طرز تهیه پیتزا رولی نوعی پیتزا حلزونی با آموزش خمیر مخصوص

طرز تهیه پیتزا رولی از پیتزا های خانگی و بسیار لذیذ

طرز تهیه پیتزا رولی که به پیتزا حلزونی هم معروف است که پیتزا این روزها برای اکثر افراد ابه غذای مورد علاقشون تبدیل شده و خمیر اون رو براحتی می تونید در منزل آماده کنید از همه مهمتر نرم  و لطلفت این خمیر پیتزا هست که اون رو بسیار خوشمزه می کنه .

مواد خمیر پیتزاحلزونی:

تخم مرغ یک عدد
شیریا اب ولرم یک پیمانه
روغن یک سوم پیمانه
خمیر مایه یک ق غ
شکر یک ق غ
نمک نصف ق غ

طرز تهیه پیتزا رولی

طرز تهیه خمیر پیتزا:

شیر ولرم و مخمر و شکر رو با هم مخلوط مى کنیم و ده دقیقه کنار میذاریم ،بعد همه. مواد رو به جز ارد اضافه مو کنیم و هم میزنیم،ارد رو کم کم به مواد اضافه مى کنیم تا یه خمیر لطیف که به دستمون نچسبه به دست بیاریم. روی خمیر رو پارچه یا سلفون میگیربم و تو محیط اشپزخونه میزاریم تا دوبرابر بشه.

مواد داخل خمیر :

گوشت یا مرغ چرخ شده ۴۰۰ گرم
فلفل دلمه یک عدد
قارچ خرد شده ۲۵۰ گرم
پیاز یک عدد

ابتدا پنیر پیتزا سس کچاب نمک و فلفل ، پاپریکا ، آویشن پیاز رو تو روغن تفت میدیم تا سبک بشه، گوشت و اضافه می کنیم و کمی تفت میدیم فلفل دلمه اى رو که خرد کردیم بهش اضافه مى کنیم و تفت میدیم ،قارچ ها رو اضافه کنید و با شعله ی زیاد میذاریم تا آب نندازه و سرخ بشه ،ادویه هارو هم اضافه مى کنیم و تفت میدیم و در آخر دو سه قاشق سس کچاب رو توش مى ریزیم و بعد کمى تفت دادن آماده میشه . خمیر رو روى میزکار که ارد پاشى شده پهن مى کنیم و به قطر یک سانت به شکل مستطیل باز می کنیم بعد مواد اماده شده رو روى مى ریزیم و پخش مى کنیم تا روى کل خمیر پخش بشه ، و بعد پنیر روش مى چینیم و رولش مى کنیم ، بعد اینکه رول شد با یه چاقوى تیز به اندازه هاى شش سانتى برش میزنیم و توى ظرفى که دیواره داشته باشه مى چینیم و توى فرى که از قبل با دماى ١٨٠درجه گرم شده به مدت ٢٠ الى ٢۵ دقیقه میزاریم تا بپزه واماده بشه.

نوش جان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *