طرز تهیه بیسکو کیک سابله دسر خوشمزه و بی نظیر

بیسکو کیک سابله من برای این دسر از مقدار خامه قنادی فرم داده شده استفاده کردم و بعد از آماده شدن حدود ۳ ساعت داخل یخچال گذاشتم تا بیسکوییت هام با رطوبت خامه نرم بشن (البته هرچی بیشتر بمونه به نظر من خوشمزه تر میشه)

آنچه در این مقاله از مجله خبری نیوست می خوانید

مواد لازم برای تهیه بیسکو کیک چیست ؟

پودر قند 1 پیمانه

یک عدد تخم مرغ کامل +یک زرده تخم مرغ

کره به دمای محیط رسیده ۱۵۰ گرم

وانیل نوک قاشق چایخوری

آرد ۲ و نیم پیمانه

بیسکو کیک سابله

مراحل و طرز تهیه بیسکو کیک سابله :

ابتدا کره به دمای محیط رسیده و پودر قند را 5 دقیقه با دور تند همزن می زنیم تا کرم رنگ و سبک بشه. بعد زرده تخم مرغ و تخم مرغ کامل و وانیل روهم اضافه می کنیم و دو دقیقه دیگه با همزن می زنیم.

بعد آرد را کم‌کم اضافه کرده و به خورد مواد میدیم تا خمیر جمع و توپی شده و ازکاسه جدا بشه اما خیلی ورز نمیدیم که روغن پس بده و داخل کیسه فریزر می زاریم و یک ساعت داخل یخچال استراحتش میدیم.

بعد فر را با دمای ۱۷۰ درجه گرم می کنیم و الگوی مورد نظرو که اماده کردیم حالا یا می تونید پرینت بگیرید یا مثل من با دست بکشید.

خمیرو سه قسمت می کنیم و سپس قسمت اول خمیر رو روی کاغذ روغنی به ضخامت 3 میلی باز می کنیم الگومون رو روش قرار میدیم و اضافه هاشو با چاقو می بریم.

واسه قسمت دوم و سوم هم همین کارو می کنیم (می تونید کلا دو قسمتش کنید بستگی به طرحی که مد نظرتونه داره) و به کمک کاغذ روغنی رو سینی فر میزاریم و داخل فر به مدت ۱۵ دقیقه میزاریم فقط حواستون باشه تا جایی که بوی خوبی بلند بشه ازش و لبه هاش طلایی بشن کافیه.

اگر باهم تو فر جا نشد میتونید طرح مورد نظرو ک برش دادید روی کاغذ روغنی بزازید تو یخچال و یکی یکی بزارید بپزه.

وقتی بیسکوییت ها پخته و خنک شد خامه بینش رو اماده میکنیم که من از کرم چیز فراستینگ که مخلوط نصف بسته پنیر لبنه بزرگ و همون مقدار خامه قنادی فرم داده شدست استفاده کردم بعد حدود ۳ ساعت داخل یخچال گذاشتم تا بیسکوییت هام با رطوبت خامه نرم بشن (البته هرچی بیشتر بمونه به نظر من خوشمزه تر میشه)

نکته :میتونید از خامه قنادی هم استفاده کنید.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *