فواید نخود فرنگی سبزی پر از خاصیت , مغذی و مفید در سلامتی

فواید نخود فرنگی بهترین منابع گیاهی غنی

فواید نخود فرنگی یا نخود سبز که در کالری نسبتا ً کم هستند و شامل چندین ویتامین ، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند . آن‌ها همچنین در فیبر و پروتئین نیز بالا هستند .

چرا نخود سبز سالم و مقوی است؟

نخود سبز یک سبزی محبوب هستند . هم چنین آن‌ها بسیار مغذی هستند و دارای مقدار زیادی فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند .
علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که آن‌ها ممکن است به حفاظت در برابر برخی بیماری‌های مزمن نظیر بیماری قلبی و سرطان کمک کنند .

این مقاله نگاهی مفصل به نخود سبز می‌اندازد تا مشخص شود که آیا آن‌ها سالم هستند یا باید آن‌ها را در رژیم غذایی خود محدود کنید .

آن‌ها صدها سال است که بخشی از رژیم غذایی انسان بوده‌اند و در سراسر جهان مصرف می‌شوند . به طور دقیق‌تر ، نخود سبز سبزیجات نیستند . آن‌ها بخشی از خانواده بنشن هستند که شامل گیاهانی است که دانه‌ها را با دانه‌ها درون خود تولید می‌کنند . نخود ، نخود ، لوبیا و بادام‌زمینی نیز سبزیجات هستند .
با این حال ، نخود سبز عموما ً پخته می‌شوند و به عنوان سبزیجات فروخته می‌شوند . می‌توانید آن‌ها را در انواع یخ زده ، تازه و کنسرو شده پیدا کنید .
از آنجا که نخود سبز در کربوهیدرات پیچیده وجود دارد ، آن‌ها یک سبزیجات نشاسته‌ای به همراه سیب‌زمینی ، ذرت و اسکواش در نظر گرفته می‌شوند .
انواع مختلفی از نخود در دسترس هستند ، از جمله نخود زرد ، نخود سیاه و نخود سبز . با این حال ، نخود سبز بیش‌ترین مصرف را دارند .

غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان

نخود سبز یک پروفیل تغذیه موثر دارند . مقدار کالری آن‌ها نسبتا ً پایین است ، با تنها ۶۲ کالری در هر ۱ / ۲ – فنجان ( ۱۷۰ گرم )
حدود ۷۰ درصد از این کالری ناشی از کربوهیدرات هستند و بقیه به وسیله پروتیین و مقدار کمی چربی دارا است .
علاوه بر این، نخود هر نوع ویتامین و معدنی که شما نیاز دارید را علاوه بر مقدار قابل‌توجهی از فیبر ، شامل می‌شود .
یک فنجان ۱ / ۲ – یک خورده ( ۱۷۰ گرم ) نخود ، مواد غذایی زیر را فراهم می‌کند :
کالری : ۶۲
کربوهیدرات : ۱۱ گرم
فیبر : ۴ گرم
پروتئین : ۴ گرم
ویتامین A
ویتامین K

ویتامین C

تیامین

فولات
منگنز

آهن
فسفر
چیزی که نخود را از سبزیجات دیگر منحصر به فرد می‌کند , محتوای پروتئین بالای آن‌ها است . برای مثال یک فنجان ۱ / ۲ ( 170 گرم ) هویج پخته‌شده تنها ۱ گرم پروتئین دارد در حالی که ۱ / ۲ پیمانه ( 170 گرم ) نخود حاوی ۴ برابر مقدار ( 1 , 2 ) است .
آن‌ها همچنین غنی از آنتی‌اکسیدان‌های پلی فنول هستند که احتمالا ً مسئول بسیاری از مزایای سلامتی آن‌ها هستند

یک منبع عالی از پروتئین هستند.
نخود سبز یکی از بهترین منابع گیاهی غنی از گیاه هستند که دلیل اصلی آن این است که چرا آن‌ها به طور کامل با فیبر بالا پر می‌شوند .
خوردن پروتیین ، میزان هورمون‌های خاصی را در بدن شما افزایش می‌دهد که اشتها را کاهش می‌دهد . پروتئین با فیبر به هضم کند

خوردن مقادیر کافی پروتئین و فیبر ممکن است به طور اتوماتیک تعداد کالری که شما در طول روز می‌خورید را کاهش دهد.
محتوای پروتئین منحصر به فرد نخود سبز آن‌ها را به انتخاب غذای عالی برای کسانی تبدیل می‌کند که محصولات حیوانی را می‌خورند . با این حال ، مهم است که ذکر کنیم که آن‌ها منبع کامل پروتئین نیستند ، چون فاقد آمینو اسید هستند .
برای اطمینان از اینکه شما به اندازه کافی اسیده‌ای آمین ضروری را در رژیم غذایی خود به دست می‌آورید ، می‌توانید نخود سبز را با یک منبع دیگر از پروتیین برای جبران کسری تامین کنید .
مصرف مقدار کافی پروتئین نیز برای بهبود استحکام ماهیچه و سلامت استخوان مهم است . به علاوه ، نقش مهمی در کاهش وزن و نگهداری دارد

آن‌ها از کنترل قند خون سالم پشتیبانی می‌کنند.
نخود سبز چندین خاصیت دارند که می‌توانند به حمایت از کنترل قند خون کمک کنند .

فواید نخود فرنگی

بیشتر نخود فرنگی غنی از فیبر و پروتیین هستند که  برای کنترل قند خون مفید باشند .
این امر به این دلیل است که فیبر میزان مصرف کربوهیدرات‌ها را کاهش می‌دهد، که افزایش کندتر و پایدارتری در سطح قند خون را افزایش می‌دهد.
علاوه بر این، برخی مطالعات نشان داده‌اند که خوردن غذاهای غنی از پروتئین ممکن است برای تثبیت سطوح قند خون در افراد با دیابت نوع ۲ مفید باشد.
تاثیری که نخود سبز ممکن است بر روی قند خون داشته باشد به کاهش خطر بیماری‌های مختلف از جمله دیابت و بیماری‌های قلبی مشهور است .
خلاصه :
نخود سبز شاخص گلیسمی پایینی دارند و غنی از فیبر و پروتیین هستند ، که همه آن‌ها عوامل مهمی برای کنترل قند خون هستند .
فیبر در نخود فرنگی و تسریع در هضم
نخود سبز حاوی مقدار قابل‌توجهی فیبر است که نشان‌داده شده‌است که مزایای بسیاری برای سلامت گوارشی فراهم می‌کند.
اول از همه , فیبر , باکتری‌های خوب را در روده‌ها تغذیه می‌کند , که آن‌ها را سالم نگه می‌دارد و از پیشرفت باکتری های ناسالم جلوگیری می‌کند .
این ممکن است ریسک توسعه چند شرایط روده عمومی مانند بیماری روده ملتهب ، سندروم روده تحریک‌پذیر و سرطان روده  را کاهش دهد .
بیشتر فیبرها در نخود سبز غیرقابل‌حل هستند ، به این معنی که با آب ترکیب نمی‌شود بلکه به عنوان ” عامل توده کردن ” در جهاز هاضمه شما عمل می‌کند .
این به این معنی است که آن به مدفوع اضافه می‌کند و ممکن است به غذا و مواد زائد کمک کند سریع‌تر از طریق سیستم گوارشی خود عبور کند

نخود فرنگی محافظ برخی بیماری‌های مزمن
نخود سبز چندین ویژگی دارند که ممکن است به جلوگیری از چند بیماری مزمن کمک کند که در زیر مورد بررسی قرار می‌گیرند .
بیماری‌های قلبی
نخود سبز حاوی مقدار معقولی از مواد معدنی سالم مانند منیزیم ، پتاسیم و کلسیم هستند .
وجود  مواد مغذی برای جلوگیری از فشار خون بالا مفید  و عامل اصلی رفع خطر بیماری‌های قلبی است
آن‌ها هم چنین ممکن است تاثیر مثبتی بر سلامت قلب داشته باشند .
مقدار فیبر بالا نخود سبز و سبزیجات در کاهش کلسترول کلی و کلسترول بد نشان داده شده‌است ، هنگامی که میزان آن‌ها بالا باشند  هر دو ریسک بیماری قلبی را افزایش می‌دهند.

نخود سبز همچنین دارای  فلانوئید ، کاراتن و ویتامین C ، آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که برای کاهش احتمال بیماری قلبی و سکته به دلیل توانایی آن‌ها برای جلوگیری از آسیب به سلول‌ها نشان‌داده شده‌است.
سرطان
خوردن نخود سبز به طور منظم عمدتا ً به خاطر محتوای آنتی‌اکسیدان نخود و توانایی آن‌ها برای کاهش التهاب در بدن  خطر سرطان را کاهش می دهد .
هم چنین نخود سبز حاوی ساپونین ، ماده گلیکوزیدی ، ترکیبات گیاهی مشهور به داشتن اثرات ضد سرطان هستند . چندین مطالعه نشان داده‌اند که ساپونین ،  به جلوگیری از چندین نوع سرطان کمک کند و پتانسیل مهار رشد تومور را داشته باشد .
علاوه بر این ، آن‌ها غنی از مواد مغذی متعددی هستند که به توانایی خود برای کاهش خطر ابتلا به سرطان ، از جمله ویتامین K معروف هستند ، که  برای کاهش خطر سرطان پروستات  مفید باشد .
دیابت
نخود سبز چند ویژگی دارند که برای کمک به کنترل قند خون شناخته می‌شوند ، که عامل مهمی در پیش‌گیری و کنترل دیابت است .

فواید نخود فرنگی
فیبر و پروتیین آن‌ها از افزایش سرعت قند خون شما جلوگیری می‌کند که به حفظ دیابت تحت کنترل کمک می‌کند .
علاوه بر این، شاخص پایین گلیسمی ( GI ) نخود سبز آن‌ها را به یک غذای دوست‌دار دیابت تبدیل می‌کند ، زیرا بعید است که قند خون شما را افزایش دهد.
آن‌ها همچنین مقدار معقولی از ویتامین‌های منیزیم و B را علاوه بر ویتامین K ، A و C تامین می‌کنند . تمامی این مواد مغذی برای کمک به کاهش خطر دیابت یافت شده‌اند

در اینجا دو چیز مهم که در نخود سبز یافت می‌شوند آورده شده‌است :
Phytic اسید : ممکن است با جذب مواد معدنی نظیر آهن ، کلسیم ، روی و منیزیم  تداخل داشته باشد.
lectins : مرتبط با نشانه‌هایی مانند گاز و باد کردگی  ایجاد شده و ممکن است با جذب مواد مغذی تداخل داشته باشد .
سطوح این antinutrients ها در نخود فرنگی کم‌تر از سایر حبوبات هستند ، بنابراین بعید است که مشکلات ایجاد کنند مگر اینکه آن‌ها را به طور مرتب بخورید .

نخود سبز حاوی ماده ای هستند که ممکن است با جذب برخی مواد مغذی تداخل داشته باشند و موجب پریشانی گوارشی شوند . با این حال ، این یک مشکل برای اکثر مردم نیست .

آنخود سبز در مواد غذایی ، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها بالا هستند و خواصی دارند که ممکن است خطر چندین بیماری را کاهش دهند .

در کل ، نخود سبز یک غذای سالم برای ترکیب کردن در رژیم غذایی شما هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *