میزان ابتلا آلزایمر در زنان بیش از مردان است بررسی عوامل تاثیر گذار

میزان ابتلا آلزایمر در زنان بیشتر ازدو برابر در مردان است

میزان ابتلا آلزایمر در زنان دانشمندان بر این باورند که چرا بیماری آلزایمر بر مردان و زنان به طور نامتناسب تاثیر می‌گذارد . در دهه ۱۹۷۰ , زنان دو برابر مبتلا به سرطان سینه هستند و بیش از دو برابر احتمال ابتلا به آلزایمر را دارند .

یک مطالعه نشان داد که این بیماری دو برابر سرعت در زنان پیشرفت کرده‌است و زندگی آن‌ها حتی از زمان تشخیص بیماری کوتاه‌تر است .

مهم‌ترین عامل در پیشرفت بیماری آلزایمر , سن شما است . از آنجا که زنان بیش از مردان بیش از مردان زندگی می‌کنند , دانشمندان فکر می‌کنند که این می‌تواند یک دلیل ساده برای این باشد که چرا آن‌ها بیشتر در معرض بیماری قرار دارند – به خصوص از زمانی که مردان بیشتر از شرایط قلبی در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۷۰ می‌میرند .

اما صرف‌نظر از طول عمر , برخی عوامل ممکن است زنان را در معرض خطر بیشتری قرار دهند . این بیماری بخشی غیرطبیعی از پیری است . و با آلزایمر , سلامت جسمی و روانی کلی ممکن است تاثیر داشته باشد .

بنابراین , دانشمندان سلامت جسمی و روانی زنان را مورد مطالعه قرار داده‌اند تا عوامل خطر بالقوه را مشخص سازند . براساس مطالعات متعدد , زنان به احتمال زیاد دچار افسردگی می‌شوند که می‌تواند منجر به افزایش خطر جنون شود .

همچنین برآورد می‌شود که زنان کم‌تر از مردان فعالیت می‌کنند , عاملی که با میزان بالای آلزایمر ارتباط دارد . اما با توجه به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در ماه آوریل , مطالعه دیگری به این نتیجه رسید که ورزش می‌تواند به رشد کند آلزایمر کمک کند .

چرا زنان بیش از مردان به آلزایمر مبتلا می‌ شوند

????زنان برای جبران کمبود مغز از گلوکز مغز استفاده می‌ کنند.
????زنان شاغل ممکن است حافظه کندتری نسبت به زنان بیکار داشته باشند.
????آلزایمر در زنان سریع‌تر گسترش می‌یابد.
????عوامل خطر ژنتیکی در مردان نسبت به زنان متفاوت است.

میزان ابتلا آلزایمر در زنان

با این حال , وقتی به تفاوت‌های بین زنان و مردان می‌رسد , پاسخ‌ها همیشه روشن نیستند . ژن‌ها و هورمون‌ها ممکن است نقشی را ایفا کنند , اما دانشمندان را به قلمرو خودشان وارد می‌کنند و گاهی آن‌ها را با سوالات بیشتری نسبت به پاسخ ترک می‌کنند .

بازی ژن‌ها در آلزایمر

یکی از بزرگ‌ترین عوامل خطر بیولوژیکی برای آلزایمر , ناشی از یک ژن نام دارد که تمایل به افزایش خطر ابتلا به آن در مردان و زنان دارد . اما داشتن این ژن می‌تواند برای زنان شدیدتر باشد .

مطالعه حاضر نشان داد که شرکت کنندگان مونث از ابتلا به بیماری بیشتر از مردان مبتلا به ژن بودند .

زنان همچنین نوسانات هورمونی را در دوران یائسگی می‌بینند که ممکن است با ژن ارتباط داشته و به آن‌ها کمک کند تا توضیح دهند که چرا مغز آن‌ها در معرض بیماری آلزایمر قرار دارد .

از نظر سن , استروژن , پروژسترون و تستوسترون در زنان کاهش می‌یابد . اغلب اوقات این تغییرات باعث می‌شود که زنان گرگرفتگی و یا کش‌مکش افسردگی را تجربه کنند , اما اثرات تغییر می‌تواند تاثیری طولانی بر مغز داشته باشد .
تحقیقات نشان داده‌اند که آیا هورمون‌درمانی می‌تواند راه حلی برای پیش‌گیری از بیماری آلزایمر در زنان پس از یائسگی باشد . این مطالعه نشان داد که مصرف مکمل استروژن باعث کاهش پیشرفت آلزایمر در دوران یائسگی می‌شود .

معلوم شده‌است که هورمون‌ها می‌توانند در بسیاری از موارد برای زنان موثر باشند . اما مشخص شد که زمان درمان از هر چیزی مهم‌تر بود .
مراقب شکاف

طی ۱۵ سال گذشته چندین یافته مهم را تجربه کرده‌ایم . اول از همه ، استفاده از درمان‌های هورمونی پس از رفتن زنان از طریق یائسگی ، تاثیری بر توانایی آن‌ها برای رشد آلزایمر ندارد . اما وقتی هورمون‌های رشد زنان به یائسگی اضافه می‌شود ، درمان می‌تواند در کاهش احتمال ابتلا به این بیماری موثر باشد .
با این که درمان‌های هورمونی قول می‌دهند ، احتمالا ً هر مشکلی را حل نمی‌کنند ، چرا که آلزایمر از ترکیبی از عوامل رشد می‌کند . مکی هشدار می‌دهد که محققان هنوز راه طولانی برای رفتن دارند .

عوامل خطر فراتر از طول عمر

مطالعه دیگر نشان می‌دهد که میزان ابتلا آلزایمر در زنان ممکن است به سلامت قلب مرتبط باشد . مطالعه نشان می‌دهد که چون مردان بیشتر از بیماری قلبی در میانسالی جان خود را از دست می‌دهند , آن‌هایی که در گذشته زندگی می‌کنند ممکن است قلب‌های سالمی داشته باشند که ممکن است مغز را از آلزایمر محافظت کند . این دو بیماری بسیاری از عوامل خطر شامل کلسترول بالا , دیابت و چاقی را به اشتراک می‌گذارند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *