مقابله با خواب‌ آلودگی بهاری و تطبیق بدن با فصل جدید

مقابله با خواب‌ آلودگی بهاری با احساس خستگی چه کنیم؟

مقابله با خواب‌ آلودگی بهاری بدن ما برای تطبیق با فصل جدید زمان می‌برد . آلرژی می‌تواند باعث توقف بیشتر فازه‌ای ترمیمی خواب شود
توانایی ما در اولویت‌بندی خواب در زندگی روزمره مان است,  درست است که بگوییم بهار در نهایت پدیدار شد ! روزها سبک‌تر هستند , نسیم گرم‌تر است و ما احساس بهتری نسبت به گذشته احساس می‌کنیم .
ما پیش‌بینی می‌کنیم که داشتن انرژی بی‌کران که ما را از زمستان سخت محافظت می‌کند , انرژی نامحدود داشته باشیم , اما بسیاری از ما قربانی خواب‌آلودگی قابل‌توجهی در حالی که فصول در نوسان هستند . به گفته ناتالی مک گری , محقق محیط‌زیست با بنیاد خواب ملی , بیشتر این خواب‌آلودگی به خاطر این واقعیت است که بدن ما برای تطبیق با الگوهای فصل جدید زمان می‌برد و زمان‌بندی اغلب با طبیعت مادر هماهنگ است .

مقابله با خواب‌ آلودگی بهاری
دو تغییر بیولوژیکی با تغییرات رفتاری ناخود آگاه ما که همراه با تغییر فصل‌ها می‌آیند , و شما یک دستورالعمل محکم برای محرومیت از خواب دارید . با این حال , شناخت عناصری که بر کیفیت و کمیت چشمان بسته شما تاثیر می‌گذارند , می‌تواند راهی طولانی برای تبدیل آن به انرژی ثابت شما باشد .

” ما روتین را دوست داریم و چرخه خواب – بیداری ما نسبت به سازگاری بسیار حساس است , بنابراین تغییر در زمانی که به بس‌تر می‌رویم و بیدار می‌شویم , می‌تواند مخرب باشد . ”

آلرژی قطعا ً می‌تواند دلیلی باشد که شما به فازه‌ای عمیق‌تر و ترمیمی خواب در طول فصل بهار برسید . مطالعه‌ای که توسط بنیاد آلرژی و آلرژی آمریکا انجام شده‌است , نشان داد که ۹۰ / ۶۰ درصد افرادی که از آلرژی‌های ناشی از بینی رنج می‌برند با کیفیت خواب خود با علائم آن‌ها مبارزه می‌کنند . و حتی اگر شما آلرژی نداشته باشید ,

ممکن است – – ۹۹ درصد مردم می‌گویند که عطسه کردن و آبریزش باعث اختلال خواب آن‌ها می‌شود .

نقش نور در کاهش خواب آلودگی

نور نقش بسیار مهمی در کمک به ما برای احساس هشدار و بیداری ایفا می‌کند , بنابراین وقتی در طول دوره تاریک بیدار می‌شویم , این آرزوی طبیعی بدن ما نیست . ” ” و برای کمک به آن , اطمینان حاصل کنید که در طول روز , خصوصا ً در طول روز , در معرض نور کافی قرار داشته باشید تا به آن احساس هوشیاری کمک کنید . اگر  دفتر شما در نزدیکی یک پنجره بزرگ با نور طبیعی قرار ندارد , در نظر بگیرید قهوه صبحگاهی شما را ازخواب آلودگی نجات نی دهد  .

مقابله با خواب‌ آلودگی بهاری

داشتن یک محیط خواب سالم

اکنون می‌دانیم که داشتن یک محیط خواب سالم چقدر مهم است : سرد , تاریک و ساکت . در حالی که ما می‌توانیم تلفن‌های هوشمند خود را از اتاق بیرون بیاوریم و صداهای آشوبگر که مسئول آن هستیم را به حداقل برسانیم , ما کنترل کمی بر روی پرندگان خارج از پنجره اتاق‌خواب داریم ( یا اگر در شهر زندگی می‌کنید ( یا اگر در شهر زندگی می‌کنید , تمام بوق و بوق که با ترافیک روزانه صبح همراه است ) . اگر به نظر می‌رسد که نویز خارجی بزرگ‌ترین قاتل خواب برای شما باشد , خرید برخی پنجره‌های مطمئن برای رفتن به پشت این پرده‌ها را مد نظر قرار دهید .

ورزش خود را افزایش دهید

ممکن است تمایل داشته باشید ورزش خود را افزایش دهید و در اواخر شب به لطف نور روز بیشتر به آن تمایل داشته باشید, اما انجام فعالیت‌های شدید بیش از حد به خواب می‌تواند بر روند آرام بدن تاثیر بگذارد . اگر چه فصل‌ها در حال تغییر هستند , به نظر می‌رسد کلید حفاظت از کیفیت خواب , حفظ رژیم روزانه خود به عنوان سازگار ( و احترام به روتین خواب ) است.
ساعت‌های شاد …
درخشان‌تر از آن, روزه‌ای طولانی ‌تری خواستار هم‌کاری بیشتر با دوستان هستند , دورهمی و خوشگذرانی های ساده و شاد  . اما به همان اندازه که این سنت ممکن است سرگرم‌کننده باشد , مشکلات خواب ما به هیچ وجه مطلوب نیست .

اولویت‌بندی کردن خواب

” ما فقط برای فصل تعطیلات طولانی هیجان‌زده هستیم که به سادگی فراموش می‌کنیم خواب را اولویت‌بندی کنیم .
” ما می‌توانیم زمانی را تجربه کنیم که در واکنش به دمای گرم‌تر و روزه‌ای طولانی‌تر افزایش فعالیت داشته باشیم و ریتم رفتاری خود را تغییر دهیم . ” ” ما روتین را دوست داریم , بنابراین چرخه خواب – بیداری ما بسیار پاسخگوی این تغییر است . سخت است که جبران کمبود خواب را از بین ببریم و یا به طور کامل جبران کمبود خواب را جبران کنیم , اما همانطور که با جنبه‌های دیگر سلامتی و زندگی مان انجام می‌دهیم , در توان ما برای تلاش و اولویت‌بندی خواب در زندگی روزمره مان است . ”

اگر هیجان بهار باعث می‌شود که آن هشت ساعت خواب را فراموش کنید , سعی کنید تا آگاهی خود را از عادات و عادات خود افزایش دهید . از الکترونیک با تکنولوژی بالا گرفته تا قلم – و – روزنامه‌ای که پس از خاموش شدن در شب و بیدار شدن در صبح می‌تواند به شما در درک ارتباط بین خواب , محیط و رفتار شما کمک کند و به نظر می‌رسد که چه عواملی باعث بهبود خواب بهتر می‌شوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *