طرز تهیه کیک خیس کافی شاپی لذیذ با روش تهیه ساده و عملی

طرز تهیه کیک خیس کافی شاپی در خانه و فر خانگی

طرز تهیه کیک خیس کافی شاپی به همراه آموزش سس شکلاتی مخصوص این کیک خوشمزه با مواد اولیه ساده فقط با کمی دقت و مهارت می تونید این کیک رو در منزل تهیه کنید.

مواد لازم کیک خیس :

تخم مرغ :  ۴ عدد
ارد – ٢ پیمانه
شکر – ۱ پیمانه
روغن مایع – ٣/۴ پیمانه
شیر -١ پیمانه
بیکینک پودر – ١ ق.غ
وانیل – ١ ق.چ
پودر کاکائو – ٣ ق.غ

طرزتهیه کیک خیس کافی شاپی

طرز تهیه کیک کافی شاپی :

ابتدا تخم مرغ ، وانیل و شکر و مخلوط کرده دقیقا ۵ دقیقه با همزن بزنید تا مایع کرم رنگ و کشدار بشه، بعد شیر رو بریزید و چند ثانیه هم بزنید و بعد روغن مایع رو اضافه کرده و در حد مخلوط شدن قاطی کنید ???? حالا آرد و بکینگ پودر و پودر کاکائو رو که از قبل با هم ترکیب کرده و سه بار الک کردیم ، به مواد قبلی اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم ! مواد رو تو قالب کمربندی ٢٠ الی ٢٢ سانتی که کفش کاغذ روغنی انداختیم می ریزیم و طبقه وسط فر که با دمای ١٨٠ درجه به مدت ٢٠ دقیقه گرم شده قرار می دهیم تا بپزه???? زمان نسبی تقریبی پخت کیک ٣۵ دقیقه اس، ولی ممکنه بیشتر طول بکشه .

طرز تهیه سس شکلاتی:

وقتی که کیک اماده شد ۱/۲ پیمانه شیر و ١/٢ پیمانه شکر رو مخلوط کرده بزارید رو حرارت تا داغ داغ شه بعد ١/۴ پیمانه روغن مایع و ٣ ق.غ پودر کاکائو رو با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید ، صاف که شد با شکر و شیر داغ مخلوط کنید کیک رو از فر خارج کنید و داخل قالب برش بزنید بعد سس داغ رو روی کیک داغ برش خرده تو قالب بریزید و چند دقیقه زمان بدید تا سس جذب کیک بشه، در نهایت کیک رو از قالب دربیارید و نوش جون کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *