خواص پونه فواید دارویی و درمانی گیاه پونه برای سلامتی بیشتر

خواص پونه گیاه سبز با فواید مهم در کاهش التهابات

خواص پونه , گیاه پونه در بسیاری از غذاهای سراسر دنیا گیاه اصلی محسوب می شود. این سبزی عطر و طعم قوی دارد و همراه با اشاره به شیرینی لطیف ، غذاها را گرم می کند.

می توان آن را تازه ، خشک یا به عنوان روغن و عرق پونه استفاده کرد ، و گفته می شود که همه اینها فواید سلامتی قابل توجهی دارند.

اگرچه به طور معمول در مقادیر کمی مورد استفاده قرار می گیرد ، بسته های موجود در عناصر مغذی در بعضی از مواد مغذی مهم قرار دارند. فقط یک قاشق چایخوری از پونه کوهی خشک می تواند حدود 8٪ از نیازهای ویتامین K روزانه شما را برآورده کند

از طریق کمک به مبارزه با باکتری ها تا کاهش التهاب ، مطالعات برخی از مزایای چشمگیر بالقوه آن را کشف کرده اند.

فواید عرق پونه:

ضد سیاه سرفه
باز کننده عروق
ضد عفونی کننده
ضد سرماخوردگی
ضد نفخ
آرامبخش به رفع اضطراب، استرس، افسردگی و بی‌خوابی نیز کمک می‌کند.

خواص پونه

 

مزایای پونه کوهی برای  سلامت بدن

1. سرشار از آنتی اکسیدان ها

پونه سرشار از آنتی اکسیدان ها است ، که ترکیباتی هستند که به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد مضر در بدن کمک می کنند.

ساخت رادیکالهای آزاد با بیماریهای مزمن مانند سرطان و بیماریهای قلبی مرتبط بوده است

روغن معدنی گیاه پونه به ویژه در کارواکرول و تیمول بسیار زیاد است ، دو آنتی اکسیدان است که می تواند به جلوگیری از آسیب رساندن به سلولهای ناشی از رادیکالهای آزاد کمک کند

همراه با سایر غذاهای پرمصرف آنتی اکسیدان مانند میوه و سبزیجات ، پونه کوهی می تواند یک دوز دلچسب آنتی اکسیدان ها را فراهم کند که ممکن است به بهبود سلامتی شما کمک کند.

 

2. خواص پونه به مبارزه با باکتری ها کمک کند

پونه کوهی حاوی ترکیبات خاصی است که خاصیت ضد باکتریایی بالایی دارند.
مطالعات لوله آزمایش نشان داده اند که گیاه کوهزایی و اجزای آن ممکن است در برابر برخی از باکتریها مؤثر باشند.

3. می تواند دارای خواص ضد سرطان باشد

پونه کوهی دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. این ترکیبات نه تنها می توانند آسیب رادیکال آزاد را خنثی کنند ، بلکه ممکن است به پیشگیری از سرطان نیز کمک کنند.

پونه کوهی دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و حاوی ترکیباتی است که در برخی از آزمایشات لوله آزمایش رشد سلولهای سرطانی روده بزرگ را کاهش می دهد. با این حال ، به خاطر داشته باشید که اینها آزمایشات لوله آزمایشگاهی با استفاده از مقادیر زیاد گیاهان دارویی و ترکیبات آن بود. مطالعات انسانی با استفاده از دوزهای معمولی برای تعیین اثرات آن مورد نیاز است.

خواص پونه

 

4- این گیاه به کاهش عفونت ویروسی کمک کند

علاوه بر مقابله با باکتری ها ، برخی از آزمایشات لوله آزمایش نشان داده اند که گیاه پونه کوهی و اجزای آن ممکن است در برابر برخی ویروس ها نیز محافظت کنند.

در یک مطالعه . آزمایش ،  یک عفونت ویروسی که باعث اسهال ، حالت تهوع و درد معده می شود ، در طی یک ساعت از درمان با پونه موثر بوده ات

در حالی که این نتایج امیدوار کننده است ، تحقیقات بیشتری درباره چگونگی تأثیر پونه کوهی بر عفونت های ویروسی در انسان مورد نیاز است.

 

5- خواص پونه  می تواند التهاب را کاهش دهد

التهاب یک پاسخ ایمنی طبیعی است که در نتیجه بیماری یا جراحت رخ می دهد.

با این حال ، اعتقاد بر این است که التهاب مزمن در ایجاد بیماری هایی مانند بیماری های قلبی ، دیابت و بیماری های خود ایمنی نقش دارد. پونه کوهی سرشار از آنتی اکسیدان است ، که می تواند به خنثی کردن رادیکال های آزاد و کاهش التهاب کمک کند .

. مطالعات نشان می دهد که روغن پونه کوهی و اجزای آن می تواند به کاهش التهاب کمک کند.

6. به آسانی  به رژیم غذایی خود اضافه کنید

اگرچه ممکن است فکر کنید که پونه کوهی یا گیاه کوهی  را فقط به عنوان پرکننده های مخصوص پیتزا و پاستا تهیه کنید ، اما این گیاه همه کاره از جهات مختلفی قابل استفاده است.

سعی کنید برگهای پونه کوهی را برای یک سالاد پر از مواد مغذی یا سایر برگها را داخل فلفل دلمه ای ، سوپ یا خورش مخلوط کنید.

همچنین می توانید از آن برای تهیه پاستو یا سس سالاد تازه ، فنجان های گوشتی فصلی یا طعم سس های خانگی استفاده کنید. پونه کوهی تازه ، خشک و یا به عنوان روغن موجود است و افزودن آن به رژیم غذایی شما بسیار آسان است.

 

به طور کل پونه گیاهی است که با سلامتی شما فواید بسیار خوبی دارد. سرشار از آنتی اکسیدان است و ممکن است به مقابله با باکتری ها و ویروس ها کمک کند ، رشد سلول های سرطانی را به طور بالقوه کاهش می دهد و به کاهش التهاب کمک می کند.

خوشبختانه ، پونه کوهی بسیار متنوع ، آسان برای اضافه کردن به رژیم غذایی شماست و می تواند در طیف گسترده ای از دستور العمل ها به صورت تازه ، خشک یا روغن ترکیب شود.

خواص دارویی میخک و مزایای آن برای سلامتی بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *