طرز تهیه اسپرینگ رول سبزیجات غذای ساده و پیش غذای مجلسی

طرز تهیه اسپرینگ رول سبزیجات که جز غذاهای چینی محسوب میشه  بسیار ساده است و در زمان نهایت 40 دقیقه غذای شما آماده میشه .البته  اسپرینگ رول در چند نوع مرغ و میگو و غیره  است که من براتون سبزیجاتش رو آموزش میدم .

اسپرینگ رول سبزیجات فوق العاده سبک ، ترد و کاملا زییمی است که غذایی شبیه به  رول تخم مرغ سنتی است.

می توانید خمیر های اسپرینگ رول رو را با هر چیزی که دوست دارید پر کنید . من اینها را با سبزیجات  سنتی پر کردم اما مرغ , گوشت یا حتی پر کردن میگو بسیار شگفت انگیز است !

 

مواد لازم برای تهیه اسپرینگ رول سبزیجات چیست ؟

روغن کانولا  1/4 فنجان

کلم سبز یا کلم چینی 2 فنجان

سیر له شده  2 حبه

میخک خرد شده

2 هویج ریز خرد شده

پودر دارچین۱/۵ قاشق غذاخوری

سس سویا کم سدیم 1/4 فنجان

روغن کنجد 2 قاشق چایخوری

نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری

 

پیازچه۳ عدد

زنجبیل۱ تکه

فلفل چیلی قرمز۱ عدد

ریحان۱ دسته

گشنیز۱ دسته

رشته ورمیشل۵۰ گرم

خمیر سمبوسه یا بسته بندی اسپرینگ رول

 

روغن برای سرخ کردن

 

طرز تهیه اسپرینگ رول سبزیجات

مراحل و طرز تهیه اسپرینگ رول سبزیجات :

ابتدا نیمی از روغن کانولا را روی یک قابلمه بزرگ سنگین بر روی حرارت متوسط ​​متوسط ​​اضافه کنید و در زمان پخت و پز کلم سبز  8 تا 10 دقیقه اضافه کنید و هم بزنید تا تقریباً تمام مایعی که آزاد می کند و کاملا بپزه . سپس ریحان و گشنیز رو به همراه رشته ورمیشل و سیر له شده ، هویج خرد شده  و پیازچه های برش زده خرد شده  اضافه کرده  اجازه بدید تفت بخوره و بپزه.

بعد  زنجبیل تازه  رو پوست بگیرید و رنده کنید.  فلفل چیلی رو ریز خرد کنید و به مواد داخل قابلمه اضافه کرده و به مدت 1 دقیقه در حالی که قبل از هم زدن هم بزنید ، بپزید و قبل از اضافه کردن در پودر دارچین ، سس سویا و روغن کنجد اضافه کنید و دوباره هم بزنید سپس بگذارید تا کاملا پخته و یکدست شود. حالا مواد میانی آماده است .بهتره بزاریم خنک شه و از داغی بیفته  و مراحل بعد رو انجام بدیم

سپس نشاسته ذرت را با دو قاشق غذاخوری آب  سرد مخلوط کنید.

بسته بندی اسپرینگ رول  یا خمیر سمبوسه( هر کدوم در دسترس بود تهیه کنید )را باز کنید  ، ترکیب نشاسته  و آب را در اطراف لبه ها قرار دهید تا مرطوب شود و حدود 2 قاشق غذاخوری از مواد میانی رو در طول خمیر بریزید و اون  را به شکل مستطیل بلند اضافه کنید ، از دو طرف ببندید و محکم کنید.

طرز تهیه اسپرینگ رول سبزیجات

روغن رو در قابلمه ای روی حرارت متوسط، گرم کنید. در هر نوبت، با احتیاط چند عدد از رول‌ها رو در روغن بندازید و برای۲ تا ۳ دقیقه تا طلایی بشن، سرخ کنید. اون‌ها رو با کفگیر از روغن خارج کنید و روی حوله کاغذی آشپزخونه بذارید تا روغن اضافیشون گرفته بشه.

نکات قابل توجه :

** دقت کنید مواد میانی اسپرینگ رول کاملا پخته شده‌است , فقط باید آن‌ها را به اندازه کافی طولانی سرخ کنید تا ا به رنگ قهوه‌ای و کاملا طلایی کنید .

**رول ها را بیش از حد پر نکنید ، من حدود دو قاشق غذاخوری از مواد میانی ستفاده می کنم و این باعث می شود که آنها به اندازه کافی نازک باشند تا خیلی سریع و راحت سرخ شوند.

** سبزیجات را ریز خرد کنید ، هر چه سبزیجات ترد تر و سبک تر باشند ، رول های خوشرنگ تری خواهید داشت .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *