بیوگرافی هاوی ماندل داور و کمدین کانادایی برنامه امریکن گات تلنت

بیوگرافی هاوی ماندل داور امریکن گات تلنت

هاوی ماندل متولد 29 نوامبر 1955 کمدینی کانادایی، بازیگر و مجری تلویزیونی است.او داور امریکن گات تلنت در فصل 14 این برنامه می باشد.

هاوی ماندل داور امریکن گات تلنت

اوایل زندگی هاوی ماندل

هاوی مایکل مندل در تورنتوی کانادا به دنیا آمد و زندگی کرد. او یهودی است، و نیاکان او از رومانی و لهستان مهاجرت کرده بودند. پدرش تولیدکننده وسایل روشنایی و یک دلال معاملات ملکی بود. او به دلیل جعل هویت یکی از کارمندان مدرسه و به کارگرفتن یک شرکت ساخت وساز برای افزودن به ساختمان مدرسه از دبیرستانش اخراج شد. پس از آن، ماندل به عنوان فرش فروش مشغول به کار شد. او یک استنداپ کمدین در یاک یاک درتورنتو بود. وی بعدها توسط مدیر یاک یاک اخراج شد.

در سفری به لوس انجلس، هاوی مندل دریک مجموعه در کمدی استور اجرا داشت، که همین باعث شد تا به عنوان اجراکننده دائمی آنجا استخدام شود. یک تولیدکننده برای گیم شو کمدی “منو بخندون Make Me Laugh” او را آنجا دید و برای حضور در چند برنامه رزرو کرد…

هاوی ماندل داور امریکن گات تلنت

برنامه امریکن گات تلنت (America’s Got Talent)

در ژانویۀ 2010، اعلام شد که ماندل جایگزین دیوید هسل هوف به عنوان یکی از داوران برنامه امریکاز گات تلنت خواهد شد. از آنجایی که هسل هوف اعلام کرده بود که این برنامه را ترک خواهد گفت تا بتواند روی یک سریال تلویزیونی جدید کار کند. اکنون هاوی مندل باسابقه ترین داور نسبت به سایرین در برنامه امریکاز گات تلنت می باشد. او ده فصل همراه این برنامه بوده است.

هاوی ماندل داور امریکن گات تلنت

زندگی شخصی هاوی ماندل

مندل از سال 1980با تری (سُویل) مزدوج شده و باهم زندگی مشترک داشته اند. آنها صاحب سه فرزندند : دو دخترشان به نامهای جَکی و رایلی، و تنها پسر آنها به نام اَلِکس.

در تاریخ چهار سپتامبر 2008، هاوی مندل یک ستاره در پیاده روی شهرت هالیوود به دست آورد؛ و مرکز کمدی او را به عنوان 82ومین نفر از 100استنداپ کمدین کل دوران در لیست خود قرارداد.

جوانی هاوی ماندل داور امریکن گات تلنت

مندل یک ستاره هم در پیاده روی شهرت تورنتوی کانادا به دست آورد. مراسم انتصابی در 12سپتامبر2009 برگزار شد. او سومین مجری گیم شوی است که رسماً منتصب گردید. (اولین نفر مونتی هال در200 و دومی الکس تِربک در 2006بودند).

هاوی ماندل داور امریکن گات تلنت

در اکتبر 2008، او علناً اعلام کرد که دارای اختلال ADHD است. در ژانویه2009 به دلیل دردهایی در قفسه سینه به بیمارستانی در تورنتو فرستاده شد که گزارشات از سکته قلبی خفیف وی حکایت می کرد. ماندل یک اتو بیوگرافی از خود نوشته و منتشر کرده که در آن جزئیات زندگیش را در ارتباط با OCD, ADHD و کمدی توضیح داده است. نام کتاب او، قضیه اینه: به من دست نزن! Here’s the Deal: Don’t Touch me!

هاوی ماندل داور امریکن گات تلنت

هاوی مندل بیماری کوررنگی دارد.

اثر دست هاوی ماندل

اثر دست هاوی مندل جلوی آمفی تئاتر تپه های هالیوود در پارک استودیوهای هالیوود دیزنی.

هاوی همچنین دارای اختلال وسواس می باشد، آن هم وسواس پاکیزگی است؛ به طوری که با هیچ کس دست نمی دهد، مگر اینکه دستکش به دست داشته باشد. به جای دست دادن، از به هم زدن مشت با طرف مقابل استفاده می کند؛ دستش را روی شانه فرد دیگر قرار می دهد یا بغلشان می کند.

هاوی ماندل داور امریکن گات تلنت

منبع : https://en.wikipedia.org/wiki/Howie_Mandel

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا کادر زیر را تکمیل کنید *