تعریف شیشه و علت اصلی ترک نکردن این مواد مخدر

سلام من یک معتاد هستم  و قصد دارم در این مقاله به اصلی ترین علت ترک نکردن  مواد مخدر شیشه بپردازیم قبل از این باید  متامفتامین و شیشه که نام دیگر آن کریستال می‌باشد را تعریف کنیم و بعد به علت اصلی ترک نکردن این مواد مخدر قدرتمندبررسی کنیم

متاآمفتامین چیست ؟

متاآمفتامین یک محرک از نوع آمفتامین است که سرعت عملکرد مغز و سیستم عصبی مرکزی را افزایش می‌‌دهد. این ماده به سه شکل موجود است: سرعت – پودر یا قرص مایه – یک ماده غلیظ و روغن شکل شیشه – کریستال یا پودر زبر کریستال مانند بسته به این که کدام شکل از متامفتامین مصرف میشود، این ماده را میتوان قورت داد، از طریق بینی به داخل کشید، دود یا تزریق کرد و هر یک از این نحوههای مصرف خطرات خود را به همراه دارند..

 

تفاوت آمتفامین با مت آمفتامین (شیشه) چیست؟

ممکن است آمفتامین و مت آمفتامین (شیشه) را به اشتباه یکی بدانید. باید اشاره کرد این دو دارو مکانیسمی کاملاً متفاوت دارند. معمولا از آمفتامین به‌عنوان یک محرک سیستم عصبی مرکزی در درمان اختلال کم‌توجهی – بیش‌فعالی و نارکولپسی استفاده می‌شود. «آدرال» (Adderall) یکی از انواع داروهای حاوی آمفتامین است که ترکیبی مشابه مت آمفتامین دارد و برای درمان اختلالات گفته شده استفاده می‌شود.

نکته :اشخاصی که مصرف شیشه را تجربه کردند بخوان براتون مثال بزنم اینطوری میشه که اوج لذت یک انسان را کسی که مصرف شیشه را انجام داده باشه تجربه کرده

آمفتامین در چه مواد مخدری وجود دارد؟ آمفتامین و مت آمفتامین‌ها از دسته گروه‌های دارویی «فنیل آمین» هستند. این دو دارو هر دو در دسته مواد مخدر طبقه‌بنده می‌شوند. مهم‌ترین تفاوت آن‌ها ساختار شیمیایی که بسته به قدرت و دوز مورد استفاده تأثیرات متفاوت و گاهی مشابه بر بدن می‌گذارد. براساس تحقیقات انجام شده، مت آمفتامین‌ها به‌طرز چشم‌گیری از داروهای حاوی آمفتامین قوی‌ترند.

چگونه کودکان را با خطرات اعتیاد آشنا کنیم؟

از میان تمام مشتقات و مخدرهای حاصل از آمفتامین یا مت آمفتامین، مخدر شیشه، قوی‌ترین ماده اعتیاد‌آور است که به‌شکل بلورهای آمفتامین ساخته می‌شود. از آنجایی که این ترکیب شیمیایی غیرقانونی است، انواع مختلفی از داروهای حاوی مت آمفتامین در بازار سیاه موجود بوده که رایج‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • افدرین
  • سودو
  • سودوافدرین.

تاثیر مت آمفتامین بر بدن چگونه است؟

مت‌آمفتامین عوارض فاجعه بار و جبران‌ناپذیری دارد. این ماده با ورود به سیستم عصبی مرکزی باعث آزاد شدن ناگهانی انتقال دهنده عصبی دوپامین در مغز می‌شود. در نهایت آزاد شدن دوپامین باعث تحریک سلول‌های مغزی و افزایش حالت تهاجمی و افزایش انرژی جسمی می‌گردد.

بعد از تمام شدن این اثرات، علائم بدخلقی و افسردگی و علائم اختلال حرکتی مثل پارکینسون در فرد ظاهر می‌شود. این ماده در همان ابتدای مصرف صدمات جبران‌ناپذیری را به مغز وارد می‌کند که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افت حافظه
  • پرخاشگری
  • رفتارهای جنون‌آمیز و غیرعادی
  • آسیب‌های مغزی و عصبی.

چرا مصرف مخدر شیشه آنقدر اعتیاد آور و محبوب است؟

مخدر شیشه، اعتیادآورترین نوع محرک‌های مت آمفتامین است. بارها اشاره کردیم که ویژگی اصلی این محرک احتمال بالای اعتیاد به مصرف آن است. دلیل اصلی این عامل استفاده از «دکسترو- مت آمفتامین» در مخدر شیشه و کریستال است. مصرف مخدر شیشه به‌‌دلیل ترشح هورمون دوپامین در مغز و احساس لذت فوری، شدید و طولانی دربین نوجوانان و جوانان شیوع زیادی یافته است.

برخی از مصرف‌کنندگان مزمن شیشه هیچ‌گاه نمی‌توانند مصرف این ماده را کنار بگذارند. چون در اثر تغییرات دائمی در مغز در اثر مصرف شیشه، حس لذت در آن‌ها مختل شده و بدون مصرف مواد هیچ لذتی را نمی‌توانند تجربه کنند. به این دلیل احتمال افزایش مصرف در آن‌ها بسیار زیاد است. این افراد دنیای بدون لذت را نمی‌توانند تحمل کنند.

دلیل محبوبیت مصرف شیشه در جوانان

امروزه جوانان 19 تا 30 سال بزرگترین گروه مصرف‌کننده مخدر شیشه هستند. مصرف شیشه بیشتر در مهمانی‌ها و پارتی‌های شبانه است. بسیاری از افراد شب‌کار هم برای مقابله با خواب‌آلودگی از این ماده مخدر استفاده می‌کنند. مخدر شیشه یکی از خطرناک‌ترین مواد مخدر غیرقانونی است که عوارض و پیامدهای بسیار جدی و خطرناکی به‌دنبال دارد.

با مصرف شیشه، تقریباً یک دوز خالص از مواد محرک به‌طور آنی وارد مغز می‌گردد. این مواد محرک احساس نشاط زیادی به فرد می‌دهد و یک حالت سرخوشی طولانی مدت ایجاد می‌کند و سریع اثر خود را از دست نمی‌دهد. در برخی پارتی‌ها و مهمان‌های شبانه میزبان با قرص‌ اکستازی از افراد پذیرایی می‌کند.

نوجوانان به دلایل مختلف مانند عدم آگاهی و وسوسه دوستان به مصرف شیشه روی می‌آورند. اغلب آن‌ها برای فرار از احساسات ناخوشایند و تغییر حال‌و‌هوایشان شیشه مصرف می‌کنند. برخی از آن‌ها هم مانند دانش‌آموزان یا دانشجویان برای بیدار ماندن در شب‌های امتحان از این ماده استفاده می‌کنند.

شیشه چگونه به‌ دست می‌ آید؟

ساده ترین روش ساخت شیشه مخدر چیست؟ مت آمفتامین یا مخدر کریستال و شیشه، حاوی دو ماده شیمیایی به‌نام‌های « لئو- مت آمفتامین» و «دکسترو- مت آمفتامین» است. از این دو ماده شیمیایی برای ساخت شیشه به اندازه مساوی استفاده می‌شود. این دو ماده باعث «استریوایزومرهای مت آمفتامین» می‌شوند که در آینده باعث ایجاد مولکول‌های متامفتامین و اثرات سرخوشی در فرد می‌شود.

مخدر شیشه یک ماده مصنوعی است و برخلاف سایر مواد مخدر همچون تریاک، هروئین، مواد مخدر کوکائین منبع طبیعی در محیط زیست ندارد. شیشه به‌صورت مصنوعی در آزمایشگاه‌های غیرمجاز که اغلب به نام «آشپزخانه» معروف هستند، ساخته می‌شوند. طرز تهیه شیشه بسیار خطرناک بوده و مواد شیمیایی مختلفی برای ساخت آن استفاده می‌شوند. احتمالاً سریال «بریکینگ بد» (Breaking Bad) را دیده‌اید و تا حدودی با عوارض مصرف شیشه و نیاز علم به تهیه آن آشنا هستید.

گاهی عدم اطلاع از نحوه ترکیب مواد شیمیایی در این آزمایشگاه‌ها می‌تواند منجر به آتش‌سوزی، تولید شیشه با ناخالصی بالا یا حتی انفجار شود. از سوی دیگر مواد شیمیایی استفاده شده در ساخت شیشه بسیار قوی بوده و می‌تواند باعث ایجاد مشکلات تنفسی، سرگیجه و بیماری‌‌های دیگر در افرادی شود که در این آشپزخانه‌ها مشغول به‌کار هستند. به‌همین دلیل مخدر شیشه یک محرک اعتیادآور غیرقانونی در بازار سیاه است.

در نهایت پس از پایان مراحل ساخت مخدر شیشه، کریستال‌های سفید یا آبی‌ رنگی به‌دست می‌آیند که می‌توان آن را پودر کرده و به‌صورت اسنیف، مخلوط در آب یا سایر نوشیدنی‌ها و قرص استفاده کرد.

همانطور که در نکته بالا بهش اشاره کردیم کسی که مصزف شیشه را تجربه کرده یعنی اوج لذت حس کرده لذت به بی نیازی قدرت خاص و همین جور توهمات زیاد  زمانی که آدم قصد پیدا می‌کنه مصرف شیشه را کنار بگذاردو چون مغز اون لذت را تجربه کرده به هر روشی که نیاز باشه دستور میده که اون اوج لذت را باز تجربه کنه .فردی که مصرف شیشه را بیش از ۴ سال تجربه کرده باشه ترک آن غیر ممکن است یا اگر قصد ترک کردن داره حتماً باید زیر نظر پزشک این کار صورت بگیره .

ولی اشخاصی که در دوران طلایی مصرف شیشه هستند پیشنهاد می‌کنم زود خود را از این داستان فریب دهنده نجات بدن .بنده یکی از این مصرف کنندگان دوران طلایی هستم که با تخریب ۳ سال و الان غریب به دو سال است که شیشه را ترک کردم و خوشحالم که مغزم هم به این آرامش رسیده .و خدا را شکر می‌کنم بابت اینکه مغزم هم نیازی به اون لذت  نداره و برای همه عزیزانی که  دامنه اعتیاد هستند رزو می‌کنم پاکی بی‌پایان داشته باشند . 

دوستان دقت کنید اگر اهل بلاک کردن در قضای احتماعی هستید حتما این مقاله را بخونید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *