طرز تهیه گوچی غذای ترکیه ای با دستور ساده و خوشمزه

طرز تهیه گوچی غذای ترکیه ای که البته شبیه به این هم ما در خوراک هامون داریم بسیار لذیذ و مقوی است و حتما توصیه می کنم تو خونه درست کنید.

دیار بکر اسم استانی در ترکیه هستش که این غذا در اونجا مرسوم هستش وگوچ هم همون ظرفهای گلی ویا سفالی هستش که این غذا روتوش درست می کنن همون گمج خودمون که گیلانی ها ازش استفاده می کنن

ترکیه به خاطر تنوع و تنوع منطقه‌ای غنی از مواد غذایی مشهور است. و میراث یک آشپزخانه امپراطوری اجتناب‌ناپذیر است. صدها آشپز متخصص در انواع مختلف ظرف‌ها که همگی مشتاق خشنودی ذائقه سلطنتی هستند, بدون شک تاثیر خود را در کامل کردن غذاها دارند.

غذاهای ترکی در طول دوره کوچ‌نشینی و در اولین کشورهای ترک دار ترکیه ایجاد شده‌است. نگرش آشپزی به گوشت, لبنیات, سبزیجات و حبوبات که این دوره را مشخص کرده‌اند هنوز هسته غذاهای ترکی را تشکیل می‌دهند.

مواد لازم برای تهیه خوراک گوچی ترکی چیست؟

پیاز ورقه شده

گوشت تکه شده

فلفل دلمه خرد شده

گوجه خرد شده نگینی

سیر وروغن زیتون

فلفل، نمک، زردچوبه

سس که شامل : نمک وفلفل و رب و یک چهارم لیوان آب و کمی روغن زیتون

طرز تهیه گوچی غذای ترکیه ای

مراحل پخت و طرز تهیه گوچی غذای ترکیه ای

ابتدا ته ظرف مورد نظرتون رو با پیاز ورقه شده بپوشونید و سپس لایه بعدی گوشت تکه شده و باز هم کمی پیاز، سیر و روغن زیتون مقداری .

حالا نوبت ادویه ها هست که ادویه ها که شامل فلفل، نمک، زردچوبه ست و بعد فلفل دلمه خرد شده و لایه بعدی هم گوجه نگینی شده و در اخر سس که شامل نمک و فلفل و رب و یک چهارم لیوان آب و کمی روغن زیتون هستش رو اضافه مخلوط کنید.

سس رو روی خوراک بریزین شما در این غذا دستتون باز است و  از هر نوع سبزیجات دیگه مثل بادمجون و یا لوبیا سبز هم می تونید استفاده کنید.

در اخر درب ظرف رو بزارید شعله رو روی حرارت ملایم بزارید تا غذا به آرامی بپزد و جا بیفتد .

نکته : این غذا نوعی خوراک گوشت و سبزیجات هست . که یه غذای رژیمی هم به حساب میاد.

نکته : این خوراک نیازی به آب نداره همه مواد خودشون آب دارن و به آرامی که می پزه خواهید دید خوراکتون آبدار شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *