طرز تهیه کیک ماگما | دستور پخت مرحله به مرحله کیک ترکیه ای

طرز تهیه کیک ماگما که یک کیک با بافت بسیار لطیف و خوشمزه که یک کیک ترکیه ای با دو مرحله کلی است .مواد میانی داره که وسط کیک رو تشکیل میده مقداری حالت پودینگی و کرم مانند داره و کاملا لطیف است .کیک اصلی هم که بافت اسفنجی داره یک کیک شکلاتی است که در ادامه مرحل کامل کیک ماگما رو برای شما عزیزان آموزش داده ام :

مواد لازم برای تهیه کیک ماگما چیست ؟

آرد 2 و یک سوم لیوان

تخم مرغ 3 عدد

شکر 1 لیوان

روغن مایع نصف لیوان

شیر نصف لیوان

بیکینگ پودر 2 قاشق مرباخوری

پودر کاکایٔو 3 قاشق غذاخوری پُر

مواد لازم برای تهیه کرم داخل کیک :

شیر 4 لیوان

شکر 8 قاشق غذاخوری

آرد 2 قاشق غذاخوری سر پر

نشاسته 3 تا 4 قاشق غذاخوری پر

وانیل 2 قاشق مرباخوری

گلاب یک سوم استکان

کره 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک ماگما

مراحل و طرز تهیه کیک ماگما :

ابتدا مواد میانی کیک رو درست میکنیم:

شیر، شکر، آرد و نشاسته رو توی ظرفی ریخته و هم می زنیم، سپس ظرف رو روی حرارت قرار داده و مدام هم میزنیم تا زمانی که مواد شروع به جوشیدن کرده و مانند فرنی غلیظ بشه. حالا کره، گلاب و وانیل رو اضافه کرده و هم میزنیم، از روی حرارت برداشته و کنار میذاریم تا کمی ولرم بشه.

فر رو روشن کرده و روی دمای 170 درجه سانتیگراد میذاریم تا گرم بشه.

حالا میریم سراغ کیک شکلاتی، (البته در فاصله آماده کردن کیک، مواد میانی کیک رو هم میزنیم تا روش نبنده????). تخم مرغ رو داخل یه ظرف بشکنید، شکر رو بهش اضافه کرده و حدود پنج دقیقه هم میزنیم و بعد کم کم شیر و روغن مایع رو اضافه کرده و یک دقیقه دیگه هم میزنیم.

حالا آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکایٔو رو الک کرده و توی سه مرحله به مایه کیک اضافه میکنیم و با لیسک یا قاشق آروم هم میزنیم تا خمیر یکدست بشه.

کف قالب رو چرب کرده یا کاغذ روغنی پهن میکنیم و مایه کیک شکلاتی رو توی قالب میریزیم. حالا مواد سفید میانی کیک رو دقیقا وسط قالب روی مایه کیک شکلاتی ریخته و حدود 45 دقیقه توی فر گرم شده میپزیم.

برای چک کردن پخت کیک، با یه خلال چوبی قسمت کیک شکلاتی رو چک کنین، چون مایه وسط کیک شُله .

بعد از پخت کیک، حدود 3 ساعت کیک رو داخل یخچال میذاریم تا مواد میانی خودشو بگیره. (فقط حواستون باشه قالب رو آروم حرکت بدین تا شکل کیک خراب نشه).

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *