافی مهم است اگر شما فوراً سبزیجات را به سوپ اضافه کنید, آن را به صورت ریز یا تخمیر انجام دهید. اگر کندن سبزیجات باعث می‌شود که شما جویدن و هضم سبزیجات را آسان‌تر کنید, پس باید همه این کارها را بکنید. سبزیجات تازه به روش‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *