نگهداری گل اگزالیس یا پروانه ای و شرایط مناسب رشد آن

نگهداری گل اگزالیس معروف به گل عشق و اکسالیس ، شبدر ترشک

نگهداری گل اگزالیس یکی از گیاهان سیاه با ارزش است . اغلب رنگ آنها بیشتر بنفش تیره هستند . این گیاه می‌تواند به طور قانونی ” شبدر سیاه ” ( یا یک شبدر ارغوانی ” ) نام گذاری شود .در حالی که در آن یک رنگ بنفش وجود دارد ، چقدر نزدیک است که سیاه واقعی به نورپردازی و دیگر شرایط رو به رشد بستگی داشته باشد.

گیاهی سالانه و  جایی که هوا به اندازه کافی گرم است ، جاودانه است . ارتفاع بالغ اندازه و گسترش حدود 30 سانتی متر است .  رشد گل اگزالیس با نور نسبی در معرض نور خورشید و با خاک نوع خوب آبکشی شده باشد بستگی دارد.

PH خاک ۶.۱ به ۶.۵

زمان شکوفه دادن مکرر به طور مرتب

گل رنگ رز ، ارغوانی ، بنفش کمرنگ

نگهداری گل اگزالیس

چگونه گل اگزالیس  را بکاریم ؟

این گیاه از یک ریزوم یا پیازچه رشد می‌کند که گاهی ” پیپ ” نامیده می‌شود و مراقبت کمی در طول فصل کشت این گیاهان مورد نیاز است .

از آنجا که شمال منطقه ۸ منطقه کوهستانی نیست , اهالی شمالی این گیاه گرمسیری را به عنوان یک نمونه تابستان رشد می‌دهند که به عنوان یک گل عالی برای حیاط عمل می‌کند .

آن‌ها اغلب در طول ماه‌های گرم و هوای گرم آن را در ظروف پرورش می‌دهند . به این ترتیب , نه تنها گیاه می‌تواند به اطراف حرکت کند تا نیازهای ترکیبی گیاه برآورده شود , اما همه این ریزوم یا پیازچه ها نیز آماده هستند که زمانی که هوای سرد به آن‌ها نزدیک می‌شود ,

شکل برگه‌های انفرادی بر روی برگ‌های مثلثی هستند . در میان برگ‌های بزرگ‌تر بر روی یک گیاه شبدر بنفش ,  مثل این بود که کسی به پروانه‌ای نگاه می‌کرد که بال سوم داشت . برگها  در شب به سوی ساقه گره خورده‌ و حالت جمع شدن دادند  و بعد دوباره روز بعد دوباره طلوع می‌کنند .

شرایط  رشد گل اگزالیس

نور

این گیاه اگزالیس رنگی در سایه جزئی بهتر رشد می‌کند . نور خورشید مستقیم برای این گیاه بسیار زیاد است و باعث می شود برگ های آن سبز شود

خاک

خاک خوب آبکشی شده را افزایش دهید . اگر در زمین رشد می‌کنید , کمپوست ( اگر قبلا ً ندارید ) , به طوری که می‌توانید آن را به زمین بکشید تا خاک را شل کنید و مواد غذایی را تامین کنید .

آب

آب به اندازه کافی برای پرورش و رشد اولیه آن‌ها کافی است و پس از آن نیازهای آب آن‌ها حداقل است .

دما و رطوبت

این گیاه در دماهای متوسط رشد می‌کند . این کار زمانی بهتر خواهد شد که درجه‌حرارت روز از ۷۵ درجه فارنهایت بیشتر نشود و دمای شب بین ۵۰ تا ۶۵ درجه فارنهایت است .

کود

یک کود کوچک برای داشتن گل به رنگ ارغوانی را بسیار مورد نیاز است می توان برای تقویت گل اگزالیس هر دو هفته یک بار با کود کریستالون طبق دستور گیاه را تغذیه مصنوعی کرد .

نگهداری گل اگزالیس

هنگامی که فصل در حال رشد به پایان می‌رسد و  گل اگزالیس شما شروع به رها کردن برگ‌های خود می‌کند ، به سادگی از آب دادن دست بکشید و به آن اجازه دهید وارد فاز خفته خود شود . بقیه پوشش گیاهی را به سطح زمین ببرید .

آن را برای استفاده به عنوان a به داخل خانه بیاورید . به مدت چند هفته به مقدار کمی آب بدهید، سپس یک دوره از آبیاری سبک را آغاز کنید . وقتی برگ‌ها دوباره ظاهر می‌شوند، آب به طور طبیعی دوباره آب می‌شود. آن را در نور روشن رشد دهید ، اما به یاد داشته باشید، این یک گیاه سایه است . آن را در آفتاب مستقیم جایی که در آن سرخ می‌شود قرار ندهید . این گیاه به احتمال زیاد در زمستان در داخل خانه پخش خواهد شد .

به راحتی می‌توانید از این مشکل در پایان فصل رشد استفاده کنید . در هر صورت می‌توانید گیاه را هرس کنید و برداشتن برگ‌ها حشرات را همزمان حذف کنید . فقط مطمئن باشید که شاخ و برگ‌های بریده را به درستی از بین ببرید تا آفات به هیچ گیاه دیگری حمله نکنند .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *