فواید و مضرات پولیش دندان ها و هر آنچه که باید بدانید

فواید و مضرات پولیش دندان و براق کردن مینای آن

فواید و مضرات پولیش دندان  پولیش دندان یک روش دندان‌پزشکی است که مینای دندان شما را براق و صاف می‌کند . در بسیاری از دفاتر دندان‌پزشکی ، این یک بخش استاندارد از یک قرار گرفتن معمولی است .
پولیش دندان فقط یک مزیت آرایشی برای دندان‌های شما ندارد . این روش ، زمانی که با مقیاس بندی دندان‌پزشکی جفت می‌شود ، می‌تواند تنفس شما را تازه کند و به شما کمک کند تا از پوسیدگی دندان اجتناب کنید .
ما با یک دندان‌پزشک صحبت کردیم تا متوجه شویم : اگر پولیش دندان برای سلامت دهانی مهم است
تا چه حد شما باید دندان‌های خود را براق کنید
این فرآیند چقدر هزینه دارد
که آیا شما باید در خانه دندان خود را واکس بزنید یا نه ؟

پولیش دندان چیست ؟

دکتر لینهارت ، دندان‌پزشکی در منهتن می‌گوید : ” پولیش دندان چیزی است که ما در هر بازدید از دفتر خود انجام می‌دهیم . ” این یکی از آخرین مراحل قرار گرفتن دندان در دندان‌پزشکی است .
مرحله ۱ : دندان‌های شما برای پوسیدگی و لکه‌های ضعیف در مینا بررسی می‌شوند .
مرحله ۲ : پلاک و تاتارها از سطح دندان‌های شما در فرآیندی به نام مقیاس بندی تراشیده می‌شوند .
مرحله ۳ : سپس دندان‌ها تمیز می‌شوند و صیقل داده می‌شوند تا قبل از تبدیل شدن به رنگ‌آمیزی، رنگ‌آمیزی را از بین ببرند و با یک پوشش محافظ فلورید ، رنگ‌آمیزی شوند .

  با یک مته دندان سرعت کند و یک فنجان پلاستیکی است . این فنجان در یک خمیر ترش چسب دار فرو می‌رود و برای تمیز کردن و صیقل دادن دندان به کار می‌رود .”
وی ترجیح می‌دهد از آنچه که ” یک نوع انفجاری دستگاه پر شده با پودر سودا ” در عمل خود می‌نامد ، استفاده کند .
” این نوع صیقل دادن در وارد شدن به شکاف‌ها و شکاف بین دندان‌ها بسیار موثر است . جوش‌شیرین ساینده نیست و مینای دندان را کنار نخواهد گذاشت .”

مزایای پولیش دندان تا حدی در دندان‌پزشکی مورد بحث است . بررسی بالینی چندی پیش از مطالعات متعدد به این نتیجه رسید که تمیز کردن دندان به تنهایی از بیماری‌های لثه جلوگیری نمی‌کند .
همان بررسی نشان داد که آن‌هایی که دندان‌های خود را صیقل داده بودند و مقیاس بندی شده بودند، انباشته از پلاک کمتری بر روی دندان‌های خود داشتند .
داشتن پلاک کم‌تر ممکن است مینای دندان شما را حفظ کند ، که پس از فرسایش یا فاسد شدن به طور کامل امکان پذیر نیست . پولیش دندان نیز منبع  باکتری ها را از سطح دندان حذف می‌کند .

فواید و مضرات پولیش دندان
” هم آرایشی و هم سالم است . در حالی که قطعا ً می‌تواند به طور قابل‌توجهی ظاهر دندان‌های شما را بهبود بخشد ، همچنین پلاک ناخواسته و بیوفیلم را حذف می‌کند تا لثه سالم ایجاد کند .”

دکتر لینهارت موافق است که هدف فراتر از دستیابی به لبخند سفید است . یک بخش ضروری از یک فرآیند پالایش موثر مقیاس بندی است که قبل از شروع پولیش اتفاق می‌افتد .
مقیاس گذاری ، که در آن پلاک و تارتار از دندان‌ها بریده می‌شود ، معمولا ً از یک ابزار فلزی تیز برای حذف پلاک استفاده می‌کند که مسواک شما ممکن است از دست بدهد .
دکتر لینهارت توضیح می‌دهد که مقیاس بندی و صیقل دادن دست در دست ، چه با خمیر دندان و یا جوش‌شیرین ، در هر دیدار تمیز کننده.
” این ترکیب با مقیاس بندی همراه است چون آوار را می‌توان با دست و مقیاس گذاری ماشین حذف کرد ، اما صیقل دادن زباله و میکرو را پاک می‌کند و آن پایان صاف و تمیز را به دندان می‌دهد .”

آیا می‌توانید دندان‌های خود را در خانه جلا بدهید ؟

لوازم آشپزی که خودتان می‌توانید درست کنید و لوازم آرایشی زیادی وجود دارد که ادعا می‌کنند در خانه به همین نتیجه می‌رسند که شما در طی یک بازدید دندان‌پزشکی به آن نگاه می‌کنید .
برخی از این درمان‌های خانگی برای دندان‌های رنگ‌آمیزی شده عبارتند از جوش‌شیرین و یا زغال آخته شده.
بنابراین آیا شما باید از سفر به دندان‌پزشک بروید و دندان‌های خود را واکس بزنید ؟

 مینای دندان  هرگز برنمی گردد ، بنابراین تلاش برای انجام کاری که خودتان می‌توانید انجام دهید می‌تواند منجر به خراش خوردن مینای دندان ، حساسیت دندان و حتی پوسیدگی دندان شود .

هشدارها

تمیز کردن دندان یک روش بسیار ساده است ، و خطرات زیادی وجود ندارد .  به طور کلی برای همگان امن محسوب می‌شود .
” اگر یک بیمار فرسایش شدید یا فرسودگی قبلی را بر روی دندان داشته باشد ، ما هم ممکن است پولیش را محدود کنیم .”
پولیش به تنهایی از پوسیدگی دندان جلوگیری نمی‌کند مگر این که بخشی از یک روتین تمیز کردن که شامل پوسته شدن و نخ کشیدن در دفتر دندان‌پزشک است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *