طرز تهیه آش فاطمه زهرا گیلانی آش نذری بسیار مقوی

آنچه در این مقاله از مجله خبری نیوست می خوانید

طرز تهیه آش فاطمه زهرا گیلانی و فلسفه این آش

طرز تهیه آش فاطمه زهرا در استان گیلان است آش طرفداران زیادی داره بسیار لدید و خوشمزه است به طوریکه حتی اگر کسی زیاد اهل خوردن آش نباشه حتما این آش رو خواهد خورد .

این آش همه مدل حبوبات داره توش و ارزش غذایی اون خیلی بالاست به طوری که یک پیاله از این آش به مراه نون یک غذای کامل می باشد.

نام دیگر این آش ,آش 3 اذان است به طوری که در قدیم این آش را با حرارت کم روی اجاق می گذاشتند  از صبح تا شب زمان پختش میشد .

مواد لازم برا ی آش گیلانی :

انواع لوبیا (لوبیا سفید  ,چشم بلبلی , قرمز , چیتی)  3 پیمانه

نخود و عدس و ماش 2 پیمانه

برنج و گندم پوست کنده 2 پیمانه

گوشت گوسفند و گوساله 400 گرم

سبزی آش 500 گرم  (تره، جعفری، گشنیز، شوید، ترخون، مرزه و برگ چغندر)

نمک و فلفل و زدچوبه

پیاز 2 تا بزرگ

نعنا داغ و پیاز داغ و سیر داغ برای تزیین

کشک

قیمه ساده

طرز تهیه آش فاطمه زهرا

طرزتهیه :

ابتدا گوشت رو با پیاز ها با مقداری آب میزاریم کاملا بپزه بعد از پخت استخوان ها رو جدا می کنیم و خوب می کوبیم تا ریش ریش بشه .

حتما از شب قبل حبوبات رو بزارید تو آب  و چند باری آبش رو عوض کنید تا هم نفخشون کم شه هم زمان پخت کمی میبره .همه حبوبات رو بزارید با آب زیاد بپزه تا له بشه برنج و ندم پوست کنده رو هم با حبوبات بزارید بپزن و له بشن .

سبزی آش رو حتما کاملا ریز خرد کنید و به گوشت اضافه کنید بزارید بپزه بعد از پخته و له شدن حبوبات دو سوم اون ها رو چرخ کنید و به ظرف اصلی که گوشت و سبزی هم در آن هست اضافه کنید و بقیه حبوبات رو هم اضافه کنید.در نتها نمک و ادویه ها رو اضافه کنید و بزارید آشتون خوب جا بیفته .

این آش غلیظ میشه و خیلی آبکی نیست و در آخربا پیاز داغ و سیر داغ و کشک اون رو تزیین کنید . قیمه ساده ر هم فقط بری اتزیین استفاده می کنند که باعث خوشمزه  تر شدن آش هم می شود.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهی در “طرز تهیه آش فاطمه زهرا گیلانی آش نذری بسیار مقوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *