طرز تهیه لوکومادس بهترین دسر و شیرینی یونانی خوشمزه

طرز تهیه لوکومادس دسر پرطرفدار یونانی و پخت آسان

طرز تهیه لوکومادس بهترین دستور پخت دسر سنتی یکی از دونات های یونانی که آنها توپ‌های کوچک و شیرین عسل , سرخ و ترد هستند . از پرطرفدارترین در یونانی که کمی هم به بامیه ایرانی ها شباهت داره .

مواد لازم تهیه دسر لوکومادس

یک فنجان آب ولرم (۲۴۰ گرم )

یک فنجان شیر ولرم (۲۴۰ گرم)

۱۵ گرم مخمر خشک فعال ( مایه خمیر )

آرد ۳ و ۱ / ۴ فنجان (۴۵۰ گرم )

۲ قاشق چایخوری شکر

۱ قاشق چایخوری نمک

روغن زیتون  4قاشق چایخوری

روغن برای سرخ کردن

مواد برای چاشنی لوکومادس

۳ / ۴ پیمانه عسل (۳۵۰ گرم)

پودر دارچین

گردوی خرد شده

برای سس شکلات

دویست گرم شکلات تیره، خرد شده

۱۱۰ میلی‌لیتر آب

۷۵ گرم شکر

طرز تهیه لوکومادس

طرز تهیه و پخت لوکومادس

آماده‌سازی این دستور پخت سنتی , با ساختن خمیر شروع می‌شود . در کاسه همزن , آب و مخمر را اضافه کنید . با یک چنگال هم بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا مخمر کاملا ً حل شود . در یک کاسه , بقیه مواد لازم را برای خمیر اضافه کنید و با سرعت بالا ( حدود ۴۵ دقیقه ) تا مخلوط اضافه کنید تا مخلوط نرم شود . کاسه را با مقداری پلاستیک بپوشانید و بگذارید خمیر در جای گرم به مدت حداقل ۱ ساعت استراحت کند .
در یک ماهی‌تابه به اندازه متوسط روغن گیاهی به اندازه کافی روغن گیاهی ریخته می‌شود . روغن را تا رسیدن به حباب حرارت دهید . آزمایش کنید اگر روغن به اندازه کافی گرم باشد و مقداری از خمیر را به آن اضافه کنید . اگر آن را ذوب کنیم , نفت آماده است .
یک قاشق سوپ خوری را در آب بریزید و مقداری از خمیر را به روغن داغ ببرید . این روند را تکرار کنید تا زمانی که سطح ماهی‌تابه به راحتی پر شود . هر بار قاشق را در آب فرو کنید تا خمیر به آن بچسبید .
در حین سرخ‌شده , از یک قاشق شیاردار برای هل دادن آن‌ها به داخل روغن استفاده بکنید و آن‌ها را به هر طرف بچرخانید تا قهوه‌ای طلایی . جعبه را روی کاغذ آشپزخانه بگذارید تا زهکش شود . بقیه خمیر را تکرار کنید .
وقتی این کار را انجام دادید , چیپ ها را روی یک سینی بزرگ قرار دهید , باران ریز همراه با عسل داغ و کمی گردو و گردو خرد شده روی آن بریزید .
اگر برای کمی شکلات هستید , جایگزین عسل با سس شکلات بکنید . برای آماده‌سازی سس شکلات برای ساندویچ , ظرف شکر و آب بریزید و بجوشانید . تا چند دقیقه به آرامی بجوشد تا شکر حل شود . شکلات ( خرد شده) را به هم اضافه کنید تا اینکه مخلوط ذوب شود و مخلوط صاف باشد .
شکلات گرم را روی یخ بریزید , کمی گردو یا بادام خرد شده بپاشید و از آن لذت ببرید!

توصیه برای پخت بهتر دسر لوکومادس :

همیشه مخمر را در آب ولرم حل کنید و به خمیر اجازه دهید تا در محیط گرم بالا رود. اگر دمای اتاق پایین است, یک ترفند کوچک برای گرم کردن فر به ۴۰ تا ۵۰ درجه سانتیگراد است, آن را خاموش کرده و خمیر را در فر گرم قرار دهید.

دیپ را در روغن داغ سرخ کنید. دقت کنید که آن‌ها را در دسته‌های مختلف سرخ کنید, به طوری که سطح از ماهی‌تابه به راحتی پر شود, در غیر این صورت احتمالاً با هم متحد خواهند شد و دمای روغن کاهش خواهد یافت.

آموزش ویدیویی دسر لوکومادس

طرز تهیه قرابیه سیب و هویج شیرینی خوش عطر در ایران پاتوق

سئوالات متداول

در ادامه سوالاتی که امکان دارد برای شما در این رابطه بوجود بیاید را قرار داده‌ایم :

دسر لوکومادس مخصوص کدام شهر می باشد؟

این دسر مخصوص کشور یونان است و یکی از دونات های یونانی می باشد.

تهیه و پخت این دسر چقدر زمان می برد؟

زمان کامل برای تهیه خمیر و پخت این دسر در حدود ۱ ساعت تا ۹۰ دقیقه طول می کشد.

آیا این دسر همانی است که در بفرمایید شام آموزش می دادند؟

بله همان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *