طرز تهیه کیش اسفناج با دستور مرحله به مرحله

طرز تهیه کیش اسفناج من مواد اولیه رو با پیمانه لیوانی اندازه لیوان  200 ml استفاده کردم.

آنچه در این مقاله از مجله خبری نیوست می خوانید

مواد لازم برای خمیر کیش اسفناج چیست؟

110 گرم کره سرد (حدود 2.5 ق غ )

4 ق غ آب سرد

1 عدد تخم مرغ

حدود 2 لیوان آرد

2 ق غ روغن زیتون

1 ق چ بیکینگ پودر

1 ق چ نمک

????برای مواد داخلی2 دسته کوچک اسفناج ریز خرد شده (حدود 30 ساقه)
1 عدد پیاز خرد شده

10 عدد قارچ کوچک

نصف فلفل کاپیا (یا فلفل دلمه ای قرمز)

3-4 ق غ روغن مایع

نمک ، فلفل و پول بیبر(فلفل پرک ترکی)

????برای سس

1 عدد تخم مرغ

1 استکان شیر (100 ml یا صد گرم)

????برای روی

پنیر کاشار رنده شده به اندازه کافی

طرز تهیه کیش اسفناج

مراحل و طرز تهیه کیش اسفناج :

ابتدا اسفناج را در آب سرکه خیس بخیسانید و 3-4 بار آب آن را عوض کنید و آن را بشویید . سپس آن را از صافی رد کنید و و آب آن کامل بگیرید و سپس، آن را ریز خرد کنید.

برای خمیر مواد لازم خمیر به جز آرد را در یک ظرف مناسب بریزید. آرد را کم کم و با کنترل اضافه کرده و ورز بدید تا خمیری مانند قوام ویدئو به دست آورید که به دست نچسبد. خمیر من در مجموع کمی بیشتر از 1.5 لیوان آرد برد.

مقدار آرد بسته به اندازه تخم مرغ ممکن است متفاوت باشد. خمیر را بین دو کاغذ روغنی بزارید و با وردنه مطابق قالب خود باز کنید و آن را در قالب قرار داده و با دست خمیر را داخل قالب فشار داده و پهن کنید. لبه های خمیر را 1تا 1.5 سانتی متر به سمت بالا بکشید. با چنگال سوراخ هایی روی خمیر کف قالب ایجاد کنید و آن را داخل یخچال گذاشته تا استراحت کند.

برای مواد داخلی روغن مایع در تابه مناسبی بریزید وقتی روغن گرم شد پیاز های خرد شده را در روغن بریزید و 1 دقیقه تفت بدید سپس قارچ های ریز خرد شده را اضافه کرده و تفت داده و وقتی رنگ قارچ ها تغییر کردفلفل های ریزخرد شده را اضافه کنید وکمی بیشتر تفت بدهید، سپس اسفناج ها را اضافه کرده و بپزید تا زمانی که آب آن کشیده شود. در آخر ، ادویه ها را اضافه کرده و دو سه بار هم بزنید و از روی اجاق گاز بردارید و بزارید تا خنک شود

برای سس در یک کاسه جداگانه ، تخم مرغ و شیر را بزنید و آن را در مخلوط اسفناج ریخته و مخلوط کنید. مواد داخلی را در خمیر داخل قالب ریخته و به طور مساوی پخش کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت 25 دقیقه و با دمای 180 درجه از قبل گرم شده بپزید.

در پایان 25 دقیقه ، روی آن پنیر پیتزا بپاشیده و تا زمانی که پنیر آب شود و کمی برشته شود ، پخت را ادامه بدید وقتی کیش اسفناج از داغی افتاد برش زده و سرو کنید

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *