طرز تهیه حلیم کرمانشاهی با نکات عالی پخت حلیم کشدار

طرز تهیه حلیم کرمانشاهی دستور پخت مرحله به مرحله

طرز تهیه حلیم کرمانشاهی , پخت حلیم به نظر خیلی از افراد مشکل میاد و لی در دستور زیر خواهید دید که در منزل می تونید حلیم کرمانشاهی عالی خوشمزه تر  حتی از نوع بازای اون هم تهیه کنید . فقط یک سری نکات ریز داره که در روش تهیه بیان شده و خیلی هم ساده است .حتما این حلیم ( هلیم ) رو بپزید و از خودنش لذت ببرید.

 

مواد لازم برای حلیم کرمانشاهی:

گندم پوست گرفته یک کیلو
گوشت گوسفندی ۷۰۰ گرم
نمک، روغن، دارچین و پودر پسته

طرز تهیه حلیم کرمانشاهی

طرز تهیه و پخت حلیم مخصوص کرمانشاهی

برای شروع کار  گندم رو از شب قبل خیس می کنیم تا کاملا خیس بخوره و نرم بشه،بعد از ۱۲ساعت آبش رو خالی می کنیم و داخل یک قابلمه بزرگ می ریزیم و سه چهار برابر گندم روی اون آب می ریزم و روی شعله می زاریم،اگر در طول پخت حس کردم هلیم سفت شده حتما مجددا آب اضافه می کنم.
گوشت گوسفند که بهتره تازه و غیر منجمد باشه رو می شوییم و به همراه دو سه چوب دارچین داخل گندم میزاریم تا همراه با اون پخته بشه.حدودا نصف قاشق نمک هم اضافه می کنیم.
بعد از پخت کاملِ گندم، گوشت رو خارج می کنیم و کنار می زاریم و هلیم رو داخل یه آبکش می ریزیم وبا یه گوشت کوب بزرگ کاملا گندم ها رو له می کنیم تا آب و عصاره گندم خارج بشه و فقط پوسته هاش بمونه که پوسته هاشو کنار میزاریم (می تونیم به جاى اینکار هلیم رو با بلندر کاملا میکس کنیم). حالا نوبت به گوشت میرسه که به وسیله گوشت کوبِ دستى کاملا له بشه وبه عصاره گندم اضافه بشه. گوشت رو به هیچ وجه چرخ نمی کنیم , چون هلیم کشدار نمیشه. حتما با گوشت کوب دستى و به حالت ساییدن گوشت رو می کوبیم تا کاملا ریش ریش بشه (یا با دست ریش ریش کرده) . حالا چند قاشق روغن و گوشت رو به هلیم اضافه می کنیم رو روی شعله ملایم کاملا شروع به هم زدنِ مداوم هلیم می کنیم تا گوشت داخل هلیم کاملا باز بشه و یه هلیم کشدار و خوشمزه بدست بیاد.
درپایان روی هلیم رو با دارچین ، روغن و پودر پسته تزیین می کنیم.توصیه میکنم حتما از روغن کرمانشاهی در پخت هلیم استفاده کنید که طعم بی نظیری ایجاد میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *