خوردن گریپ‌فروت در دوران بارداری رژیم غذایی مادر و رشد جنین

خوردن گریپ‌فروت در دوران بارداری تغذیه یکی از مهم‌ترین جنبه‌های بارداری

خوردن گریپ‌فروت در دوران بارداری یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای یک زن باردار ، اطمینان از این است که مواد غذایی مناسب را در طول دوران بارداری می‌خورد . رژیم غذایی مادر یکی از مهم‌ترین جنبه‌های بارداری است چون نقش بزرگی در رشد جنین ایفا می‌کند .
آیا شما می‌توانید گریپ‌فروت را در دوران بارداری بخورید ؟
گریپ‌فروت
برای یک زن باردار ، گریپ فروت ارگانیک بهترین انتخاب هستند – این به این دلیل است که آن‌ها عاری از آفت‌کش‌ها و مواد شیمیایی دیگر هستند ، بنابراین هیچ شانسی برای آسیب دیدن کودک وجود ندارد . شما هم چنین باید مراقب باشید که میوه را کاملا ً بشویید تا هر گونه احتمال بیماری‌های ناشی از غذا کاهش یابد .

ارزش غذایی گریپ‌فروت:
۴۲ کالری کالری
کربوهیدرات ۱۰.۶۶ گرم
۹ / ۱ گرم پروتئین :
فیبر ۱.۶ گرم
۰.۱۴
ویتامین‌ها
ویتامین C ۳۳.۳
۷ ر ۷ میلی‌گرم
اسید فولیک۱۳
ویتامین E . ۱۳ میلی‌گرم
نیاسین ۰.۲۶۹ میلی‌گرم
تیامین ۰.۰۳۷ میلی‌گرم
مواد معدنی
پتاسیم ۱۴۸ میلی‌گرم
کلسیم ۱۲ میلی‌گرم
۰.۰۶ میلی‌گرم
منیزیم ۹ میلی‌گرم
n ر ۰ میلی‌گرم
فسفر ۱۸ میلی‌گرم

آیا آب گریپ‌فروت در دوران بارداری ایمن است ؟

برخی از زنان ترجیح می‌دهند که میوه را بخورند ، در حالی که دیگران ترجیح می‌دهند آن را به عنوان یک آب‌میوه مصرف کنند . در مورد عصاره گریپ‌فروت ، مهم است که زن باردار تنها در صورتی که عصاره یک صد درصد باشد آن را مصرف می‌کند . این به این دلیل است که در بطری‌های بسته‌بندی آب ، اغلب مواد مغذی در طول فرآیند تولید گم می‌شوند .

فواید سلامتی خوردن گریپ‌فروت در دوران بارداری :

۱. فشار خون
قبل از بارداری ، شرایطی است که در حدود یک تا از دوازده خانم باردار را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و در صورتی که با مراقبت کنترل نشود منجر به تولد زودرس کودک می‌شود . تغذیه گریپ‌فروت در دوران بارداری حاوی پتاسیم و لی کوپن است که سطح بالایی از فشار را بالا می‌برد و از فشار خون بالا جلوگیری می‌کند .

خوردن گریپ‌فروت در دوران بارداری

۲. کلسترول
گریپ‌فروت ، فیبر و فیبر دارد که هر دو به کاهش کلسترول با عمل به عنوان یک کاهنده کلسترول طبیعی کمک می‌کنند .

گریپ‌فروت به زنان باردار کمک می‌کند که خواب خوبی داشته باشند ، به ویژه در سه‌ماهه سوم . بسیاری از زنان در طول این دوره به دلیل ترکیبی از اعصاب متشنج و اختلالات خواب ، دچار می‌شوند کمک می کند .

۴. تعمیر و نگهداری
در دوران بارداری بیشتر مردم انتظار دارند که شما به سرعت وزن خود را به دست آورید . با این حال باید به خاطر داشته باشید که میزان افزایش وزن زیاد خوب نیست ، حتی اگر باردار هستید . گریپ‌فروت با تعداد کم‌کالری دارد و آن را میان وعده‌های کامل برای انتظار مادران تبدیل می‌کند .
۵. سوزش معده
سوزش معده در مورد زنان باردار شایع است چون رحم رو به گسترش فضای مورد نیاز برای عملکرد روان شکم را کاهش می‌دهد .

۶. کاهش تهوع صبحگاهی
بسیاری از مادران در صبح ، بعد از اینکه آن‌ها تصور می‌کنند ، در حال استفراغ و استفراغ هستند . با فیبر و طعم تلخ گریپ‌فروت ، احساس تهوع را می‌توان مهار کرد .
۷. فضای داخلی
کم خونی چیزی است که زنان باردار همیشه باید نسبت به آن محتاط باشند چون می‌تواند به شکل بسیار بزرگی رشد کودک را مختل کند . برای کاهش خطر کم‌خونی در زنان، ویتامین B وجود دارد و هم چنین می‌تواند برای پیش‌گیری و کاهش کم‌خونی به کار رود .

۸. پیش‌گیری از آسم
مشخص شده‌است که ویتامین C می‌تواند خطر ایجاد آسم در یک کودک را کاهش دهد و گریپ‌فروت شامل سطوح بالایی از این ویتامین حیاتی است .
۹. تورم
در طول سه‌ماهه آخر بارداری ، زنان متوجه می‌شوند که پاهای آن‌ها به علت تیراژ نامناسب زیاد است . گریپ‌فروت شامل  ویتامین C نیز می‌شود که هم چنین افزایش تورم در زنان را کاهش می‌دهد .

۱۰. ایزومر های چگالی استخوان
برای زنان باردار ، کلسیم یکی از مهم‌ترین مواد غذایی است . این مهم است که اطمینان حاصل شود تشکیل استخوان مناسب در کودک رخ می‌دهد در حالی که چگالی استخوان مادر نیز حفظ می‌شود .
۱۱. دفع زباله
گریپ‌فروت درصد بالایی از آب و الکترولیت‌ها به اندازه کافی برای اطمینان از این که مادر هرگز از دست نمی‌رود ، دارد .

۱۲. درمان سرما خوردگی و انفلانزا 
ویتامین C حاضر در گریپ‌فروت می‌تواند به مبارزه با بیماری‌های زیادی از جمله سرما خوردگی و انفلانزا کمک کند .
۱۳. پوست سالم :
بسیاری از مردم می‌گویند در دوران بارداری ، پوست زن می‌درخشد – واقعیت بسیار شدیدتر است . با این حال ، ویتامین C حاضر در گریپ‌فروت می‌تواند به شما کمک کند تا یک تن بزرگ پوست را حفظ کنید و به شما پوست سالم و متعادل بدهید .
تبلیغ
۱۴. پیش‌گیری از سرطان
گریپ‌فروت طیف وسیعی از آنتی‌اکسیدان‌ها دارد که با سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کنند – از سرطان سینه و سرطان شکم .
۱۵. دیابت
گریپ‌فروت مقدار کمی شکر دارد که آن را برای زنان باردار مناسب می‌سازد . بیماری دیابت در افزایش فرکانس در زنان باردار به ویژه در سه‌ماهه دوم و سوم پیدا شده‌است . بنابراین ، گریپ‌فروت میان وعده‌های زیادی برای انتظار مادران است .

مصرف گریپ‌فروت برای زنان باردار

یک زن باردار به حدود ۸۵ میلی‌گرم ویتامین C در روز نیاز دارد و این می‌تواند از یک گریپ‌فروت متوسط یا هشت اونس عصاره گریپ‌فروت به دست آید . این مقدار توصیه‌شده برای زنان باردار است . مهم نیست که چقدر مغذی هستند ، مصرف بیش از مقدار توصیه‌شده برای مادر خوب نیست .

خوردن گریپ‌فروت در دوران بارداری

خطرات مصرف بیش از حد گریپ‌فروت به هنگام باردار شدن

گریپ‌فروت می‌تواند سطح فروکتوز را در مادر افزایش دهد که می‌تواند به طور مستقیم رشد جنین را تحت‌تاثیر قرار دهد .
آن‌هایی که دچار مشکلات سلامتی مانند بیماری‌های کبد یا کلیوی ، زخم معده ، یا سابقه آلرژی هستند توصیه می‌شود که  گریپ فروت را بخورند .
نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که گریپ‌فروت نباید روی شکم خالی مصرف شود .
اگر شما در داروهای دیگر هستید باید قبل از مصرف گریپ‌فروت به پزشک خود مراجعه کنید .
همچنین باید اطمینان حاصل کنید که تنها مقدار لازم گریپ‌فروت در دوران بارداری را مصرف خواهید کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *