روش تهیه کشک‌ بادمجان لذیذترین غذای سنتی و پیش‌غذای مجلسی

آنچه در این مقاله از مجله خبری نیوست می خوانید

روش تهیه کشک‌ بادمجان غذای مقوی و پراز کلسیم

روش تهیه کشک‌ بادمجان از جمله لذیذترین غذاهای سنّتی است که مناسب برای وعده شام هست  و البته به عنوان  پیش‌غذاهای مجلسی ایرانیه که طرفدار زیادی هم داره و در اکثر مهمانی ها تزیین سفره هاست.

مراحل پخت کشکک بادمجان

اول بادمجون هارو پوست میکنم و بعد بهشون نمک میزنم و میذارم برای نیم ساعت بمونن تا آب بندازن بعد این مدت آبشون میکشم و خشکشون میکنم تا تلخیشون بره.
حالا داخل یه ماهیتابه به اندازه کافی روغن ریخته و وقتی روغن داغ شد بادمجون هارو با حرارت ملایم سرخ میکنم تا علاوه بر سرخ شدن مغز پخت هم بشن.حالا بادمجون هارو داخل یه کاسه میریزم و با گوشتکوب له میکنم. دقت کنین تا اینکارو با گوشتکوب برقی یا غذاساز انجام ندین چون بادمجون نباید کاملا پوره بشه و باید بافتش رو حفظ کنه.
پیاز رو خورد کرده و با کمی روغن تفتش میدم تا طلایی بشه. بعد بهش سیر، فلفل و زرچوبه رو هم اضافه کرده و همه مواد رو کمی با هم تفت میدم حالا بادمجون های له شده رو هم به سیر و پیاز اضافه کرده و باز مواد رو کمی با هم تفت میدم.

روش تهیه کشک‌ بادمجان

همینطور که بادمجون ها دارن با سیر و پیاز مزه دار میشن، نعنا داغ رو حاضر میکنم دقت کنین که کافیه تا نعنا فقط کمی با روغن داغ بشه چون خیلی زود تلخ میشه.حالا کشک که با آب رقیق کردیمو و۲۰ دقیقه بجوشونید و بعد از این مرحله کشک و نعنا داغ رو به بادمجون اضافه کنیدو مواد رو هم میزنیم.اجازه میدم تا کشک بادمجون با حرارت ملایم هم جابیوفته و هم اینکه آب اضافیش تبخیر بشه در این مرحله مزه اش میکنم و در صورتی که احتیاج به نمک داشت اضافه میکنم. حتی در صورت لزوم میتونیم مقدار کشک و نعنا داغ رو هم بر طبق ذائقه مون اضافه کنیم در صورت تمایل کمی گردو پودرشده هم میتونید داخلش بریزید. کشک بادمجون ما حاضره
کشک یکی از محصولات لبنی ِکه به شدت کلسیم بالایی داره و برای کسانی که مشکل فشار خون ندارن و می تونن کشک شور و ترشو استفاده کنند بسیار مقویِ ولی در بعضی مواقع کشکو میجوشانند چون بیماری تب مالت تقریباً 80 درصدش از این طریق به انسان سرایت میکنه.

به همین دلیل توصیه میکنم انواع کشک ها را چه به صورت پاستوریزه و چه نوع دیگه قبل از مصرف حتما به مدت 20 دقیقه بجوشانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *